PracaGrupypl.praca.dyskusje › Trener szkolen informatycznych - pare pytan

  • 1. Data: 2007-06-14 15:15:18
    Temat: Trener szkolen informatycznych - pare pytan
    Od: s...@w...pl

    Chcialbym zapytac, czy ktos pracuje moze jako trener szkolen
    informatycznych (na pelen etat, a nie dorywczo) i moglby napisac
    troche jak wyglada od podszewki taka praca.

    Czy jest to raczej zajecie na umowe o prace czy na wlasna dzialalnosc?

    Ile mniej wiecej miesiecznie mozna zarobic (szkolenia z informatyki,
    ale powiedzmy cos trudniejszego niz Word czy Excel)? Prosilbym o
    zaznaczenie, czy jest to stawka na reke czy inaczej i jak? Czy
    wynagrodzenie zalezy od ilosci przeprowadzonych szkolen czy tez raczej
    firmy daza, by byla to stala kwota co miesiac?

    Jak orientacyjnie rozklada sie czas pracy na prowadzone szkolenia i na
    czas poswiecony na inne rzeczy? Czy jest w ogole w pracy czas na
    nauke, czy raczej trzeba sie tez duzo douczac w domu samodzielnie?

    Czy takie firmy szkoleniowe organizuja tez czesto szkolenia dla
    wlasnych pracownikow? Czy mozna zrobic tez jakies certyfikaty znanych
    firm, np. MCP Microsoftu itd.? Czy za mozliwosc zrobienia takiego
    certyfikatu trzeba podpisywac slynne "cyrografy" i jesli tak to na
    jaki okres (brrr nigdy nie lubilem takich papierow, choc z drugiej
    strony troche rozumiem firmy proponujace cos takiego)?

    W przypadku dzialalnosci gospodarczej, jaka stawke vat sie stosuje,
    kiedy ktos pracuje jako podwykonawca dla duzej firmy?

    Wiem oczywiscie, ze rozne firmy maja rozna polityke, a wiele tez
    zalezy od indywidualnych negocjacji. Ale chcialbym przynajmniej
    wstepnie sie zorientowac, jak to wyglada.

  • 2. Data: 2007-06-15 02:47:20
    Temat: Re: Trener szkolen informatycznych - pare pytan
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    s...@w...pl wrote:
    > Chcialbym zapytac, czy ktos pracuje moze jako trener szkolen
    > informatycznych (na pelen etat, a nie dorywczo) i moglby napisac
    > troche jak wyglada od podszewki taka praca.

    W tej branzy zalezy jak dobry, znany jestes i w czym sie
    specjalizujesz... Stety...

    > Czy jest to raczej zajecie na umowe o prace czy na wlasna dzialalnosc?

    Wszystko zalezy...

    > Ile mniej wiecej miesiecznie mozna zarobic (szkolenia z informatyki,
    > ale powiedzmy cos trudniejszego niz Word czy Excel)?

    Od 2800 PLN/mc (2004 rok, jedna z firm szkolacych w Warszawie, szkolenia
    MS, trener mial MCT) do $10'000 USD za tydzien szkolenia z zarzadzania
    projektem (zakwaterowanie wliczone). Ten ostatni byl autorytetem w tej
    dziedzinie.

    > Jak orientacyjnie rozklada sie czas pracy na prowadzone szkolenia i na
    > czas poswiecony na inne rzeczy? Czy jest w ogole w pracy czas na
    > nauke, czy raczej trzeba sie tez duzo douczac w domu samodzielnie?

    Nie za bardzo rozumiem... Chcesz uczyc czegos bardziej ambitnego, na
    czym sie nie znasz?

    > Czy takie firmy szkoleniowe organizuja tez czesto szkolenia dla
    > wlasnych pracownikow? Czy mozna zrobic tez jakies certyfikaty znanych
    > firm, np. MCP Microsoftu itd.?

    Pojechales po bandzie :))). Chcesz uczyc i przygotowywac do certyfikacji
    samym nie bedac certyfikowanym?
    Odpowiadajac na Twoje pytanie (bez ironii), tak jest to mozliwe. Znane
    mi 2 akademie warszawskie kantowaly jak mogly, pardon, ich pracownicy
    kantowali a szefostwo przymykalo oko. Wygladalo to tak, ze ich
    pracownicy (a firma swiadczyla uslugi "informatyczne" + szkoleniowe
    zdawali kolejne egzaminy na kolejne stopnie informatyczne "zbiorowo"
    przy testach prometrica. Oczywiscie ksiazki, internet, koledzy etc.
    Jakby mi rozum odebralo i bym wrocil do Polski, to nigdy nie zatrudnie
    osoby ktora napisze w CV ze pracowala w jednej z tych 2 akademii, i ma
    Bog wie jakie ma dyplomy.

    MCP, gwoli scislosci, to jeden egzamin. Samodzielne przygotowanie nie
    powinno zajac wiecej jak 1110 (2) godzin nauki :)

> [...]
    > jaki okres (brrr nigdy nie lubilem takich papierow, choc z drugiej
    > strony troche rozumiem firmy proponujace cos takiego)?

    Egzamin Microsoftu w sciezce MCSE (Prometric) kosztowal jakis czas temu
    kolo $100. Cisco byly jakies 2.5x drozsze. Chyba to nie jest jakis
    straszny pieniadz dla osoby robiacej kariere?

    > Wiem oczywiscie, ze rozne firmy maja rozna polityke, a wiele tez
    > zalezy od indywidualnych negocjacji. Ale chcialbym przynajmniej
    > wstepnie sie zorientowac, jak to wyglada.

    A potrafisz uczyc? To bardzo trudna praca...

    Jacek

  • 3. Data: 2007-06-19 10:23:23
    Od: s...@w...pl

    Male pytanie - czy ktos moze orientuje sie jaka stawke VAT nalezaloby
    zastosowac w przypadku szkolen informatycznych jako podwykonawca innej
    firmy (pracujesz jako trener w duzej firmie)? Teoretycznie uslugi w
    zakresie edukacji sa zwolnione z VAT, ale zastanawiam sie, czy nie ma
    tu jakis kruczkow?