PracaGrupypl.praca.dyskusje › programista,wynagrodzenie po miesiącu praktyki

  • 1. Data: 2006-07-14 11:06:12
    Temat: Re: programista,wynagrodzenie po miesiącu praktyki
    Od: ".:: Święty ::." <k...@7...pl>

    > Tyle to chyba nie zarobi nie jeden programista ze stażem

    To chyba bardzo kiepski programista.... który nie ma świadomości tego ile
    znaczy dla firmy.

    Jeśli jestes specem w swojej dziedzienie to mniej jak 3.500 na rączke nie
    możesz wołać bo Cię nie potraktuja poważnie.

  • 2. Data: 2006-07-14 22:18:39
    Od: k...@o...pl

    Sprawa wygląda następująco. Poszedłem na niewymuszoną przez szkołę praktykę do
    pewnej katowickiej firmy tworzącej aplikacje internetowe. Od razu zostałem
    rzucony n a głęboką wodę, musiałem się zając pisaniem aplikacji dla pewnego
    banku w c# (asp.net), php i trochę dłubaniny w javascript. Co najśmieszniejsze
    w CV nie miałem uwzględnionej pozycji świadczącej o jakiejkolwiek znajomości
    asp.neti php ,jedynie to że głównym moim zainteresowaniem jest programowanie i
    że nastawiony jestem na naukę. Po ponad miesiącu,szef mnie zawołał do siebie i
    zaproponował pracę, w bieżącym miesiącu dostanę pierwszą wypłatę, po czym
    oznajmił ze wyjeżdża na dwu tygodniowy urlop a ja mam się zastanowić i później
    mu podać jakie są moje oczekiwania finansowe, ile chce zarabiać. Z mojej
    strony propozycja taka by to on mi zaproponował wynagrodzenie została szybko
    sparowana, mam się sam zadeklarować i koniec rozmowy. Z tego co wiem to takie
    zachowanie ze strony pracodawcy jest powszechne, ale powiedzcie co on na tym
    zyskuje, jakie wyciągnie wnioski, i jakie mogą być konsekwencje mojej oferty(w
    przypadku gdy oczekiwania finansowe z mojej strony będą zbyt skromne czy tez
    zbyt wygórowane). No i główne pytanie, jakie wynagrodzenie powinienem sobie
    zażyczyć, przy czym firma na moje oko liczy z 20 osób, za mojej krótkiej
    kadencji cztery osoby już się pożegnały z ta firmą, przy czym dwie na pewno
    zostały zwolnione, jedna odeszła gdyż znalazła ciekawszą ofertę pracy. To jest
    moja pierwsza praca i nie mam żadnego rozeznania ile można zarabiać, za pół
    roku bronię inżyniera i póki co zero doświadczenia w zawodzie. Niestety nie
    wypada pytać innych z firmy ile oni zarabiają, więc tutaj liczę na pomoc. Z
    góry dzięki.

  • 3. Data: 2006-07-15 08:14:28
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > zostały zwolnione, jedna odeszła gdyż znalazła ciekawszą ofertę pracy. To jest
    > moja pierwsza praca i nie mam żadnego rozeznania ile można zarabiać, za pół

    2000 netto

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2006-07-15 09:07:15
    Od: k...@o...pl

  • 5. Data: 2006-07-15 10:46:58
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia 15 Jul 2006 00:18:39 +0200, k...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > wypada pytać innych z firmy ile oni zarabiają, więc tutaj liczę na pomoc. Z

    Ogólnie to wg. mnie wygląda tak: najpierw ustal sobie kwotę, poniżej której
    nie chcesz tam pracować nawet jeśli miało by to być zdobywanie cennego
    doświadczenia ( to już Twoje ustalenie ile to jest - 1000 zł netto, 1200 a
    może 700 - po prostu zdecyduj poniżej jakiej kwoty będziesz się czuł
    wykorzystywany). No chyba, że jesteś skłonny nawet za darmo dla
    doświadczenia robić bo i tacy się zdarzają ( ale wtedy z reguły powinna to
    rekompensować renoma firmy i jakość tego, czego się tam nauczysz).

