PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w irlandii a polskie ubezp.spol.

  • 1. Data: 2002-12-13 11:45:32
    Temat: praca w irlandii a polskie ubezp.spol.
    Od: "Maciej" <m...@p...gazeta.pl>

    witam,

    w przyszlym roku od kwietnia do listopada bede pracowal legalnie w irlandii.
    chcialbym sie doprowolnie ubezpieczyc w zus i odprowadzac skladki na
    ubezpiecznie spoleczne. czy wymagane jest zlozenie w zusie jakiegos
    zaswiadczenia o zatrudnieniu w irlandii? skad beda wiedziec, ze rzeczywiscie
    tam pracuje tam czy nie?

    interesuje mnie takze, jak od strony praktycznej wyglada oplacanie za siebie
    skladek?

    z gory dziekuje i pozdrawiam

    mj

  • 2. Data: 2002-12-14 08:43:17
    Temat: Re: praca w irlandii a polskie ubezp.spol.
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ubezpiecznie spoleczne. czy wymagane jest zlozenie w zusie jakiegos
    > zaswiadczenia o zatrudnieniu w irlandii? skad beda wiedziec, ze

    uwazasz, ze lepiej rzadza skladkami niz Ty? Czy budynki maja zza brzydkie i
    chcesz pomoc ?

  • 3. Data: 2002-12-14 08:49:22
    Od: Rafal Szymczak <r...@w...pl>

> [...]
    > tam pracuje tam czy nie?
    >
    > interesuje mnie takze, jak od strony praktycznej wyglada oplacanie za siebie

    pracuje, wiec wiem ...
    musisz (jesli chcesz ) podpisac umowe z kasa chorych, no chyba, ze
    zakladasz, ze nagle Cie wyrostek robaczkowy nie strzeli i nie bedziesz
    go musial leczyc w PL ... wtedy mozesz to sobie odpuscic ... poniewaz
    sam za siebie placisz, to do 15-ego nastepnego miesiaca kwote - ostatnio
    bylo to cos 177,xx a ta kwota zmienia sie raz na 3 miesiace ...

    nikogo w ZUS-ie nie interesuje czy naprawde pracujesz czy nie ... wiec
    oto sie nie martw
    jak masz ochote placic skladki na ubezp. spoleczne ... to Twoj wybor ...
    kwota ustalona jest kwota minimalna, mozesz jak masz ochote oddac im
    cale Twoje wynagrodzenie, to Twoja sprawa, nie moze byc mniej niz ...
    ale wiecej zawsze ...

    no i pozostaje Ci jeszcze karmienie urzedu skarbowego ... no chyba, ze
    irlandia bedzie Ci pobierac podatek ... i nie zwolni Cie z placenia
    podatkow w ich kraju ...

    jakbys mial jeszcze jakies pytania, to daj znac
    Rafal