PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie o delegacje

  • 1. Data: 2007-06-14 16:32:07
    Temat: pytanie o delegacje
    Od: pacek <p...@o...pl>

    Witam wszystkich. Na codzien udzielam sie na pl.rec.wedkarstwo ale i
    wedkarze maja swoje problemy z praca. Mam pytanie chca mnie wyslac na
    ok.2 tygodnie do innego oddzialu to jest jakies 250 km od miejsca
    zamieszkanie. Zapewniaja mi wyzywienie i spanie czy nalezy mi sie
    delegacja lub jakies inne pieniadze dodatkowe? Aha jestem kawelerem i
    dzieci nie mam ( to chyba wazne) . Prosil bym o pomoc w tej
    sprawie ,nie ufam pracodawcy i jak sie nie upomne o cos to mi na pewno
    sami nie dadza. Z góry dziekuje i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-06-14 18:34:57
    Temat: Re: pytanie o delegacje
    Od: "Maciej_NT" <m...@p...fm>

    - delegacja ci sie nalezy (kazdemu kto jedzie poza miejsce pracy sie nalezy)
    - dieta 23złote za dzien nalezy sie tylko wtedy jesli nie masz calodziennego
    wyzywienia
    calodziennego znaczy ze, jesli nie bedziesz mial jednego z posilkow,
    sniadania, obiadu
    lub kolacji - juz ci sie nalezy pelna dieta. czyli 23 zlote za dzien
    - ryczalt - jesli nie jedziesz samochodem sluzbowym a na przyklad PKP to za
    kazdy dzien
    nalezy ci sie 20% diety czyli 4,60zł
    - jak jedziesz samochodem prywatnym - spisuj kilometry, nalezy ci sie
    kilometrowka
    ile jest za kilometr nie pamietam ale cos mi swita o 0,7975 zł ... chyba

    ostatnio to walkowalem, sam wlasnie teraz siedze na delegacji

    Maciej_NT

  • 3. Data: 2007-06-14 19:34:11
    Od: pacek <p...@o...pl>

    On 14 Cze, 20:34, "Maciej_NT" <m...@p...fm> wrote:
> [...]
    > ile jest za kilometr nie pamietam ale cos mi swita o 0,7975 zł ... chyba
    >
    > ostatnio to walkowalem, sam wlasnie teraz siedze na delegacji

    dzieki za info
    Czyli lipa. Dostane 4,60 zl dziennie za to że nie będzie mnie 2
    tygodnie w domu. Wolałbym dac pracodawcy to 4,60 dziennie i siedziec
    na miejscu. A wiesz może jak wyglada kwestia poinformowania pracownika
    o takim wyjezdzie? w moim przypadku bylo tak ,ze dzisiaj 5 minut przed
    koncem pracy dostalem telefon ze od poniedzialku pracuje w warszawie
    prze conajmniej 2 tygodnie. czy wedle prawa pracy mozna tak zrobic?

  • 4. Data: 2007-06-15 12:30:47
    Od: "PioPio" <e...@g...pl>

    > dzieki za info
    > Czyli lipa. Dostane 4,60 zl dziennie za to =BFe nie b=EAdzie mnie 2
    > tygodnie w domu. Wola=B3bym dac pracodawcy to 4,60 dziennie i siedziec
    > na miejscu. A wiesz mo=BFe jak wyglada kwestia poinformowania pracownika
    > o takim wyjezdzie? w moim przypadku bylo tak ,ze dzisiaj 5 minut przed
    > koncem pracy dostalem telefon ze od poniedzialku pracuje w warszawie
    > prze conajmniej 2 tygodnie. czy wedle prawa pracy mozna tak zrobic?

    Według mnie można, ale może sa jakieś przepisy normujące wysyłanie na
    delegacje. Powinieneś przed wyjazdem otrzymać "polecenie wyjazdu służbowego"
    gdzie podstawowe informacje są zawarte. Kiedyś taki druczek trzeba było
    opieprzątkować na wyjeździe w miejscu do którego zostałeś wysłany ale z tego
    co pamiętam już tego robić nie trzeba.

    Pozdrawiam
    PioPio

  • 5. Data: 2007-06-15 21:15:51
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Mniej więcej.

