PracaGrupypl.praca.dyskusje › przyznanie się do pracy na etat

  • 1. Data: 2006-09-01 16:22:00
    Temat: przyznanie się do pracy na etat
    Od: "Sylwia" <w...@o...pl>

    Czy muszę przyznawać się nowemu pracodawcy, że wcześniej już pracowałam na
    umowę o pracę? Czy jest to do czegokolowiek konieczne? Czy zachowanie takiej
    informacji może mieć jakieś konsekwencje?
    Dopowiem od razu, że nie chodzi o złe świadectwo pracy ani żadne tego typu
    rzeczy...

  • 2. Data: 2006-09-01 20:32:03
    Temat: Re: przyznanie się do pracy na etat
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ed9mns$gtr$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Sylwia <w...@o...pl> pisze:

    > Czy muszę przyznawać się nowemu pracodawcy, że wcześniej już
    > pracowałam na umowę o pracę? Czy jest to do czegokolowiek konieczne?

    Na przykład do tego, by określić, jaki wymiar urlopu Ci przysługuje.
    Oraz do tego, ile dni urlopu wykorzystałaś u poprzedniego pracodawcy [ta
    informacja będzie na świadectwie pracy].

    > Czy zachowanie takiej informacji może mieć jakieś konsekwencje?

    Jak wyżej.

    > Dopowiem od razu, że nie chodzi o złe świadectwo pracy ani żadne tego
    > typu rzeczy...

    A tak właściwie jaki jest cel utrzymywania tego w tajemnicy?

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2006-09-02 16:17:22
    Temat: Odp: przyznanie się do pracy na etat
    Od: "Paweł" <1...@v...pl>

    > A tak właściwie jaki jest cel utrzymywania tego w tajemnicy?
    >
    > --
    > Nixe

    przeciez tu wchodzi w grę Twoje ew doświadczenie zawodowe

    http://www.jakzarabiam.za.pl

  • 4. Data: 2006-09-02 16:18:15
    Temat: Re: Odp: przyznanie się do pracy na etat
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Paweł napaskudził na ekranie:

    > przeciez tu wchodzi w grę Twoje ew doświadczenie zawodowe

    Może chodzi o urlop? Osoby, które zaczęły pracę np. w 2003 roku, prawo do
    urlopu nabywają dopiero po przepracowaniu pół roku. Osoby, które teraz
    zaczynają pracę - po przepracowaniu miesiaca. Jeżeli pracodawca się dowie,
    że go oszukałaś, wtedy może być to nawet powód do zwolnienia (każdy jest
    dobry, a ten tym bardziej).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2006-09-02 17:33:31
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Nikiel ;) napisał(a):
> [...]
    > urlopu nabywają dopiero po przepracowaniu pół roku. Osoby, które teraz
    > zaczynają pracę - po przepracowaniu miesiaca. Jeżeli pracodawca się dowie,

    Jesteś pewien, że zaczynając pracę u nowego pracodawcy nie nabywam
    prawa do urlopu po miesiącu, bo zacząłem swoją karierę zawodową przed
    2003r? Możesz podać podstawę prawną?

    L.

  • 6. Data: 2006-09-02 18:02:34
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    > Jesteś pewien, że zaczynając pracę u nowego pracodawcy nie nabywam
    > prawa do urlopu po miesiącu, bo zacząłem swoją karierę zawodową przed
    > 2003r? Możesz podać podstawę prawną?

    najwyraźniej chodzi tu o bardzo specyficzną sytuację, mianowicie że osoba
    rozpoczeła pracę przed 2003 i nie przepracowała jeszcze pół roku :)

    a tak zupełnie poważnie, to IMHO było to tylko "przejezyczenie", "skrót
    myslowy" czy cos w tym rodzaju. Bo w chwili obecnej kazdy pracownik ma prawo
    do urlopu po miesiącu pracy w wymiarze proporcjonalnym do przepracowanego (u
    danego pracodawcy) czasu.

    ehh, te skróty myslowe
    --
    to tylko moje zdanie
    *G*R*O*M*A*X*

  • 7. Data: 2006-09-02 19:52:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    <w...@o...pl> pisze:

> [...]
    > zachowanie takiej informacji może mieć jakieś konsekwencje?
    > Dopowiem od razu, że nie chodzi o złe świadectwo pracy ani żadne tego
    Informacje, których musisz udzielić pracodawcy określa art. 22^1 KP.
    Możesz - ale nie musisz - przedłożyć świadectwo pracy (albo jedno z
    posiadanych świadectw pracy).

    Jotte

  • 8. Data: 2006-09-02 19:53:53
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:edcbiu$pmh$1@node4.news.atman.pl>
    Nikiel ;) <n...@p...fm> pisze:

    > Może chodzi o urlop? Osoby, które zaczęły pracę np. w 2003 roku,
    > prawo do urlopu nabywają dopiero po przepracowaniu pół roku.

    Ale te "pół roku" minęło, jakby nie patrzeć, jakieś 2.5 roku temu, więc
    jakie to ma teraz znaczenie?

    > Osoby, które teraz zaczynają pracę - po przepracowaniu miesiaca.

    Nie po przepracowaniu miesiąca, lecz z dniem rozpoczęcia pracy.

    --
    Nixe

  • 9. Data: 2006-09-02 19:56:57
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:edcngj$2l2e$1@news.mm.pl>
    Nixe <n...@f...pl> pisze:

    > Nie po przepracowaniu miesiąca, lecz z dniem rozpoczęcia pracy.

    Sorki, namieszałam.
    W KP istotnie stoi, że pracownik "uzyskuje prawo do urlopu z upływem każdego
    miesiąca pracy".

    --
    Nixe

  • 10. Data: 2006-09-02 20:09:04
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    gromax napaskudził na ekranie:

    > do
    > dowie,
    > najwyraźniej chodzi tu o bardzo specyficzną sytuację, mianowicie że osoba
    > rozpoczeła pracę przed 2003 i nie przepracowała jeszcze pół roku :)

    O to mi chodzi, a właściwie o osobę, która nie przepracowała roku (po pół
    roku należał się urlop w wymiarze 1/2, i kolejna połowa po następnym
    półroczu, a następne urlopy z 01.01). Osoby, które zaczynały pracę pod
    rządami 'starej' ustawy, tak mają. Oczywiście po tym roku, mają już tak jak
    kazdy inny pracownik. Dlatego, czasami ci, którzy zaczynali pracę wcześniej
    i nie przepracowali roku, wolą nie przyznawać się do tego.