PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomoc w wyborze systemu ERP

  • 1. Data: 2007-01-17 09:18:21
    Temat: Pomoc w wyborze systemu ERP
    Od: "Grzegorz Pysz" <g...@c...com.pl>

    Witam,

    poszukuję firmy konsultingowej lub konsultanta, który pomógłby w wyborze
    systemu ERP dla firmy handlowej (50 użytkowików).

    Ps. Ile taka usługa może kosztować ?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Pysz

  • 2. Data: 2007-01-18 01:14:17
    Temat: Re: Pomoc w wyborze systemu ERP
    Od: JW <j...@a...pl>

    Grzegorz Pysz wrote:

    > Witam,
    >
    > poszukuję firmy konsultingowej lub konsultanta, który pomógłby w wyborze
    > systemu ERP dla firmy handlowej (50 użytkowików).
    >
    > Ps. Ile taka usługa może kosztować ?

    Heh... raczej ciężka sprawa. Nie sądzę, żeby jakaś firma konsultingowa była
    w stanie polecić coś innego niż rozwiązania SAPa, Oracla, PeopleSoft czy
    Siebel, ewentualnie Navision. A to jest wysoka półka cenowa. Z drugiej
    strony trudno mi sobie wyobrazić konsultanta, który ogarnia przynajmniej
    kilka krajowych czy po prostu tańszych rozwiązań. Ja bym się raczej z
    jednej strony skupił na samodzielnym rozpoznaniu rynku, a z drugiej na
    skonstruowaniu odpowiedniego zapytania ofertowego i rozesłaniu go do kilku
    firm. Potem pozostaje tylko obejrzenie systemów "w akcji" na prezentacjach,
    jakie producenci oprogramowania zwykle oferują. Oraz (w miare możliwości)
    zorientowanie się jak system sprawdza się w praktyce, bo powinien mieć
    przynajmniej kilka wdrożeń w Polsce.

    I co najważniejsze: system musi zapewniać możliwość w miare prostego rozwoju
    i modyfikacji!!

    --
    Jacek Wojciechowski

  • 3. Data: 2007-01-21 04:27:22
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Witam,

    W poście <eome6s$k1a$1@nemesis.news.tpi.pl>
    JW <j...@a...pl> m.in. napisał(a)::

    > Heh... raczej ciężka sprawa. Nie sądzę, żeby jakaś firma konsultingowa
    > była w stanie polecić coś innego niż rozwiązania SAPa, Oracla, PeopleSoft
    > czy Siebel, ewentualnie Navision.

    Jasne że może, trzeba wiedzieć kogo pytać.

    > Z drugiej strony trudno mi sobie wyobrazić konsultanta, który ogarnia
    > przynajmniej kilka krajowych czy po prostu tańszych rozwiązań.

    A jeśli takowy pracował dla jednej firmy i celem jego była analiza systemów
    konkurencji?

    > I co najważniejsze: system musi zapewniać możliwość w miare prostego
    > rozwoju i modyfikacji!!

    Marzenia.

    --
    Tomasz Motyliński
    Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie

  • 4. Data: 2007-01-21 04:29:57
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Witam,

    W poście <q38ryqx$xod$eyk$e46@news.polbox.com>
    Grzegorz Pysz <g...@c...com.pl> m.in. napisał(a)::

    > poszukuję firmy konsultingowej lub konsultanta, który pomógłby w wyborze
    > systemu ERP dla firmy handlowej (50 użytkowików).

    Mail w nagłówku podany jak najbardziej działa. Zapraszam.

    > Ps. Ile taka usługa może kosztować ?

    Od 1 000 do 1 000 000 zł.

  • 5. Data: 2007-01-23 00:07:56
    Od: "Sławek" <s...@o...pl>

> [...]

    > poszukuję firmy konsultingowej lub konsultanta, który pomógłby w wyborze
    > systemu ERP dla firmy handlowej (50 użytkowików).

    Cześć,

    Ciężka sprawa, bo zwykle konsultanci (dobrzy) specjalizują się w 1, góra 2
    systemach (na zasadzie zaczynał od 'prostrzego' i przeszedł na wyższy szczebel)

    Główny problem moim nie leży w doborze softu, ale w doborze firmy która soft
    wdraża. I w podejściu klienta - przyszłego użytkownika ERPa. A konkretnie w tym
    ile chce (albo ile ma) kasy na analizę przedwdrożeniową, czy też analizę
    procesową.

    ERP nie jest panaceum na wszystko, a często powoduje większy nakład pracy w
    niektórych obszarach. Jeśli ma być użyteczny, i dawać informację zarządczą, to
    ktoś tę informację musi tam wklepywać. Na prostej zasadzie g... włożysz - g...
    wyjmiesz :). Dobrze wdrożony ERP zoptymalizuje przepływ informacji, ale samej
    informacji nie wygeneruje.

