PracaGrupypl.praca.dyskusje › premie a podatki

  • 11. Data: 2009-09-11 16:09:28
    Temat: Re: premie a podatki
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "mihau" napisał:

    > I do końca okresu wypowiedzenia dostajesz tylko płacę podstawową.

    ooo i tu jest haczyk, bo ten okres może wynosić nawet 3 miesiące!:O)

  • 12. Data: 2009-09-14 06:44:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Papa Smerf pisze:

    > ooo i tu jest haczyk, bo ten okres może wynosić nawet 3 miesiące!:O)

    Niekoniecznie. Jeśli jest premia regulaminowa, to dostajesz zgodnie z
    regulaminem... I tak się działo tam, gdzie pracowałem i tam, gdzie
    pracowali znajomi.Są oczywiście wyjątki, ale to tak samo jak są
    złodzieje, którzy nie chcą płacić w ogóle za pracę...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 13. Data: 2009-09-14 11:28:38
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał:
    > Niekoniecznie. Jeśli jest premia regulaminowa, to dostajesz zgodnie z
    > regulaminem...

    że jak, w regulaminie jest zagwarantowana premia?:O)
    premia możże byc albo uznaniowa, albo zależna od jakichś tam wynikuf, albo
    coś tam, możesz jej normalnie nie dostać i tyle, a jak popracujesz na takiej
    umowie 3 lata to przy wymówieniu musisz 3 miechy zapitalać a premie
    niekoniecznie musisz dostać:O)

    mnie głównie interesowała kwestia opodatkowania premi, zastanawiałem się
    jakie podatki się od nich płaci, kto je płaci i czy to nie jest jakaś
    ucieczka od podatkuf:, bo jak znajomi pracują na takie umowy z premiami to
    sami się w tym nie orientują i ich księgowe podobnie!:O)

  • 14. Data: 2009-09-14 13:43:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Papa Smerf pisze:

> [...]
    > albo coś tam, możesz jej normalnie nie dostać i tyle, a jak popracujesz
    > na takiej umowie 3 lata to przy wymówieniu musisz 3 miechy zapitalać a

    Nie - może być też premia regulaminowa. Jeśli będziesz postępował
    zgodnie z regulaminem premiowania, premię dostaniesz. I wiesz co,
    zwalniałem się z firmy i taką premię dostałem, mimo, że byłem na
    wypowiedzeniu....

> [...]
    > ucieczka od podatkuf:, bo jak znajomi pracują na takie umowy z premiami
    > to sami się w tym nie orientują i ich księgowe podobnie!:O)

    Płaci się dokladnie to samo co od zwykłej płacy - tu nie ma różnic.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 15. Data: 2009-09-14 20:11:49
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Niekoniecznie. Jeśli jest premia regulaminowa, to dostajesz zgodnie z
    > regulaminem...

    ktory jest zmienic o wiele latwiej niz obnizyc wynagrodzenie widniejace na umowie o
    prace :)

  • 16. Data: 2009-09-27 21:56:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Wed, 9 Sep 2009 21:02:30 +0200, "Papa Smerf"
    <P...@z...zalasami.trala.la> zakodowal:

    >coś musi być skoro taki system wynagrodzeń się stosuje, dlatego pytam:O)

    Premia nie wchodzi do podstawy obliczania chorobowego.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 17. Data: 2009-09-27 22:44:24
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Kaizen" napisał:
    > Premia nie wchodzi do podstawy obliczania chorobowego.

    dzięki:O)

  • 18. Data: 2009-09-28 08:15:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Kaizen pisze:
    > Pieknego dnia Wed, 9 Sep 2009 21:02:30 +0200, "Papa Smerf"
    > <P...@z...zalasami.trala.la> zakodowal:

    > Premia nie wchodzi do podstawy obliczania chorobowego.

    Wchodzi....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 19. Data: 2009-09-28 22:50:27
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Mon, 28 Sep 2009 10:15:28 +0200, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> zakodowal:

    >Wchodzi....

    Art. 41 ust 1 ustawy o świadczeniach pieniążnych. Premia wchodzi tylko
    wtedy, gdy regulamin mówi, że nie przysługuje podczas niezdolności do
    rpacy z tytułu choroby.

    Czy znasz inny paragraf?

  • 20. Data: 2009-09-29 06:59:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Kaizen pisze:
> [...]
    >
    > Art. 41 ust 1 ustawy o świadczeniach pieniążnych. Premia wchodzi tylko
    > wtedy, gdy regulamin mówi, że nie przysługuje podczas niezdolności do

    Art 42 ust 1 tej samej ustawy: "Premie, nagrody i inne składniki
    wynagrodzenia przysługujące za okresy
    miesięczne wlicza się do podstawy wymiaru zasiłku chorobowego w kwocie
    wypłaconej
    pracownikowi za miesiące kalendarzowe, z których wynagrodzenie przyjmuje
    się do ustalenia
    podstawy wymiaru zasiłku."

    --
    Kaczus