PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie do informatyków i "informatyków"

  • 1. Data: 2002-08-21 12:33:43
    Temat: pytanie do informatyków i "informatyków"
    Od: t...@p...onet.pl

    Witam
    Przeczytałem fragmenty ciekawej dyskusji pt. informatycy.
    Co z niej wynika dla mnie?
    Mój obecny zawód jest związany z komputerem ale moge o sobie powiedzieć, ze
    jestem operatorem komputera czy operatorem takich a takich programów użytkowych.
    Nie uważm sie za informatyka,a raczej chciałbym poszerzyć swoje wiadomości i
    umiejetności z tej dziedziny.
    Nie ukrywam,że chciałbym mieć prace ambitniejszą bardzij platną, bardzij
    szanowaną, pewniejszą.
    wszędzi mówi się, że informatyk ma przyszłosć w UE a "my" idziemy do Unii i że
    tam jest zapotrzebowanie w tej branży. Dlatego też jest bardzo dużo różnych
    kursów,studiów podyplomowych trwających po dwa, trzy semestry za za od 1500 do
    2000 zł za semestr.
    Co ktoś taki jak ja ma robić?
    Czy jest sens wydawać pieniądze i czas na takie kursy i studia, czy po prostu
    są to kursy dla naiwnych, jakie ma się szanse w przyszłości na znalezienie
    pracy w tym zawodzie nawet nie wysoko jako super profesjonalista
    programista,ale powiedzmy ktoś kto zajmuje się bazami danych.

    Dziekuje zgóry za radę
    Tomek

  • 2. Data: 2002-08-21 13:27:28
    Temat: Re: pytanie do informatyków i "informatyków"
    Od: "Darek" <d...@p...gazeta.pl>

    > Co ktoś taki jak ja ma robić?

    Zalezy gdzie. Ja bylem na UJ - i sobie b. chwale. Ale duzo zalezy od tego ile sam
    chcesz sie nauczyc i od pierwszego pracodawcy...
    D.

  • 3. Data: 2002-08-21 13:52:44
    Od: "Tomasz Onyszko" <t...@f...net.pl>

    Lamerski OE w wiadomości news:3b43.000005fb.3d6388a6@newsgate.onet.pl,
    pokazał że t...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > takich programów użytkowych. Nie uważm sie za informatyka,a raczej
    > chciałbym poszerzyć swoje wiadomości i umiejetności z tej dziedziny.
    Tez pracuje przy komputerkach, nie uwazam sie za infromatyka tylko ze tak
    zalezy jeszcze co rozumiec pod pojeciem informatyk ??

    > Nie ukrywam,że chciałbym mieć prace ambitniejszą bardzij platną,
    > bardzij szanowaną, pewniejszą.
    > wszędzi mówi się, że informatyk ma przyszłosć w UE a "my" idziemy do
    No wlasnie, kto to jest inforamtyk? czlowiek z wyksztalceniem wyzszym
    infromatycznym, czy tez lapie sie na to pojecie praktyk z wyksztalceniem
    innym ale pracujacy od x lat na stanowiskach i przy zagadnieniach ktore
    uwaza sie za informatyczne.

    > Unii i że tam jest zapotrzebowanie w tej branży. Dlatego też jest
    > bardzo dużo różnych kursów,studiów podyplomowych trwających po dwa,
    > trzy semestry za za od 1500 do 2000 zł za semestr.
    Jezeli myslimy o roznego rodzaju studiach podyplomowych realizowanych przez
    "dziwne" prywant lub mniej prywatne szkoly to pomylka. Jezeli juz tak bardzi
    ci zalezy na wyksztalceniu informatycznym to studia na porzadnej
    politechnice albo uniwersytecie.

