1. Data: 2003-10-09 15:38:10
Temat:Czy można samemu opłacać skladke zdrowotną przy zatrudnieniu na umowe o dzielo do zus?
Od:"herst" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moj pracodawca nie chce oplacac mi składki zdrowotnej(ani zadnych innych)
jestem zatrudniona na umowe o dzielo,czy moge sama sobie oplacac składke i
czy moja rodzina w takim przypadku (dzieci mąż)jest objęta tym
ubezpieczeniem?Czy może powinnam zgłosić się w NFZ i z nimi to załatwiać?

2. Data: 2003-10-09 16:02:41
Od:"Jolanta Pers" <j...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

herst <k...@w...pl> napisał(a):

> Witam
>
> Moj pracodawca nie chce oplacac mi składki zdrowotnej(ani zadnych innych)
> jestem zatrudniona na umowe o dzielo,czy moge sama sobie oplacac składke

Tak.

> czy moja rodzina w takim przypadku (dzieci mąż)jest objęta tym
> ubezpieczeniem?

Wydaje mi się, że tak, bo w sumie czemu nie, składka to składka.

>Czy może powinnam zgłosić się w NFZ i z nimi to załatwiać?

Tak, należy się do nich zgłosić i zawrzeć indywidualną umowę, a następnie
opłaca się składki już w ZUSie.

JoP

3. Data: 2003-10-09 16:32:22
Od:"mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "herst" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czy moja rodzina w takim przypadku (dzieci mąż)jest objęta tym
> ubezpieczeniem?Czy może powinnam zgłosić się w NFZ i z nimi to załatwiać?
Rozwiązaniem jest podjęcie współpracy z pracodawcą na zasadzie założenia
własnej działalności gospodarczej.

mangha

4. Data: 2003-10-09 17:49:57
Od:"aga.p" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy moja rodzina w takim przypadku (dzieci mąż)jest objęta tym
> ubezpieczeniem?Czy może powinnam zgłosić się w NFZ i z nimi to załatwiać?

Zastanow sie tylko czy warto - i tak bedziesz musiala placic za leczenie:((

Pozdrawiam,
Aga

5. Data: 2003-10-10 08:07:17
Od:Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stało się to Thu, 9 Oct 2003 17:38:10 +0200, gdy "herst"
<k...@w...pl> napisał:

> [...]
>czy moja rodzina w takim przypadku (dzieci mąż)jest objęta tym
>ubezpieczeniem?Czy może powinnam zgłosić się w NFZ i z nimi to załatwiać?

Było to kiedyś na tej grupie (groups.google.com). W skrócie: można
opłacać składkę samodzielnie, jeśli nie płacisz jej nigdzie indziej,
jest to około 170zł/mies. (informacje też są na stronie www.zus.pl)

Podobnie chyba z rentowym i chorobowym.

Warto też się zastanowić nad założeniem DG. Nie śledzę prasy, ale chyba
liniowe 19% na przyszły rok już jest przesądzone?

pzdr
Robert

6. Data: 2003-10-11 20:46:15
Od:"asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj pracodawca nie chce oplacac mi składki zdrowotnej(ani zadnych innych)
> jestem zatrudniona na umowe o dzielo

Powiedzmy sobie jasno: NIE jesteś zatrudniona. Masz podpisaną umowę cywilną.

,czy moge sama sobie oplacac składke i
> czy moja rodzina w takim przypadku (dzieci mąż)jest objęta tym
> ubezpieczeniem?Czy może powinnam zgłosić się w NFZ i z nimi to załatwiać?

Pewnie, że możesz.
Jednak, jeśli masz taką możliwość, znajdź znajomego, który fikcyjnie
zatrudni Cię na jakąś część etatu. Dasz mu kasę na wszystkie koszty i
wyjdziesz dużo lepiej.

BTW - mam właśnie przypadek, gdzie ewidentnie narusza się ustawodawstwo tego
kraju (nie mówiąc o zasadach zwykłej przyzwoitości) najmując ludzi do
ciężkiej harówki na umowę o dzieło. Wykonywana praca jak najbardziej podpada
pod umowę o pracę (trudno nazwać "dziełem" robienie czegoś codziennie, w
określonych godzinach, bez znajomości tego jak będzie wyglądał finał, ile
tej pracy będzie, itp.). Oczywiście cały czas bez wolnych dni, urlopów czy
innych pracowniczych "fanaberii" w rodzaju zapalenie oskrzeli. Pracuje się
do momentu, aż wykończony (i wkurwiony kombinowaniem zleceniodawcy jak tu
obciąć rozliczenie umowy) pracownik sam odchodzi. Chętnych na to miejsce nie
brakuje.

Asmira

7. Data: 2003-10-13 10:11:54
Od:"Jolanta Pers" <j...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

aga.p <c...@p...onet.pl> napisał(a):

> Zastanow sie tylko czy warto - i tak bedziesz musiala placic za leczenie:((

Khe? Możesz rozwinąć? Funkcjonowałam tak przez jakiś czas i za żadne leczenie
nie płaciłam.

JoP

8. Data: 2003-10-14 20:57:47
Od:Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers napisał:

> Khe? Możesz rozwinąć? Funkcjonowałam tak przez jakiś czas i za żadne leczenie
> nie płaciłam.

Już się zmienia - w W-wie część przychodni bierze za wizytę - fakt, że
mniej niż u prywatnego, ale dodając obowiązkowe składki .... - patrz GW

Flyer
ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)