PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy można samemu opłacać skladke zdrowotną przy zatrudnieniu na umowe o dzielo do zus?

  • 1. Data: 2003-10-09 15:38:10
    Temat: Czy można samemu opłacać skladke zdrowotną przy zatrudnieniu na umowe o dzielo do zus?
    Od: "herst" <k...@w...pl>

    Witam

    Moj pracodawca nie chce oplacac mi składki zdrowotnej(ani zadnych innych)
    jestem zatrudniona na umowe o dzielo,czy moge sama sobie oplacac składke i
    czy moja rodzina w takim przypadku (dzieci mąż)jest objęta tym
    ubezpieczeniem?Czy może powinnam zgłosić się w NFZ i z nimi to załatwiać?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-09 16:02:41
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...WYTNIJ.pl>

    herst <k...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Moj pracodawca nie chce oplacac mi składki zdrowotnej(ani zadnych innych)
    > jestem zatrudniona na umowe o dzielo,czy moge sama sobie oplacac składke

    Tak.

    > czy moja rodzina w takim przypadku (dzieci mąż)jest objęta tym
    > ubezpieczeniem?

    Wydaje mi się, że tak, bo w sumie czemu nie, składka to składka.

    >Czy może powinnam zgłosić się w NFZ i z nimi to załatwiać?

    Tak, należy się do nich zgłosić i zawrzeć indywidualną umowę, a następnie
    opłaca się składki już w ZUSie.

    JoP

  • 3. Data: 2003-10-09 16:32:22
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "herst" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy moja rodzina w takim przypadku (dzieci mąż)jest objęta tym
    > ubezpieczeniem?Czy może powinnam zgłosić się w NFZ i z nimi to załatwiać?
    Rozwiązaniem jest podjęcie współpracy z pracodawcą na zasadzie założenia
    własnej działalności gospodarczej.

    mangha

  • 4. Data: 2003-10-09 17:49:57
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy moja rodzina w takim przypadku (dzieci mąż)jest objęta tym
    > ubezpieczeniem?Czy może powinnam zgłosić się w NFZ i z nimi to załatwiać?

    Zastanow sie tylko czy warto - i tak bedziesz musiala placic za leczenie:((

    Pozdrawiam,
    Aga

  • 5. Data: 2003-10-10 08:07:17
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Thu, 9 Oct 2003 17:38:10 +0200, gdy "herst"
    <k...@w...pl> napisał:

> [...]
    >czy moja rodzina w takim przypadku (dzieci mąż)jest objęta tym
    >ubezpieczeniem?Czy może powinnam zgłosić się w NFZ i z nimi to załatwiać?

    Było to kiedyś na tej grupie (groups.google.com). W skrócie: można
    opłacać składkę samodzielnie, jeśli nie płacisz jej nigdzie indziej,
    jest to około 170zł/mies. (informacje też są na stronie www.zus.pl)

    Podobnie chyba z rentowym i chorobowym.

    Warto też się zastanowić nad założeniem DG. Nie śledzę prasy, ale chyba
    liniowe 19% na przyszły rok już jest przesądzone?

    pzdr
    Robert

  • 6. Data: 2003-10-11 20:46:15
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    Moj pracodawca nie chce oplacac mi składki zdrowotnej(ani zadnych innych)
    > jestem zatrudniona na umowe o dzielo

    Powiedzmy sobie jasno: NIE jesteś zatrudniona. Masz podpisaną umowę cywilną.

    ,czy moge sama sobie oplacac składke i
    > czy moja rodzina w takim przypadku (dzieci mąż)jest objęta tym
    > ubezpieczeniem?Czy może powinnam zgłosić się w NFZ i z nimi to załatwiać?

    Pewnie, że możesz.
    Jednak, jeśli masz taką możliwość, znajdź znajomego, który fikcyjnie
    zatrudni Cię na jakąś część etatu. Dasz mu kasę na wszystkie koszty i
    wyjdziesz dużo lepiej.

    BTW - mam właśnie przypadek, gdzie ewidentnie narusza się ustawodawstwo tego
    kraju (nie mówiąc o zasadach zwykłej przyzwoitości) najmując ludzi do
    ciężkiej harówki na umowę o dzieło. Wykonywana praca jak najbardziej podpada
    pod umowę o pracę (trudno nazwać "dziełem" robienie czegoś codziennie, w
    określonych godzinach, bez znajomości tego jak będzie wyglądał finał, ile
    tej pracy będzie, itp.). Oczywiście cały czas bez wolnych dni, urlopów czy
    innych pracowniczych "fanaberii" w rodzaju zapalenie oskrzeli. Pracuje się
    do momentu, aż wykończony (i wkurwiony kombinowaniem zleceniodawcy jak tu
    obciąć rozliczenie umowy) pracownik sam odchodzi. Chętnych na to miejsce nie
    brakuje.

    Asmira

  • 7. Data: 2003-10-13 10:11:54
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...WYTNIJ.pl>

    aga.p <c...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Zastanow sie tylko czy warto - i tak bedziesz musiala placic za leczenie:((

    Khe? Możesz rozwinąć? Funkcjonowałam tak przez jakiś czas i za żadne leczenie
    nie płaciłam.

    JoP

  • 8. Data: 2003-10-14 20:57:47
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Jolanta Pers napisał:

    > Khe? Możesz rozwinąć? Funkcjonowałam tak przez jakiś czas i za żadne leczenie
    > nie płaciłam.

    Już się zmienia - w W-wie część przychodni bierze za wizytę - fakt, że
    mniej niż u prywatnego, ale dodając obowiązkowe składki .... - patrz GW

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)