PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie o okres wypowiedzeni

  • 1. Data: 2007-01-17 17:23:25
    Temat: pytanie o okres wypowiedzeni
    Od: "nn" <x...@x...pl>

    Witam, chciałbym się zwolnić i w umowie mam napisane że wymówienie mogę
    złożyć z dwu tygodniowym okresem wypowiedzenia, w związku z tym że jest
    dopiero początek roku nie wykorzystałem jeszcze 20 dni urlopu
    przysługujących mi. Jak to jest czy pracodawca może mnie wysłać na te dwa
    tygodnie na urlop, i wtedy pomniejszy mi się ten 20 dniowy urlop i czy muszę
    się na to zgadzać. Jak to ewentualnie by wyglądało gdybym się nie zgodził?
    Pracodawca musi mi zapłacić za te 20 dni???

  • 2. Data: 2007-01-17 18:50:42
    Temat: Re: pytanie o okres wypowiedzeni
    Od: adam <a...@w...pl>

    nn napisał(a):
> [...]
    > się na to zgadzać. Jak to ewentualnie by wyglądało gdybym się nie zgodził?
    > Pracodawca musi mi zapłacić za te 20 dni???

    urlop należy się za czas przepracowany, jeżeli wykorzystałeś urlop za
    ubiegły rok dostaniesz jedynie jego część, w przypadku miesiąca stycznia
    1/12*wymiar_urlopu.

    dla pocieszenia powiem że w czasie gdy pracowałem zmieniły się przepisy
    i jestem w plecy kilkanaście dni urlopu.

    jeżeli pracodawca nie zgodzi się na urlop musi zapłacić, jeżeli ty się
    nie zgodzisz masz pecha (z tego co mi wiadomo, ale to logiczne).

  • 3. Data: 2007-01-17 22:30:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f1512$45ae5b8e$540a670f$10093@news.chello.pl nn
    <x...@x...pl> pisze:

> [...]
    > dopiero początek roku nie wykorzystałem jeszcze 20 dni urlopu
    > przysługujących mi. Jak to jest czy pracodawca może mnie wysłać na te dwa
    Nie. Tylko na jego proporcjonalną część, czyli dla stycznia o 1/12
    przysługującego wymiaru. Oraz ew. zaległość za ubiegły rok.

    > i wtedy pomniejszy mi się ten 20 dniowy urlop
    Tak. O proporcjonalną część tegorocznego wymiaru.

    > i czy muszę się na to zgadzać.
    Nie. Ale Twoja zgoda jest niepotrzebna.

    > Jak to ewentualnie by wyglądało gdybym się nie
    > zgodził?
    Bez znaczenia, nie Ty decydujesz.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-01-18 09:04:32
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 18:23:25 +0100, nn <x...@x...pl>
    w <f1512$45ae5b8e$540a670f$10093@news.chello.pl> napisał:

> [...]
    > się na to zgadzać. Jak to ewentualnie by wyglądało gdybym się nie zgodził?
    > Pracodawca musi mi zapłacić za te 20 dni???

    Zwalniając się w styczniu na pewno nie dostaniesz kasy za 20 dni urlopu.
    Zostaniesz wysłany na albo ekwiwalen za urlop zaległy z tamtego roku i
    proporcjonalnie do czasu pracy w danym.

    Ale - istnieje szansa, że zadziałałoby najpierw podanie o urlop, który
    masz należny w tym roku, a potem zwolnienie, jezeli pracodawca cięnie
    odwoła z urlopu, zużyjesz 10 dni , i tyle będziesz miał wpisane w
    świadectwie pracy, i tyle urlopu nie dostanies u nowego pracodawcy.

    ja czyli jakub
    Revoke.