    A później ustal sobie kwotę górną, od której zaczniesz negocjacje - może to
    być np te 2000 netto jak to ktoś tu rzucił (pewnie zależy jeszcze od
    miejsca, w Warszawie taka kwota nie powinna wywołać zdziwienia, nie wiem
    jak gdzie indziej).

    No i po prostu negocjuj - zaczynając od tej górnej. Są najczęściej dwie
    możliwości:

    - masz rozsądnego szefa, który np. nie zgodzi się na górną kwotę ale
    dojdziecie do jakiegoś kompromisu, i przy okazji ustalicie np. jaka
    podwyżka po skończeniu studiów czy danego projektu etc.

    - masz szefa idiotę, który roześmieje się na Twoją propozycję i powie, że w
    takim razie do widzenia - no tu już gorzej, z reguły taką firmę należało by
    olać sikiem prostym bo i tak nic dobrego tam Cię nie spotka, ale jeśli
    bardzo chcesz to po prostu powiesz, żeby on wreszcie się zdecydował ile
    jest w stanie Ci dać i jeśli to jest powyżej Twojej minimalnej to zgadzasz
    się, zdobywasz tyle doświadczenia ile trzeba i się stamtąd wynosisz. A jak
    poniżej Twojej minimalnej to mówisz mu te do widzenia i tyle

  • 6. Data: 2006-07-15 11:51:00
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    .:: Święty ::. napisał(a):

    > Jeśli jestes specem w swojej dziedzienie to mniej jak 3.500 na rączke nie
    > możesz wołać bo Cię nie potraktuja poważnie.

    Koleś nawet inżyniera nie ma, a z tego co pisze to ta firma to tez nie
    jakiś gigant.
    Jak na pełny etat to myślę że można próbować te 2000 co były wcześniej,
    ale nie sadze żeby ta firma poszła na to, może jakieś 1500 na początek
    można wywalczyć.

  • 7. Data: 2006-07-15 17:41:18
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > się, zdobywasz tyle doświadczenia ile trzeba i się stamtąd wynosisz. A jak
    > poniżej Twojej minimalnej to mówisz mu te do widzenia i tyle

    Dzięki, twoja wypowiedz daje mi już większe rozeznanie.

  • 8. Data: 2006-07-15 20:02:41
    Od: "SFF" <a...@a...com>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    .
    .
    .

    > Dzięki, twoja wypowiedz daje mi już większe rozeznanie.

    Mówisz żeś programista. Ale zasad panujących na usenecie nie znasz. Po co
    cytujesz tyle tekstu - tylko po to żeby dodać swoją jedną linijkę.

    Tnij cytaty, to nawet nie zasady, to zdrowy rozsądek.

  • 9. Data: 2006-07-17 06:33:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    .:: Święty ::. wrote:

    > To chyba bardzo kiepski programista.... który nie ma świadomości tego ile
    > znaczy dla firmy.

    Wystarczy, ze mieszka sie w miejscu, gdzie ciezko o dobrze platna
    robote, a kształci sie bardzo duzo osób, a na przeprowadzke z roznych
    przyczyn w danym monmencie nie mozna sobie pozwolic.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 10. Data: 2006-07-17 06:50:42
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    [...]

    > Wystarczy, ze mieszka sie w miejscu, gdzie ciezko o dobrze platna
    > robote, a kształci sie bardzo duzo osób, a na przeprowadzke z roznych
    > przyczyn w danym monmencie nie mozna sobie pozwolic.

    Nie wystarczy. Programista może spokojnie pracować zdalnie, nawet na bardzo
    duże odległości. Sam mieszkam na śląsku, a zlecenia dostaję od firm
    z Poznania i Warszawy. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl