PracaGrupypl.praca.dyskusje › przymusowy urlop ...

  • 1. Data: 2002-12-13 14:06:02
    Temat: przymusowy urlop ...
    Od: Rafal Szymczak <r...@w...pl>

    probowalem przejrzec archiwum, ale nie moge tego znalezc ...

    nastepujaca sytuacja:
    umowa na czas nieokreslony ...
    pracodawca wymyslil sobie, ze w styczniu kazdy pracownik pojdzie sobie
    na tygodniowy urlop - z jego puli urlopu wypoczynkowego - pracownik nie
    ma ochoty na branie urlopu w tym terminie ...

    pytanie brzmi ... pracodawca moze ... czy nie moze ?
    prosze o pomoc
    wszelkie uwagi mile widziane
    Rafal

  • 2. Data: 2002-12-13 14:17:29
    Temat: Re: przymusowy urlop ...
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 13 Dec 2002 14:06:02 +0000, Rafal Szymczak
    <r...@w...pl> zakodował:

    >pytanie brzmi ... pracodawca moze ... czy nie moze ?
    >prosze o pomoc

    Art. 163. § 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów.
    Plan urlopów ustala pracodawca, w uzgodnieniu z zakładową organizacją
    związkową (UWAGA! Sformułowanie "w uzgodnieniu z zakładową organizacją
    związkową" zostanie skreślone 1 stycznia 2003 r.), biorąc pod uwagę
    wnioski pracowników i konieczność zapewnienia normalnego toku pracy.
    Planem urlopów nie obejmuje się części urlopu udzielanego pracownikowi
    zgodnie z art. 1672 (UWAGA! Ostatnie zdanie wejdzie w życie 1 stycznia
    2003 r.).

    Art. 168. Urlopu nie wykorzystanego w terminie ustalonym zgodnie z
    art. 163 należy pracownikowi udzielić najpóźniej do końca pierwszego
    kwartału następnego roku kalendarzowego; nie dotyczy to części urlopu
    udzielanego zgodnie z art. 167

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-12-13 16:20:01
    Od: Rafal Szymczak <r...@w...pl>

> [...]
    > zwi?zkow?" zostanie skre?lone 1 stycznia 2003 r.), bior?c pod uwag?
    > wnioski pracowników i konieczno?ae zapewnienia normalnego toku pracy.
    > Planem urlopów nie obejmuje si? cz??ci urlopu udzielanego pracownikowi
    > zgodnie z art. 1672 (UWAGA! Ostatnie zdanie wejdzie w ?ycie 1 stycznia
    > 2003 r.).
    >
    > Art. 168. Urlopu nie wykorzystanego w terminie ustalonym zgodnie z
    > art. 163 nale?y pracownikowi udzieliae najpó 1/4 niej do ko?ca pierwszego
    > kwarta?u nast?pnego roku kalendarzowego; nie dotyczy to cz??ci urlopu

    jak sie juz spieramy na przepisy:

    Art. 162. Na wniosek pracownika urlop mo?e byae podzielony na cz?œci. Co
    najmniej jedna cz?œae urlopu powinna obejmowaae nie mniej ni? 14 kolejnych
    dni kalendarzowych.

    nie wyrazam zgody na podzial ... co teraz ?????? bo chce jechac na
    miesiac gdzies tam i podzialy mnie nie interesuja ...

  • 4. Data: 2002-12-13 16:40:05
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 13 Dec 2002 16:20:01 +0000, Rafal Szymczak
    <r...@w...pl> zakodował:

    >Art. 162. Na wniosek pracownika urlop mo?e by? podzielony na cz??ci. Co
    >najmniej jedna cz??? urlopu powinna obejmowa? nie mniej ni? 14 kolejnych
    >dni kalendarzowych.
    >
    >nie wyrazam zgody na podzial ... co teraz ?????? bo chce jechac na
    >miesiac gdzies tam i podzialy mnie nie interesuja ...

    No i pracodawca ma obowiązek udzielić Ci całego urlopu w jednym
    kawałku (od przyszłego roku z wyjątkiem 4 dni).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-12-13 17:42:54
    Od: Rafal Szymczak <r...@w...pl>

    Kaizen wrote:

    > Pi?knego dnia Fri, 13 Dec 2002 16:20:01 +0000, Rafal Szymczak
    > <r...@w...pl> zakodowa?:

    > No i pracodawca ma obowi?zek udzieliae Ci ca?ego urlopu w jednym
    > kawa?ku (od przysz?ego roku z wyj?tkiem 4 dni).

    ciekawe tylko, czy pracodawca bedzie taki mily, ale to juz zweryfikuje
    zycie
    dzieki za rady :)
    Rafal

  • 6. Data: 2002-12-13 23:56:31
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Uzytkownik "Rafal Szymczak" <r...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > ma ochoty na branie urlopu w tym terminie ...
    > pytanie brzmi ... pracodawca moze ... czy nie moze ?

    Pracodawca dazy do sytuacji, w ktorej bedzie mogl wysylac ludzi
    na urlop bezplatny.
    Sa dwa wyjscia:
    - nie zgodzic sie, ryzykujac wypowiedzenie
    - zgodzic sie, ryzykujac kolejny urlop, tym razem z cieciem pensji

    Niestety w obu przypadkach nalezaloby zapytac, czy masz zaczac
    szukac sobie nowej pracy... :(((

    GreG