PracaGrupypl.praca.dyskusje › regulamin pracy informatyka..

  • 1. Data: 2003-07-10 11:05:28
    Temat: regulamin pracy informatyka..
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Jako ciekawostka wycinek regulaminu mówiący o obowiązkach informatyka.
    Jest to najdłuższa lista jak się w tymże regulaminie znajduje a brak jest w
    niej dodatkowych wykonywanych czynności np fotograf urzędu i "maszynistka"
    od przepisywania za... :)

    Pozdrawiam
    PawełW.
    PS: dodatkowe zdajsie zostały dopisane specjalnie dla mnie..
    Informatyk w urzędzie jest jednocześnie Administratorem Bezpieczeństwa
    Informacji
    do jego zadań należy:

    1. nadzór nad fizycznym zabezpieczeniem pomieszczeń w których przetwarzane
    są dane osobowe oraz kontrolą przebywających w nich osób,

    2. zapewnienie awaryjnego zasilania komputerów oraz innych urządzeń,
    mających wpływ

    na bezpieczeństwo przetwarzania,

    3. dopilnowanie aby komputery w których przetwarzane są dane osobowe
    zabezpieczone były hasłem dostępu przed nieautoryzowanym uruchomieniem,

    4. nadzór nad naprawami, konserwacją oraz likwidacją urządzeń komputerowych
    na których zapisane są dane osobowe,

    5. zarządzanie hasłami użytkowników i nadzór nad przestrzeganiem procedur
    określających częstotliwość ich zmiany zgodnie z wytycznymi, które powinny
    być zawarte w instrukcji określającej sposób zarządzania systemem
    informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych ze szczególnym
    uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa informacji,

    6. nadzór czynności związanych ze sprawdzianem systemu pod kątem obecności
    wirusów komputerowych, częstości ich sprawdzania oraz nadzorowanie
    wykonywania procedur uaktualniania systemów antywirusowych i ich
    konfiguracji,

    7. nadzór nad wykonywaniem kopii awaryjnych, ich przechowywania oraz
    okresowych sprawdzaniem pod katem ich dalszej przydatności do odtwarzania
    danych w przypadku awarii systemu,

    8. nadzór nad przeglądami, konserwacjami oraz uaktualnianiem systemów
    służących do przetwarzania danych osobowych oraz wszystkimi innymi
    czynnościami wykonywanymi na bazach danych osobowych,

    9. nadzór nad systemem komunikacji w sieci komputerowej oraz przesłaniem
    danych za pośrednictwem urządzeń teletransmisji,

    10. nadzór nad obiegiem oraz przechowywaniem dokumentów i wydawnictw
    zawierających dane osobowe generowane przez system informatyczny,

    11. nadzór nad funkcjonowaniem mechanizmów uwierzytelnienia użytkowników w
    systemie informatycznym przetwarzającym dane osobowe oraz kontrolą dostępu
    do danych osobowych, nadzorowanie o którym mowa wyżej powinno obejmować:

    - ustalenie identyfikatorów użytkowników i ich haseł,

    - dopilnowanie aby hasła użytkowników były zmienione co najmniej raz w
    miesiącu,

    - dopilnowanie aby dostęp do danych osobowych przetwarzanych w systemie był
    możliwy wyłącznie po podaniu identyfikatora i właściwego hasła,

    - dopilnowanie aby hasła użytkowników były trzymane w tajemnicy,

    - dopilnowanie aby identyfikatory osób, które utraciły uprawnienia do
    przetwarzania danych osobowych zostały natychmiast wyrejestrowane a ich
    hasła unieważnione,

    12. nadzór aby ekrany monitorów stanowisk komputerowych na których
    przetwarzane są dane osobowe automatycznie się wyłączały po upływie
    ustalonego czasu nieaktywności użytkownika,

    13. dopilnowanie aby w pomieszczeniach gdzie przebywają osoby postronne
    monitory stanowisk dostępu do danych osobowych były ustawione w taki sposób
    aby uniemożliwić tym osobom wgląd w dane,

    14. podjęcie natychmiastowych działań zabezpieczających stan systemu
    informatycznego lub informacji o zmianach w sposobie działania programu lub
    urządzeń wskazujących na naruszenie bezpieczeństwa danych,

    15. analiza sytuacji, okoliczności i przyczyn, które doprowadziły do
    naruszenia bezpieczeństwa danych i przygotowanie danych odpowiednich do
    zmian w instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do
    przetwarzania danych osobowych

    Ponadto do zadań informatyka należy :

    1.Planowanie i organizowanie prac w zakresie komputeryzacji Urzędu.