    Tylko z oświadczeniem pracownika, że faktycznie poniósł koszt dojazdów
    (jest to ryczałt na nieudokumentowane dojazdy komunikacją miejscową).

    Tylko wtedy, kiedy pracodawca kieruje pracownika wyraźnie na wyjazd
    służbowy samochodem.
    Dla pojemności skokowej silnika powyżej 900 cm3 - 0,7846 zł/km. Jeżeli w
    danym zakładzie pracy nie przyjęto inaczej - należy dowiedzieć się u
    źródła.

    >Czyli lipa. Dostane 4,60 zl dziennie za to że nie będzie mnie 2
    >tygodnie w domu.

    Delegacja (najbardziej zagraniczna) jest super interesem dla pracownika,
    jeśli został wysłany prywatnym autem i nie zapewniono mu posiłków.
    Dostajesz za zwrot podróży stawkę wiele większą niż faktycznie się ponosi
    (0.7846 jest wzięta przez sejm z kosmosu chyba). Dieta 23 zł za dobę to
    nie jest dużo, ale więcej niż zauważone przez Ciebie 4,60.

> [...]
    > koncem pracy dostalem telefon ze od poniedzialku pracuje w warszawie
    > prze conajmniej 2 tygodnie. czy wedle prawa pracy mozna tak zrobic?

    Nie, upomnij się o polecenie wyjazdu służbowego z zaznaczeniem terminu i
    środka lokomocji.

    Pozdrawiam
    Asias

  • 6. Data: 2007-06-16 08:03:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    AsiaS wrote:

> [...]
    > posiłków. Dostajesz za zwrot podróży stawkę wiele większą niż
    > faktycznie się ponosi (0.7846 jest wzięta przez sejm z kosmosu

    To jest może super interes, jeśli taki wyjazd przytrafia Ci się
    okazjonalnie.
    Jeśli masz takie wyjazdy częściej i zaczynasz używać swojego samochodu
    do celów pracodawcy stale, to wtedy stawka ta wyda Ci się śmiesznie mała.
    Każdy inaczej to ocenia (bo każdy inaczej dba o swój samochód)

  • 7. Data: 2007-06-16 20:09:23
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 15 Jun 2007 23:15:51 +0200, AsiaS napisał(a):

    > Delegacja (najbardziej zagraniczna) jest super interesem dla pracownika,

    Hmmm - a pracodawca to czyni proszę ja ciebie charytatywnie - nie zarabia
    na "takim zadaniu" :))) - tylko myśli jakby ku i gdzie mogli "pracownicy
    zarobić".

  • 8. Data: 2007-06-16 22:15:37
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Użytkownik "Artur"
    > Hmmm - a pracodawca to czyni proszę ja ciebie charytatywnie - nie
    > zarabia
    > na "takim zadaniu" :))) - tylko myśli jakby ku i gdzie mogli "pracownicy
    > zarobić".

    Na wysłaniu pracownika komunikacją publiczną z pewnością zarabia więcej,
    niż przez wysłanie go samochodem, miałam nadzieję, że dość jasno
    sformułowałam subiektywną ocenę sytuacji.
    AsiaS

  • 9. Data: 2007-06-22 19:59:01
    Od: "WR666" <w...@o...pl>

    AsiaS napisała:

    > Dostajesz za zwrot podróży stawkę wiele większą niż faktycznie się ponosi
    > (0.7846 jest wzięta przez sejm z kosmosu chyba).

    No nie zgodzę się z tym. Realny koszt przejechania 1 km to nie tylko koszt
    paliwa, ale także ogólno pojętej amortyzacji pojazdu. Specjaliści obliczają,
    że realny koszt 1 km to około 1,20 PLN netto dla samochodu o wartości około
    40 - 50.000 PLN.

    WR666

  • 10. Data: 2007-06-22 20:04:20
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-06-22 21:59 [WR666] napisał(a):

> [...]
    > koszt paliwa, ale także ogólno pojętej amortyzacji pojazdu. Specjaliści
    > obliczają, że realny koszt 1 km to około 1,20 PLN netto dla samochodu o

    Nie żartuj. Paliwo to do 20-25 gr/km (u mnie jest 15-16), niech dojdzie
    drugie tyle kosztów pozostałych to i tak nie przekroczy 50-60 gr za
    kilometr.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::