PracaGrupypl.praca.dyskusjeprocedura zalatwiania pozwolenia o prace za granica-? › Re: procedura zalatwiania pozwolenia o prace za granica-?
    Date: Thu, 19 Dec 2002 18:14:13 +0100
    From: Janusz Szpilewski <j...@o...fr>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: procedura zalatwiania pozwolenia o prace za granica-?

    Ryba wrote:

    > Ale slyszalam o studentach, ktorzy np. w Holandii chodza po
    > gospodarstwach/plantacjach itp. z pozwoleniem (sic!) w reku i podobno od
    > razu dostaja prace.
    > Wiadomo, ze zupelnie inaczej wygladaloby to, gdyby wczesniej musieli
    > miec zdeklarowanego pracodawce.

    Zezwolenia na prace sezonowa dla studentow i w rolnictwie sa dosc
    powszechne. Byc moze nawet niektore kraje nie wymagaja wczesniejszego
    znalezienia pracodawcy, np. ze wzgledu na duza podaz potencjalnej pracy.
    Niestety nie jest to praktyka powszechna, no i pora roku na takie prace
    nie jest obecnie najlepsza...

    Jeszcze inne opcje, zwlaszcza dla mlodych kobiet, to nauka jezyka wraz z
    opieka nad dziecmi czy osobami starszymi (nawet niekoniecznie
    niedoleznymi). Trudno niestety powiedziec gdzie rozpoczac poszukiwania,
    byc moze ambasady danych krajow lub polskie urzedy zatrudnienia moga
    udzielic informacji na ten temat...

    Pozdrawiam,
    Janusz