PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie dot. zakazu konkurencji

  • 11. Data: 2003-07-11 04:12:16
    Temat: Re: pytanie dot. zakazu konkurencji
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Thu, 10 Jul 2003 20:40:22 +0200, Robal wrote:

    > samo przez sie. Zapis ten nie daje przeciez bylemu pracodawcy prawa do
    > swobodnego decydowania w jakiej firmie bedzie pracowal jego byly
    > pracownik. Moze zglosic veto tylko w stosunku do firm ktore stanowia
    > dla niego konkurencje wg kryteriow obiektywnych.

    problem w tym co napisałem wcześniej - skoro pracownik odchodzi, to nie
    dlatego, że ma taki kaprys, ale dlatego, że albo mu się robota nie klei,
    albo nie kleją się stosunki z ludźmi, albo znalazł coś lepszego. W tej
    sytuacji szef może być po prostu ostatnią świnią i celowo 'oceniać' naszego
    przyszłego pracodawcę negatywnie (czyt: jako swoją konkurencję). Ja jakoś
    jestem przywiązany do staromodnego trzaśnięcia drzwiami (nie dosłownego
    ;-). Zabieram zabawki, podpisuję kwity, wychodzę z firmy i już nie martwię
    się tym co było, a zastanawiam się nad tym co będzie. W przypadku omawianej
    umowy o zakazie konkurencji, niby już nie będziemy pracownikiem, a mimo to,
    będziemy mocno zależni od humoru byłego pracodawcy. Chyba, żeby
    rzeczywiście znaleść sobie pracę w kompletnie innej branży, ale to mało
    prawdopodobne, na dzisiejszym rynku pracy, gdzie podstawowym wymogiem jest
    doświadczenie na danym stanowisku i znajomość danej branży.

    > okreslone w umowie konkurencyjnej ktore beda sprzeczne z KP i tak beda
    > niewazne.

    bardzo często umowa o zakazie konkurencji podpisywana jest równolegle z tzw
    'kontraktem managerskim', czy inaczej nazwaną umową cywilno-prawną (to dość
    częsty układ przy wszelkiego rodzaju przedstawicielstwach handlowych).
    Wtedy KP nie obowiązuje i... szef robi co chce...

    --
    Grendel

    http://www.nospam-pl.net/spampal.php
    "... cos o wbijaniu na pal, or samfin' ? ;-)'

  • 12. Data: 2003-07-11 19:01:25
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Thu, 10 Jul 2003 22:22:07 +0200, mer wrote:

    > Na tym między innymi polega bycie dorosłym, że możesz i musisz wybierać.

    hmmm wybierać... Dobrze powiedziane... Wybierać między byciem bezrobotnym
    przez następne parę miesięcy, a podpisaniem wszystkiego, byleby tylko mieć
    jakieś źródło dochodu ;-).

    --
    Grendel