PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie dotyczące zwolnienia z pracy

  • 1. Data: 2003-11-07 11:21:04
    Temat: pytanie dotyczące zwolnienia z pracy
    Od: "oola" <k...@w...pl>

    Mam taki problem
    Pracodawca chce zdegradować pracownika ze stanowiska kierowniczego na
    zwykłego pracownika.
    Pracownik nie godzi się na taki układ, w wyniku czego zostaje zwolniony.
    Moje pytanie jest takie:
    Czy takie zwolnienie jest z winy pracownika czy raczej z winy pracodawcy???

  • 2. Data: 2003-11-07 11:27:37
    Temat: Re: pytanie dotyczące zwolnienia z pracy
    Od: "AnWro" <b...@b...wp.pl>

    Użytkownik "oola" <k...@w...pl>
> [...]
    > Moje pytanie jest takie:
    > Czy takie zwolnienie jest z winy pracownika czy raczej z winy

    Z winy pracownika bowiem "pracodawca utracił do niego zaufanie". Zgodnie z
    orzecznictwem sadu pracy bardzo mocny powód ;)
    A.

  • 3. Data: 2003-11-07 11:31:07
    Temat: Odp: pytanie dotyczące zwolnienia z pracy
    Od: "oola" <k...@w...pl>

    > Z winy pracownika bowiem "pracodawca utracił do niego zaufanie". Zgodnie z
    > orzecznictwem sadu pracy bardzo mocny powód ;)
    > A.

    Dzięki bardzo :)
    Oola

  • 4. Data: 2003-11-07 11:45:09
    Od: "Herman" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik oola <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bofvc2$9lt$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > Moje pytanie jest takie:
    > Czy takie zwolnienie jest z winy pracownika czy raczej z winy

    Tu bym, polemizowal bo to zalezy od tryby tej "degradacji". Jestem w
    podobnej sytuacji - wypowiedziano mi warunki swiadczenia pracy tzn
    wypowiedziano mi stanowisko zastepcy kierownika (z przyczyn ekonomicznych
    male obroty - firma handlowa) stala pensje z dodatkiem funkcyjnym i
    zaproponowano stanowisko sprzedawcy z prowizja. Oczywiscie 2 tygodniowy
    okres wypowiedzenie (umowa na czas okreslony) i 7 dni na ustosunkowanie sie
    do "propozycji". Nie wyrazam zgody na zmiane warunkow pracy co oznacza ze po
    tych 2 tygodniach konczymy wspolprace. I jak dowiadywalem sie w PIP i w PUP
    jest to nie z mojej winy w ziazku z czym przysluguje mi zasilek dla
    bezrobotnych zaraz od momentu zakonczenie okresu wypowiedzenia. w przypadku
    gdyby bylo z mojej winy lub jakbym sam zrezygnowal/wypowiedzial prace to
    mialbym 3 miesieczny okres karencji tzn 3 miesiace zasilku przepada..

    Pozdrawiam
    Powodzenia w szukaniu pracy ;-)

  • 5. Data: 2003-11-07 16:26:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 7 Nov 2003 12:27:37 +0100, "AnWro"
    <b...@b...wp.pl> zakodował:

    >Z winy pracownika bowiem "pracodawca utracił do niego zaufanie". Zgodnie z
    >orzecznictwem sadu pracy bardzo mocny powód ;)

    Możesz podać to orzeczenie? Bo takie "ja już Ci nie ufam" zgodnie z
    wyrokami, które znam nie przejdzie. Musi być uzasadnienie typu "bo
    toczy się w Twojej sprawie sprawa karna".

    np:
    Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Administracyjna, Pracy i Ubezpieczeń
    Społecznychz dnia 25 listopada 1997 r. I PKN 385/97 OSNAPiUS 1998/18
    poz. 538 Wokanda 1998/8 str. 29
    Utrata zaufania do pracownika może stanowić przyczynę uzasadniającą
    wypowiedzenie umowy o pracę, jeżeli znajduje oparcie w przesłankach
    natury obiektywnej oraz racjonalnej i nie jest wynikiem arbitralnych
    ocen lub subiektywnych uprzedzeń.

    A co do pierwotnego pytania - to zależy od trybu rozwiązania. Jeżeli
    była to odmowa przyjęcia nowych warunków pracy i płacy, to działa jak
    rozwiązanie umowy przez pracodawcę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775