    2.Proponowanie i wdrażanie nowych systemów informatycznych.

    3.Prace nad integracją systemów informatycznych w celu uproszczenia pracy i
    maksymalnego wykorzystania raz wprowadzonych danych.

    4.Realizacja zadań wynikających z instrukcji zarządzania systemami
    informatycznymi opracowanej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw
    Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 czerwca 1998 r. i ustawy o ochronie
    danych osobowych z dnia 29.08.1998 r.

    5. Obsługa i nadzór poczty elektronicznej.

    6. Współpraca z jednostkami zewnętrznymi takimi jak: ZUS, firmy autorskie,
    dostawcy sprzętu, administratorzy programów.

    7. Obsługa techniczna i nadzór nad poprawnością pracy sprzętu i wdrożonych
    systemów oraz zbieranie opinii o pracy i przydatności programów i ich
    wadach.

    8. Prowadzenie wstępnego instruktażu podstawowej obsługi sprzętu i
    oprogramowania.

    9. Śledzenie nowości rynkowych w zakresie i oprogramowania /internet,
    czasopisma/ i udostępnianie informacji w tym zakresie pracownikom.

    10. Przygotowanie danych do przetargów na zakup sprzętu komputerowego,
    oprogramowania, serwisu sprzętu itp., umów z dostawcami

    11. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na usługi i
    zakupy w dziedzinie informatyki dla Urzędu.

    12. Administrowania siecią i systemami informatycznymi oprócz administrowań
    objętych umowami.

    13. Rozbudowa sprzętu oraz konfiguracja sprzętu zgodnie z wymaganiami
    oprogramowania.

    14. Prowadzenie rejestru sprzętu i oprogramowania.

    15. Pełnienie obowiązków Administratora Bezpieczeństwa Informacji.

    16. Obsługa i aktualizacja strony internetowej Urzędu, przy współpracy z
    pracownikami i kierownikami jednostek organizacyjnych.

    17. Współredagowanie Gazety .... /przygotowanie materiałów do druku, oprawa
    graficzna ,współpraca z drukarnią/,

    18. Obsługa i koordynacja zawartości Biuletynu Informacji Publicznej na
    stronach internetu.

  • 2. Data: 2003-07-10 11:47:33
    Temat: Re: regulamin pracy informatyka..
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Grendel" <n...@b...spamerzy.to.idioci> napisał w
    wiadomości news:117pobbrr85ba.dlg@maqmba.company.com...

    > zapewnienie = ma sam kupić ? ;->

    A gdzietam kupić ma nie dopuścić do wyłączenia zasilania przez elektrownię
    ;) ewentualnie dynamo, rowerek i jazda...

    > (ciach: qpe rozsądnych oczekiwań, nie wymagających za dużo pracy)

    Jak najbardzie - rozsądnych acz jeśli się dostaje pod opiekę stare rupiecie
    i trzeba oprócz kabli wszystko wymieniać: stacje, z elementami aktywnymi
    serwerkiem, i systemem na nim włącznie (do tego trzeba zaprojektować,
    stworzyć dokumentację systemu i odtwrzyć dok. sieci która nigdy nie powstała
    (dok. oczywiście)) to pracy jakby nieco więcej :) ale jeszcze da się
    przeżyć.

    > hehe... dobre... dodatkowa fucha DTPowca ;-)

    + Grafika i korekty (mimo iż nie mam predyspozyji :)
    + przygotowanie materiału foto = fotograf
    Zresztą podobnej do DTP roboty jest sporo więcej bo za ludzi trzeba pisać
    różne dyplomy i inne cuda.

    > Reszta listy jest jak najbardziej ok, choć niepotrzebnie tak szczegółowe.
    > Zgaduję, że to lista obowiązków informatyka urzędu administracji lokalnej?

    Tak jak najbardziej lokalnej :) - pensja niestety też lokalna :(

    Pozdrawiam
    PawełW.

  • 3. Data: 2003-07-10 12:01:33
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Grendel" <n...@b...spamerzy.to.idioci> napisał w
    wiadomości news:m77a6ri7oqo1.dlg@maqmba.company.com...