    No dobra - ty tu konkretne zapytanie a ja jak handlowiec nawijam :)

    Cena usługi (pomocy w wyborze), moim zdaniem, zacznie się w okolicy 25k PLN
    netto. Usługa powinna obejmować nie tylko pomoc w wyborze ale i późniejszy
    nadzór nad wdrożeniem. Z wdrożeniami twkich systemów jest tak że diabeł tkwi w
    szczegółach. Na prezentacjach wszystko jest super hiper szybko i ok, bo
    prezentacje (zazwyczaj) prowadzą ludzie którzy znają system który sprzedają,
    mają obcykane ścieżki prezentacji tak, aby dobrze działało, i nie zagłębiają
    się za bardzo w merytorykę. Nawet gdyby prezentacja trwała 8 godzin to i tak do
    specyficznych i dla Cievie istotnych dla szczegółów nie dotrzecie - bo inaczej
    skonfigurowany plan kont, inaczej poustawiane księgowania, magazyny, etc. A
    potem, jak przychodzi do wdrożenia, potem do szkolenia, a potem sadzasz ludzi
    do systemu, to i tak na początku jest tak jakbyś po 2 dniach szkolenia posadził
    kierowcę malucha do ciężarówy z przyczepą dwuosiową i kazał mu tyłem wyjechac
    na ulicę :)

    Wysoka cena usługi nie jest oczywiście warunkiem wystarczającym do zapewnienia
    odpowiedniej jakości usługi, ale moim zdaniem koniecznym. Dobry konsultant nie
    jest bezrobotny i "byle czego" nie weźmie.

    Ktoś to Ci doradzi w wyborze powinien najpierw de facto przeprowadzić analizę u
    Ciebie w firmie, a dopiero potem zacząć coś wybierać. A taka analiza będzie
    trwała minimum 2 - 3 tygodnie, zakładając ze jest zrobiona 'po łebkach', i nie
    powstanie z niej żaden (albo tylko skrócony) dokument. Jeśli ktoś będzie chciał
    zrobić to dobrze to zrobi w miarę dobrą analizę - najpier musi poświęcić czas
    na jej wykonanie, a potem na opracowanie wyników i w końcu na przedstawienie.
    Potem decyzje Zarządu w których obszarach wdrażać, a dopiero po tem wybór co. I
    tak na prawdę to "co" ni ma moim zdaniem takiego ogromnego znaczenia, no chyba
    że prać pod uwagę koszty softu i pszyszłe koszty konsultantów od softu. A te
    będą :P. I wierz mi - jeśli analiza ma być zrobiona dobrze to i 50k i więcej
    to nie są pieniądze wyrzucone w błoto - zwrócą się po pierwsze w kosztach
    implementacji, po drugie w prawidłowo oszacowanym czasie wdrożenia, po trzecie
    w tym że ERP zostanie wdrożony i zoptymalizowany dokładnie tam gdzie jest
    potrzebny i gdzie da największe zyski.

    Jeśli więc trafisz na super hiper ofertę za 1000 czy 2k czy nawet 5k to
    poważnie się zastanów co za tę kasę dostaniesz. Wskazanie na SAPa, BAANa,
    Axaptę czy Navision - i co dalej ?

    Wiem co piszę - sam jestem konsultantem Navision, ale Ci w tym temacie nie
    pomogę, bo z racji specjalizacji mógłbym Ci wskazać tylko Navision :) a chyba
    nie o to Ci chodzi.

    Pozdrawiam
    Sławek

  • 6. Data: 2007-01-23 06:50:52
    Od: ktos <b...@k...onet.pl>

    Sławek napisał(a):

    > Wiem co piszę - sam jestem konsultantem Navision, ale Ci w tym temacie nie
    > pomogę, bo z racji specjalizacji mógłbym Ci wskazać tylko Navision :) a chyba
    > nie o to Ci chodzi.
    Mógłbys napisac w jakim stopniu wdrożenie polega na grzebaniu w źródłach?
    Szczebelek wyżej swoją pomoc oferuje facet, który w innym wątku "chwali"
    się 2 latami stażu i na ogłoszenie "zatrudnie programiste/wdrożeniowca"
    odpowiada pytaniem: a masz źródła, bo wdrożenie do ostra modyfikacja źródeł.
    Nie znam SAP-a/Navision, ale dużo mniej renomowane systemy, maja one
    mnóstwo parametrów, wdrożenie polega m.in. na ich ustawianiu. Te lepsze
    maja jeszcze API, możliwośc dorabiania raporow. Grzebanie w źródłach to
    ostateczność, która w przyszłości przy upgrade do nowej wersji może sie
    zemścić.
    Jak to jest w Navision?

  • 7. Data: 2007-01-25 09:37:40
    Od: Łukasz Filut <o...@p...onet.pl>

    Grzegorz Pysz wrote:
> [...]
    >
    > poszukuję firmy konsultingowej lub konsultanta, który pomógłby w wyborze
    > systemu ERP dla firmy handlowej (50 użytkowików).

    Witam
    Większość firm sprzedaje jedno góra dwa rozwiązania.
    Cena ? Różna, głownie zależy od docelowej platformy.

    Jeżeli zależy wam na niskich kosztach to zainteresujcie sie open-sourcem
    i poszukajcie kogoś kto wam wdroży np compiere :
    http://sourceforge.net/projects/comxe/