PracaGrupypl.praca.dyskusje › problem - czy zmieniać pracę ?

  • 1. Data: 2004-12-01 17:46:40
    Temat: problem - czy zmieniać pracę ?
    Od: "Jakub N." <p...@p...NOSPAM.pl>

    Witam, obecnie pracuję w infolinii pewnej międzynarodowej firmy,
    stanowisko doradca klienta. Praca ta ma następujące pozytywy wg mnie:
    - swietna atmosfera w pracy, mnostwo fajnych ludzi
    - ciągle dzieje się coś ciekawego
    - mam kontakt z ludzmi co bardzo cenię gdyż jestem towarzystką mocno osobą
    - praca ta nie jest może lekka ale stanowi jakieś tam wyzwanie nie raz
    - jest to może i tak poniżej moich kwalifikacji, ale przynajmniej firma
    duża, międzynarodowa,
    mogę się tam czegoś jeszcze nauczyć, no i jestem tam między innymi by mieć
    co wpisać do CV

    wady: beznadziejna płąca ok 700 zł netto za jakieś 3/4 etatu

    I teraz mam propozycje pracy w małej firmie komputerowej, przy wprowadzaniu
    danych,
    było by na pełen etat i jakieś 1200 netto. Nic nie wiem o warunkach itp.

    I sie zastanawiam, czy przyjąć tą propozycję, te 7 stówek to śmiesznie mało,
    mimo że w całości wydaję je na swoje potrzeby to mi nie starcza kasy, tylko
    czy takie wprowadzanie danych nie będzie juz totalnym zonkiem w mojej
    karierze
    (czy też moze i tak nie ma roznicy miedzy pracą przy obsłudze klienta w
    miedzynarodowej firmie
    a wprowadzaniem danych w małej firmie komp.)
    z góry dzięki za odpowiedzi
    pozdraiam
    Jakub

  • 2. Data: 2004-12-01 18:46:51
    Temat: Re: problem - czy zmieniać pracę ?
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Jakub N. napisał:

    > wady: beznadziejna płąca ok 700 zł netto za jakieś 3/4 etatu

    Za tyle nie da sie przezyc.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 3. Data: 2004-12-01 19:27:14
    Od: "Damian Rafałowski" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > danych,
    > było by na pełen etat i jakieś 1200 netto. Nic nie wiem o warunkach itp.

    Hmm ... Faktycznie te 700 PLN to jest problem. Wszystko zalezy od tego w jakiej
    jestes sytuacji. Masz rodzine? Dzieci? Mieszkasz jeszcze z rodzicami?

    Jezeli jednak bylbym w takiej sytuacji i np. mieszkałbym jeszcze z rodzicami a
    maluch nie plakałby mi z glodu bo nie ma co jeść (700 PLN !) to mimo wszystko
    zostałbym (przychodzi taki moment w zyciu ze mały dups - doswiadczenie w duzej
    miedzynarodowej firmie- w CV, dużo zmienia).

  • 4. Data: 2004-12-01 20:01:00
    Od: "Jakub N." <p...@p...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

    > Za tyle nie da sie przezyc.

    pewnie ze nie ale nie place za mieszkanie, jedzenie, ubrania, lekarza,
    dentyste basen itp
    bo mieszkam jeszcze z rodzicami wiec wydaje to na swoje potrzeby tylko i
    wylacznie :)

  • 5. Data: 2004-12-01 20:02:55
    Od: "Jakub N." <p...@p...NOSPAM.pl>

> [...]
    duzej
    > miedzynarodowej firmie- w CV, dużo zmienia).

    oki dzieki tez doszedlem do tego samego w sumie podoba mi sie moja praca a
    te 0,7k
    wydaje w calosci na swoje potrzeby czyli generalnie przyjemne rzeczy gdybym
    sie mial za to sam
    utrzymac to bym bardziej energicznie szukał lepszej pracy a narazie
    pozostane przy tym chyba
    pzzdr
    jakub

  • 6. Data: 2004-12-01 20:20:37
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Jakub N. w news:col7od$ea2$1@opal.icpnet.pl napisał(a):

    > pewnie ze nie ale nie place za mieszkanie, jedzenie, ubrania,
    > lekarza, dentyste basen itp bo mieszkam jeszcze z rodzicami
    > wiec wydaje to na swoje potrzeby tylko i wylacznie :)

    Gdybym był na Twoim miejscu "zacisnąłbym zęby". W cudzysłowie dałem dlatego,
    że wartość pracy określam nie tylko na podstawie zarobionej waluty. Jak to
    ludzie mawiają - nie wszystko złoto co się świeci.

    Sam wiesz jak jest. Zastanów się, która praca da Ci więcej jeśli pominąć
    obecną płacę. Jeśli z obu masz tyle samo - wybierz lepiej płatną. Jeśli
    uważasz, że jest różnica na korzyść lepiej płatnej - nie masz dylematu.
    Jeśli na korzyść mniej płatnej... A co jeśli teraz faktycznie zarobisz 500
    zł więcej, ale na tym poziomie już pozostaniesz, ponieważ ograniczysz sobie
    rozwój? Tymczasem gdybyś pozostał przy pracy mniej płatnej, zwiększyłbyś
    swoje szanse na znalezienie innej dobrze płatnej pracy za jakiś czas, albo
    zacząłbyś awansować. Ta druga perspektywa wydaje się bardziej przyjemna,
    prawda? Jeśli więc masz możliwość aby jeszcze wytrzymać, to nie szalej.
    Ludzie mawiają jeszcze, że ten się śmieje kto się śmieje ostatni.
    Ewentualnie "pierwsi będą ostatnimi, a ostatni pierwszymi" ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 7. Data: 2004-12-01 21:43:20
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cokvs9$vrt$1@opal.icpnet.pl>, Jakub N. wrote:
    (..)

    Jak już Ci inni napisali.. w sytuacji, że nie masz "noża na gardle",
    trzymaj się tej pracy, która pozwala Ci rozwijac kontakty. Zwłaszcza,
    że sobie jak widac chwalisz atmosferę itp.
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH