PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie - a prawa pracownika

  • 1. Data: 2003-07-31 05:22:37
    Temat: wypowiedzenie - a prawa pracownika
    Od: "Aurore" <s...@o...pl>

    Dostałam wczoraj wypowiedzenie następującej treści:

    "Na zasadach art. 1 w związku z art. 10 ustawy z dnia 28 grudnia 1989 roku,
    o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z
    przyczyn dotyczących zakładu pracy, rozwiązuję z Panią umowę o pracę z dnia
    01.01.1999r., z dniem 31 października 2003 r., w związku z likwidacją
    stanowiska pracy.

    W okresie wypowiedzenia należy wykorzystać przysługujący Pani urlop
    wypoczynkowy za 2003 rok"

    Przekazano mi, iż otrzymam dwumiesieczną odprawę, czy faktycznie?
    Chciałabym się także dowiedzieć, czy przysługują mi 3 dni wolne na szukanie
    pracy.

    Poza tym witam w gronie poszukujących pracę :)))

    Pozdrawiam
    Aurore

  • 2. Data: 2003-07-31 06:26:50
    Temat: Re: wypowiedzenie - a prawa pracownika
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracy.
    >
    > Poza tym witam w gronie poszukujących pracę :)))

    Art. 37. § 1 kp. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę dokonanego przez
    pracodawcę pracownikowi przysługuje zwolnienie na poszukiwanie pracy, z
    zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
    § 2. Wymiar zwolnienia wynosi:
    1) 2 dni robocze - w okresie wypowiedzenia nie przekraczającego 1 miesiąca,
    2) 3 dni robocze - w okresie trzymiesięcznego wypowiedzenia, także w przypadku
    jego skrócenia na podstawie art. 36 prim § 1.

    Ustawa z 28 grudnia 1989 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z
    pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy

    Art. 8. 1. Pracownikowi, z którym został rozwiązany stosunek pracy z przyczyn,
    o których mowa w art. 1, przysługuje odprawa pieniężna.
    2. Odprawa pieniężna przysługuje w wysokości:
    1) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował u danego
    pracodawcy mniej niż 2 lata,
    2) dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował u danego
    pracodawcy 2 i więcej lat, jednak nie więcej niż 8 lat,
    3) trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował u danego
    pracodawcy ponad 8 lat.
    Odprawę pieniężną ustala się według zasad obowiązujących przy obliczaniu
    ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy. Przepis art. 36 § 1 prim.
    kodeksu pracy stosuje się odpowiednio.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-07-31 07:12:27
    Od: "Aurore" <s...@o...pl>

    Dziękuję serdecznie za wyczerpującą odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Aurore