PracaGrupypl.praca.dyskusje › procedura zalatwiania pozwolenia o prace za granica-?

  • 1. Data: 2002-12-19 15:42:41
    Temat: procedura zalatwiania pozwolenia o prace za granica-?
    Od: Ryba <d...@g...pl>

    Moze to bylo wielokrotnie poruszane i moze tez to NTG, ale jestem tu
    nowa- i prosze ewentualnie mnie odeslac gdzies indziej ;).

    Jaka jest procedura zalatwiania legalnego pozwolenia na prace - do np.
    Danii czy Holandii?

    Konsulat? Ambasada? Ile sie czeka? Ile to kosztuje?

    Czy ktos z Grupowiczow ma jakies doswiadczenia w zwiazku z szukaniem
    pracy za granica? Nie takiej juz z gory "nagranej", ale takiej szukanej
    "na goraco", z pozwoleniem w reku.
    Dzieki za jakiekolwiek wskazowki.

    Ryba

  • 2. Data: 2002-12-19 16:39:42
    Od: Janusz Szpilewski <j...@o...fr>

    Ryba wrote:

    > Czy ktos z Grupowiczow ma jakies doswiadczenia w zwiazku z szukaniem
    > pracy za granica? Nie takiej juz z gory "nagranej", ale takiej szukanej
    > "na goraco", z pozwoleniem w reku.
    > Dzieki za jakiekolwiek wskazowki.

    Najprawdopodobniej nikt takich doswiadczen nie posiada. We wszystkich
    krajach warunkiem otrzymania zezwolenia na prace jest posiadanie oferty
    zatrudnienia.
    Istnieja pewne sposoby na uzyskanie prawa do podjecia dowolnej pracy ale
    dotycza zwykle sytuacji typu azylant, malzenstwo, czy wieloletni pobyt w
    danym kraju. Sama chec do podjecia pracy to za malo.

    Inna opcja to umowy miedzyrzadowe w zakresie przeplywu pracownikow, ale
    zwykle dotycza konkretnych zawodow i prac sezonowych.

    Chyba w tej sytuacji najlepsza metoda pozostaje poszukiwanie
    potencjalnego pracodawcy co oczywiscie nie jest sprawa latwa, ale tez
    nie niemozliwa o ile posiada sie wymagane kompetencje...

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 3. Data: 2002-12-19 16:45:23
    Od: Ryba <d...@g...pl>

    > Chyba w tej sytuacji najlepsza metoda pozostaje poszukiwanie
    > potencjalnego pracodawcy co oczywiscie nie jest sprawa latwa, ale tez
    > nie niemozliwa o ile posiada sie wymagane kompetencje...

    Tak, tak, wiem o tym. Wiem, ze jest tak np. w NIemczech, to wygodne
    zarowno dla pracodawcy, jak i pracobiorcy.
    Ale slyszalam o studentach, ktorzy np. w Holandii chodza po
    gospodarstwach/plantacjach itp. z pozwoleniem (sic!) w reku i podobno od
    razu dostaja prace.
    Wiadomo, ze zupelnie inaczej wygladaloby to, gdyby wczesniej musieli
    miec zdeklarowanego pracodawce.

    A wiec?

    Ryba

  • 4. Data: 2002-12-19 17:14:13
    Od: Janusz Szpilewski <j...@o...fr>

    Ryba wrote:

> [...]
    > razu dostaja prace.
    > Wiadomo, ze zupelnie inaczej wygladaloby to, gdyby wczesniej musieli

    Zezwolenia na prace sezonowa dla studentow i w rolnictwie sa dosc
    powszechne. Byc moze nawet niektore kraje nie wymagaja wczesniejszego
    znalezienia pracodawcy, np. ze wzgledu na duza podaz potencjalnej pracy.
    Niestety nie jest to praktyka powszechna, no i pora roku na takie prace
    nie jest obecnie najlepsza...

    Jeszcze inne opcje, zwlaszcza dla mlodych kobiet, to nauka jezyka wraz z
    opieka nad dziecmi czy osobami starszymi (nawet niekoniecznie
    niedoleznymi). Trudno niestety powiedziec gdzie rozpoczac poszukiwania,
    byc moze ambasady danych krajow lub polskie urzedy zatrudnienia moga
    udzielic informacji na ten temat...

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 5. Data: 2002-12-19 17:25:04
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Ryba" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Danii czy Holandii?
    >
    > Konsulat? Ambasada? Ile sie czeka? Ile to kosztuje?
    Mysle, ze RUP i ambasady, ale tu to raczej emigracja.
    pozdr