PracaGrupypl.praca.dyskusje › proszę o pomoc - umowa dotycząca wspólpracy

  • 1. Data: 2003-10-09 20:28:29
    Temat: proszę o pomoc - umowa dotycząca wspólpracy
    Od: "vercom" <w...@o...pl>

    witam,

    Firma zaproponowała mi współpracę na bardzo ciekawych warunkach (według
    mnie) tzn. ja zakładam działalność (ryczałt) - firma zobowiązuje się do
    płacenia za mnie zusu i podatku. I teraz powstaje pytanie: jaka do tego
    powinna byc spisana umowamiedzy mną a firmą (taka żeby firma nie wystawiła
    mnie do wiatru bo np. jest taki punkt w umowie itd). Oczekuje pomocy z
    waszej strony oraz opini na ten temat.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-09 21:06:53
    Temat: Re: proszę o pomoc - umowa dotycząca wspólpracy
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    założenie działalności = prowadzenie własnej firmy. a więc:
    1. za działalność odprowadzasz świadczenia na rzecz państwa - zus, składki
    chorobowe i zdrowotne i takie tam. Jak dotrzesz do dokładnych opisów to
    będziesz wiedział dokładnie ile i z czego się wylicza. I co jest a co nie
    jest obowiązkowe
    2. Współpraca między dwoma firmami = umowa cywilno-prawna. Musisz w niej
    zawrzeć zarówno co ma być wykonane, jak i w jakim czasie (w tym równierz
    bezterminowo). I bardzo ważne punkty - sposób rozwiązania umowy,
    odpowiedzialność, dostęp do danych itp itd
    3. przy podpisywaniu umowy przeczytaj ją dokładnie co najmniej trzy razy i
    dodatkowo daj do przeczytania co najmniej jednej osobie np. z rodziny i
    najlepiej żeby był to prawnik.
    4. musisz pamiętać, że w przypadku takiej współpracy możesz zapomnieć o
    pojęciach "urlop" czy chorobowe albo też inne socjalne sprawy. Ja bym kładł
    duzy nacisk na te części umowy. I przy okazji musisz sobie zapewnić, żeby
    sposób spisania umowy znacząco różnił się od umowy pracowniczej, żeby ci sie
    urząd nie dochrzanił

    tyle skrótem

  • 3. Data: 2003-10-10 22:35:00
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Thu, 9 Oct 2003 22:28:29 +0200, "vercom" <w...@o...pl> wrote:

    > Oczekuje pomocy z waszej strony oraz opini na ten temat.

    Jesli naprawde oczekujesz prawdziwej pomocy to posluchaj dobrej rady i idz z ta
    umowa do radcy prawnego - nawet pozornie przyzwoita umowa moze sie okazac pelna
    pulapek, wyjatkow i kruczkow.

    Kyniu

    --