    > no wiesz... jakbyście nie daj Boże BIPa u siebie trzymali, to pewnie do
    > tego by doszło ;-)

    > poinstaluj im wszędzie linuksy, albo nt4wks ;-)

    > ale za to w papierach będziesz miał napisane, że pracowałeś dla rządu, ku
    > chwale Boga i Królowej ;) ups... nie ten kraj... No w każdym razie, na
    > chleb zarobisz ;-)))
    A Ty wiesz iż sam się zastanawiam dla kogo właściwie urzędy w Polsce
    pracują - bo na pewno nie dla rodaków :).

    Tak na chleb wystarczy akurat :) ale akurat w rodzinie bliskiej kierownik
    piekarni tak więc i na co innego starczy.

    A tak na serio to jedyną zaletą pracy w urzędzie jest stale wypłacana pensja
    równiutko 28 bez żadnych opóźnień.
    PawełW.

  • 4. Data: 2003-07-10 13:46:19
    Od: " marek9993" <m...@N...gazeta.pl>

    PawełW <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > niej dodatkowych wykonywanych czynności np fotograf urzędu i "maszynistka"
    Po zapoznaniu się z materiałem, zakładam że twoja pensja kształtuje się na
    poziomie od 5000 PLN brutto wzwyż i masz trzech pracowników pod sobą :)

    Marek

  • 5. Data: 2003-07-10 13:59:40
    Od: " marek9993" <m...@N...gazeta.pl>

    Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci> napisał(a):

    > no co ty... ja takie coś robię dorywczo w firmie za parę złotych ;-) Czasy
    > kokosów dla adminów się skończyły. Teraz dobrą kasę zarabiają raczej dobrzy
    > (podkreślam: dobrzy) programiści o specjalności oprogramowywania baz
    > danych, spece od wdrażania SAPa i innych hi-tech systemów.

    Do licha co za czasy:) Kiedyś za napiwek cieć otwierał bramę wracajacym z
    balangi, a teraz za napiwek informatyk otwiera profanom bramę do
    informatycznego raju :)
    Marek

  • 6. Data: 2003-07-10 19:57:59
    Od: "malenka" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Grendel" <n...@b...spamerzy.to.idioci> napisał w
    wiadomości ...
    > Dokładnie do tego wniosku doszedłem ostatnio - za 2-3 lata, w tym kraju
    > jedynymi podmiotami zatrudniającymi na umowę o pracę i wypłacającymi
    > terminowo wynagrodzenie, będą urzędy państwowe, samorządowe i inne
    podmioty
    > publiczne z dominującym udziałem Skarbu Państwa. Reszta kraju to będą
    > jednosobowe firmy ;-(.

    Podwojnie nie masz racji.
    Pracowalam kilka lat temu w "podmiocie publicznym", gdzie pieniadze -
    zamiast do konca miesiaca - byly wyplacane 5., 10. albo i pozniej
    (nastepnego miesiaca oczywiscie). UM przysylal dotacje _na biezacy miesiac_
    okolo 25. ...
    A w czerwcu, podczas likwidowania DG, dowiedzialam sie od pani urzedniczki,
    ze na 10 nowopowstajacych firm jednoosobowych, 100 sie likwiduje.
    Wnioski pozostawiam Szanonym Grupowiczom.

    Pozdrawiam,
    malenka

  • 7. Data: 2003-07-10 20:02:37
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    --
    Grendel

    http://www.nospam-pl.net/spampal.php
    "... cos o wbijaniu na pal, or samfin' ? ;-)'

  • 8. Data: 2003-07-10 20:44:15
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

  • 9. Data: 2003-07-10 21:04:53
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Thu, 10 Jul 2003 14:01:33 +0200, PawełW wrote:

    > A Ty wiesz iż sam się zastanawiam dla kogo właściwie urzędy w Polsce
    > pracują - bo na pewno nie dla rodaków :).

    No od czasu wejścia paru ustaw (zwłaszcza DzU. 112, poz. 1198 z 2001 roku,
    oraz późniejsze rozporządzenie mswia) prostuje trochę relacje
    urzędnik-obywatel. Skończy się olewanie obywatela, albo kasowanie jego
    maila z zapytaniem, tylko dlatego, że pani urzędniczka ma zły dzień.

  • 10. Data: 2003-07-10 22:50:17
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>