    > Co ktoś taki jak ja ma robić?
    > Czy jest sens wydawać pieniądze i czas na takie kursy i studia, czy
    > po prostu są to kursy dla naiwnych, jakie ma się szanse w przyszłości
    Uczyc sie, uczyc sie , uczyc sie. wybrac sobie specjalizacje jedna (nie
    porzucajac pobocznych tematow) i starac sie jak najwiecej z niej nauczyc,
    dowiedziec. jezeli chodzi o potwierdzenie tego papierami to certyfikaty
    zawodowe, ewentualnie jakies dobre studia w kierunku.

    > na znalezienie pracy w tym zawodzie nawet nie wysoko jako super
    > profesjonalista programista,ale powiedzmy ktoś kto zajmuje się bazami
    > danych.

    Oczywiscie to tylko moja opinia subiektywna i z checia dowiem sie co mysla o
    tym inni.

    --
    Tomasz Onyszko - t...@f...net.pl
    http://www.winsecurity.pl;

  • 4. Data: 2002-08-21 13:58:07
    Od: "Axel D." <a...@f...com.pl>

    Tomasz Onyszko wrote:

    > No wlasnie, kto to jest inforamtyk? czlowiek z wyksztalceniem wyzszym
    > infromatycznym,

    a dlaczego od razu wyzszym?
    ja jestem po policealnym studium i mam dyplom "technik-informatyk".

    axel d.

  • 5. Data: 2002-08-21 14:09:41
    Od: "wally" <w...@p...okay.pl>

    > Zalezy gdzie. Ja bylem na UJ - i sobie b. chwale.
    U mnie UJ odpadl w przedbiegach - zalezalo mi na tytule inzyniera a nie
    czystego magistra, i takie podejscie wszystkim polecam - wiem, ze latwiej
    znalezc pozniej prace.

  • 6. Data: 2002-08-21 14:11:43
    Od: "Tomasz Onyszko" <t...@f...net.pl>

    Lamerski OE w wiadomości news:3D639C6F.394D9D1D@frodo.com.pl, pokazał
    że Axel D. napisał(a):
    > Tomasz Onyszko wrote:

    > a dlaczego od razu wyzszym?
    > ja jestem po policealnym studium i mam dyplom "technik-informatyk".
    nie mam nic przeciwko ludziom z technikiem, nie oceniam ludzi po
    wyksztalceniu, ale z calym szacunkiem jednak pracodawcy juz teraz dosyc
    czesto zwracaja uwage na poziom wyksztalcenia, a jezeli Tomek pisal o dobrej
    , dobrze platnej rpacy to chyba bedzie potrzebowal wyzszego.

    Chociaz to zalezy od pracodawcy tylko i wylacznie
    --
    Tomasz Onyszko - t...@f...net.pl
    http://www.winsecurity.pl;

  • 7. Data: 2002-08-21 15:11:16
    Od: "Darek" <d...@p...gazeta.pl>

    > U mnie UJ odpadl w przedbiegach - zalezalo mi na tytule inzyniera a nie
    > czystego magistra, i takie podejscie wszystkim polecam - wiem, ze latwiej
    > znalezc pozniej prace.

    Naprawde zalezy... Na UJ jest/bylo zwykle tak, ze na 4 i 5 roku kazdy gdzie juz
    pracowal :P
    Ale ja nie mowile o normalnych studiach, czy innych (np. licencjackich) tylko o
    zwyklych podyplomowach, ktore b. duzo mi daly...

    Przy okazji pozdrowka dla Tedda i dr. Urbanowicza :DD

    D.

  • 8. Data: 2002-08-21 15:47:10
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Zalezy gdzie. Ja bylem na UJ - i sobie b. chwale.

    tez bylem i po roku od razu poszlem na AGH bo na UJ to powinni dawac tytul:
    matematyk ze znajomoscia elementow informatyki ;)

    > Ale duzo zalezy od tego ile sam chcesz sie nauczyc i od pierwszego
    pracodawcy...

    no tu sie zgadzam w 100%.

