PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie raczej do programistów

  • 1. Data: 2002-11-20 14:52:28
    Temat: pytanie raczej do programistów
    Od: "Kasik" <k...@w...pl>

    Witam, nie wiem czy do dobrej grupy kieruje zapytanie ale..... Zrobiony
    został programik w delphi który:

    * O określonej godzinie zawartość danego katalogu wraz z podkatalogami
    przesyła na serwer ftp.
    * O pomyślnym zakończeniu transferu informuje e-mailem pewne osoby.
    *. Jeżeli nie uda mu się przesłać danych (powiedzmy trzy razy) również
    informuje o tym e-mailem.
    *. Posiada możliwość wymuszenia transferu poza zadanym czasem.
    * Wysłane dane archiwizuje i przetrzymuje przez cztery dni.
    * Posiada możliwość wysłania pojedynczego katalogu zarchiwum na serwer ftp.
    * Umożliwia skonfigurowanie następujących parametrów:
    - katalog do wysyłki
    - serwer ftp
    - użytkownika/hasło ftp
    - adresy e-mail na które idą komunikaty o sukcesie bądź porażce
    - czas wysyłki, interwał między wysyłkami
    No i właśnie.... ile można zorządać za zrobienie czegoś takiego dla firmy?
    P.S. miasto - W-wa
    Dziękuje bardzo za odpowiedź
    Pozdr

  • 2. Data: 2002-11-20 15:10:51
    Temat: Re: pytanie raczej do programistów
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > No i właśnie.... ile można zorządać za zrobienie czegoś takiego dla firmy?
    > P.S. miasto - W-wa

    to bardzo zalezy:
    - dla jakiej firmy (jakie firma ma budzet na IT, do jakich stawek placenia
    jest przyzwyczajona, )
    - w ramach jakiego systemu to ma dzialac (czy jest ono wazne "mission
    critical", czy takie oc moze nie dzialac i nic sie nie dzieje)

    M.

  • 3. Data: 2002-11-20 21:33:05
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    Użytkownik "MerlinXP" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - w ramach jakiego systemu to ma dzialac (czy jest ono wazne "mission
    > critical", czy takie oc moze nie dzialac i nic sie nie dzieje)

    jesli piszesz własnym narzędziem i program nie będzie dalej rozwijany ani
    serwisowany 3 * srednia krajowa

    rafal

  • 4. Data: 2002-11-21 08:40:34
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > jesli piszesz własnym narzędziem i program nie będzie dalej rozwijany ani
    > serwisowany 3 * srednia krajowa

    hm... upieram sie - to zalezy
    - jezeli to jest mala firemka i program nei jest "mission critical" to moga
    krzyczec, ze strasznie duzo
    - a jezeli cos podobnego robilby jakis Prokom albo Computerland w ramach
    projektu dla ZUS'u albo KKW (wybory), to...
    spokojnie mogliby zarzadac nawet 1 mln (zl).

    M.

  • 5. Data: 2002-11-21 09:50:45
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Kasik <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > - czas wysyłki, interwał między wysyłkami
    > No i właśnie.... ile można zorządać za zrobienie czegoś takiego dla firmy?

    Mówiąc szczerze, to trochę ci się dziwie, gdyż warunki najlepiej uzgodnić
    przed rozpoczęciem pracy, a nie potem. W przeciwnym razie możesz zostać na
    lodzie. Jeśli znasz się na swojej robocie, to musisz umieć wycenić swoją
    pracę.

    Według mnie to taki projekt można zrobić w kilka godzin, łącznie ze starannym
    wytestowaniem i podstawową dokumentacją powiedzmy 10 godzin.

  • 6. Data: 2002-11-21 17:14:59
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Mówiąc szczerze, to trochę ci się dziwie, gdyż warunki najlepiej uzgodnić
    > przed rozpoczęciem pracy, a nie potem. W przeciwnym razie możesz zostać na
    > lodzie.

    Tu sie zgodze w calej rozciaglosci.

    > Według mnie to taki projekt można zrobić w kilka godzin, łącznie ze
    starannym
    > wytestowaniem i podstawową dokumentacją powiedzmy 10 godzin.

    Zawsze smiesza mnie takie szacunki (raczej niedoszacowania). Przez ludzi tak
    szacujacych (tzn. siedzacych przed M$ Project i ciagle zmiejszajacych czas
    wykonania) nie wychodza pozniej zadne projekty informatyczne.
    Zgodnie z Twoim zalozeniem to firma zatrudniajaca takiego programiste
    mialaby z niego miesiecznie 16-20 programow o podobnym skomplikowaniu. Do
    tego "starannie" przetestowane i z podstawową dokumentacja. Prawdziwa zyla
    zlota.

    z pozdrowieniem,

    MarP

  • 7. Data: 2002-11-22 09:22:36
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

> [...]
    > tego "starannie" przetestowane i z podstawową dokumentacja. Prawdziwa zyla

    Niekoniecznie, programista pracujacy tak ekstremalnie przez 10 godz. moze
    byc nastepnie przez 5 dni bezuzyteczny.
    Co roku sanatorium a po kilku latach barwnik do (siwych) wlosow trzebaby mu
    fundowac.

    ;-)
    M.

  • 8. Data: 2002-11-22 14:28:06
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    MarP <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > szacujacych (tzn. siedzacych przed M$ Project i ciagle zmiejszajacych czas
    > wykonania) nie wychodza pozniej zadne projekty informatyczne.

    Jakbyś uważnie przeczytał to, co napisał kolega Kasik, to byś zauważył, że
    nie ma tam niczego specjalnie skomplikowanego. Mam oczywiście na myśli osobę,
    która ma w prawę w tego typu programikach nie kogoś, kto się dopiero uczy.
    Nie mam także myśli M$ Project (nie wiem nawet, co to jest), ale na przykład
    język skryptowy typu python, gdzie wszystkie cegiełki to tworzenia takiego
    programu są gotowe, trzeba tylko złożyć je do kupy.

> [...]
    > tego "starannie" przetestowane i z podstawową dokumentacja. Prawdziwa zyla

    Spróbuj znaleźć klientów na 16-20 programów tego typu miesięcznie. Jeśli
    znajdziesz, to jest to rzeczywiście żyła złota i serdecznie ci tego życzę.

  • 9. Data: 2002-11-23 09:23:09
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    .......[ciach] a wszystko sprowadza sie do tego ile mozna wydusic z klienta
    pamietaj nie pisz dla biedy ( tanio ) bo cie telefonami o ewentualne
    przerobki i inne duperele zabija
    najwazniejsze zdobyc szczunek dla swego czasu pracy

    rafal