    --
    l...@s...pl

  • 9. Data: 2002-08-21 15:54:29
    Temat: Re: pytanie do informatyków i
    Od: "leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    t...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > pracy w tym zawodzie nawet nie wysoko jako super profesjonalista
    > programista,ale powiedzmy ktoś kto zajmuje się bazami danych.

    Pierwsza i podstawowa rzecz to jest taka, czy taki zawód Ciebie interesuje,
    bo z twojego listu wcale to nie wynika ! Nie osiągniesz sukcesu w zawodzie,
    jeśli praca którą wykonujesz nie jest twoją pasją.

    Praca informatyka (programisty) wbrem pozorom to nie jest przyjemne siedzenie
    przy komputerze. Tworzenie programów (znam to z autopsji) to bardzo żmudne i
    katorżnicze zajęcie, wymagające dużego zaangażowania. Na ogół jest to praca w
    ciągłym stresie i pod presją czasu. Wszystko na wczoraj. Jeśli chcesz w tym
    wytrzymać (a tym bardziej mieć pewną pracę), to musisz to lubić. Programy
    komputerowe to bardzo złożone struktury. Ktoś kiedyś powiedział o systemie
    operacyjnym IBM z lat 70-cych (nie pamiętam dokładnie nazwy), że to
    najbardziej złożona struktura jaką stworzył człowiek. Trzeba dużo czytać,
    gdyż branża bez przerwy się rozwija. Współczesne komputery i narzędzia
    informatyczne są już mocno zmienione w stosunku do tego, co było na przykład
    5 lat temu.

    Rynek pracy dla informatyków jest dużo trudniejszy niż miało to miejsce kilka
    lat temu, stał się rynkiem pracodawcy i tak już chyba zostanie. Niemniej
    jednak bezrobocie wśród informatyków jest na pewno mniejsze niż wśród innych
    zawodów i tak chyba też zostanie. Informatyce także lepiej zarabiają i tak
    będzie.

    Ukończenie szkoły nie gwarantuje Ci automatycznie pracy, zapomnij o tym.
    Temat - co się bardziej liczy: doświadczenie czy dyplom, co jakiś czas
    przewija się na tej liście bez wyraźnych efektów. Na ogół jednak w mniejszych
    firmach, gdzie szuka się konkretnego faceta do konkretnej pracy wystarczy
    doświadczenie. W większych (gdzie lepiej płacą) często są stosowane formalne
    procedury i na ogół warunkiem jest wyższe wykształcenie.

    Na twoim miejscu nie zapisywał bym się od razu do jakiejś szkoły, bo stracisz
    pieniądze i pozyskasz bezwartościowy papier. Najpierw spróbuj samodzielnie.
    Mówisz, że pracujesz na jakiejś bazie danych. Ustal jaka to baza danych,
    spróbuj ją zdobyć (często producenci dają wersje demo lub ewaluacyjnie) i
    spróbuj samodzielnie poszerzyć wiedzę na ten temat. Jest dużo literatury na
    ten temat i to także w języku polskim. Spróbuj zdefiniowanie i samodzielnie
    rozwiązać jakiś problem. Zacznij czytać literaturę informatyczną. Jest ocean
    wiadomości w internecie. Wtedy zorientujesz się, czy taka wiedza wchodzi ci
    do głowy i czy w ogóle tego typu tematyka ciebie interesuje. Rozejrzyj się w
    swoim obecnym miejscu pracy, może tutaj będziesz mógł robić coś innego. Gdy
    zdobędziesz (i co ważne bezgotówkowo) tego typu wiedzę, będzie ci łatwiej
    zdecydować, co robić dalej.

    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2002-08-21 16:02:40
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <3...@n...vogel.pl> wally napisał(a):
    > U mnie UJ odpadl w przedbiegach - zalezalo mi na tytule inzyniera a nie
    > czystego magistra, i takie podejscie wszystkim polecam - wiem, ze latwiej
    > znalezc pozniej prace.

    Ekkhem, i co Ci ten tytuł dał?
    --
    Samotnik