PracaGrupypl.praca.dyskusje › "pracujace" soboty

  • 1. Data: 2006-05-27 19:22:00
    Temat: "pracujace" soboty
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Jak pewnie czesc z Was pamieta, odbywam wlasnie zastepcza sluzbe wojskowa
    :]

    Sluzba w urzedzie robi sie interesujaca, nie tyle pod wzgledem samej pracy,
    bo ta jest fatalnie nudna, ale samych wydarzen ktore sie w urzedzie
    dzieja... moze kiedys opisze jak bedzie zapotrzebowanie ;)

    Tymaczasem pytanie:
    Sluzbe rozpoczalem z dniem 4 maja. A z racji ze 1-3 maja byly wolne, to sie
    okazalo ze w 2 soboty mamy te dni odrabiac. I tym sposobem w maju
    pracowalem 2 soboty pelnoetatowo jak wszyscy, bo ponoc tak zarzadzil
    minister jakis i koniec.
    Niesmialo zapytalem kadrowa, czy te dni to mi sie wliczaja w jakis urlop
    czy cokolwiek takiego, ale zaraz uslyszalem, ze "minister zarzadzil" i nie
    ma o czym rozmawiac - dzien pracy jak codzien.

    Kasy dodatkowej, choc i tak strasznie marnej, zapewne nie dostane, bo
    przeciez to bylo odrabianie wolnych dni. Ale dni, w ktore jeszcze nie bylem
    na sluzbie. Wolnego tez nie umiem wywalczyc, bo nie znam podstaw prawnych
    ku temu :[
    A moze wszystko jest w porzadku, a ja sie burze niepotrzebnie? Ale w majowy
    weekend ja mialem jeszcze wypisany darmowy urlop w mojej firmie i to wyszlo
    ze "podwojnie" teraz te dni odpracowuje. Sytuacja troche bez sensu, a w
    ustawie o sluzbie zastepczej nic w temacie nie znalazlem.

    Ktos cos podpowie i rozwieje moje watpliwosci?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2006-05-28 09:57:50
    Temat: Re: "pracujace" soboty
    Od: "Piotr Powala" <p...@p...pl>

    Witam
    Mam taka sama sytuacje, zaczolem prace 22 maja, Dzial Kadr po wielu
    kombinacjach wypowiedzial sie ze jednak musze pracowac w sobote.

    Pozdrawiam

    Uzytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2006-05-28 10:43:50
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 28 May 2006 11:57:50 +0200, Piotr Powala napisał(a):

    > Mam taka sama sytuacje, zaczolem prace 22 maja, Dzial Kadr po wielu
    > kombinacjach wypowiedzial sie ze jednak musze pracowac w sobote.

    I nie dostaniesz za to dodatkowych pieniedzy?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2006-05-28 14:03:42
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

> [...]
    > ustawie o sluzbie zastepczej nic w temacie nie znalazlem.
    >
    > Ktos cos podpowie i rozwieje moje watpliwosci?

    Tak masz dwie soboty do odrobienia, poniewaz w ciagu tygodnia musisz byc w pracy
    przez 5 dni (inaczej masz 2 dni wolnego w tym niedziele, drugi dzien ustala
    pracodawca jak mu pasuje). W ciagu tygodnia zas moze byc tylko jeden dzien
    ustawowo wolny. jesl isa dwa, ten drugi trzeba odrobic.
    Prace zaczynasz zgodnie z umowa, jesli jest na niej ze od 1 maja, to nie
    znaczenia ze to sa dni wolne.

  • 5. Data: 2006-05-28 18:40:35
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 28 May 2006 16:03:42 +0200, the_foe napisał(a):

    > Prace zaczynasz zgodnie z umowa, jesli jest na niej ze od 1 maja, to nie
    > znaczenia ze to sa dni wolne.

    Prace zaczalem 4 maja, czyli zaraz po tym wolnym. Napisalem o tym wyzej.
    Czy to cos zmienia?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2006-05-28 18:50:19
    Od: "Piotr Powała" <p...@p...pl>

    Nie wiem czy dostane za to dodatkowe pieniadz ale pewnie nie, zobaczymy

  • 7. Data: 2006-05-28 21:13:52
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    w związku z majowym weekendem w wielu zakładach pracy ustanowiono 2
    maja dniem wolnym pod warunkiem jego odpracowania. Również jeden z dni
    świątecznych (1 i 3 maja br.) trzeba niestety odpracować.
    Dlatego osoba zatrudniona od 4 maja br. przepracuje w maju br.
    wszystkie dni pracy i dlatego powinna otrzymać pełne miesięczne
    wynagrodzenie.
    Spotkałam się z komentarzami prawnymi, że w takiej sytuacji umowa o
    pracę pracownika wynagradzanego w stawce miesięcznej powinna być
    zawierana od pierwszego dnia miesiąca, ponieważ nowo zatrudniona osoba
    przepracuje w pierwszym miesiącu wszystkie dni robocze tak jak
    pozostali pracownicy.
    Jednak nie wszyscy kadrowcy czytają takie komentarze, ponadto trudno
    im wytłumaczyć, że zawierając umowę o pracę od 4 maja br. działają na
    szkodę pracownika: zamiast pełnego miesiąca stażu ubezpieczeniowego
    pracownikowi zaliczy się tylko 28 dni.
    Przy służbie wojskowej chyba nic nie da się zrobić, skoro miała się
    rozpocząć 4 maja br. Wyjątkowo pechowa sytuacja, że odpracowanie
    wolnych dni z początku miesiąca (gdy jeszcze nie odbywałeś służby
    wojskowej) zostało przeniesione na soboty.
    Pocieszeniem może być tylko wynagrodzenie za pełny miesiąc (jeżeli
    takowe otrzymujesz).

    wa

  • 8. Data: 2006-05-28 22:15:46
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > Prace zaczalem 4 maja, czyli zaraz po tym wolnym. Napisalem o tym wyzej.
    > Czy to cos zmienia?

    od kiedy zaczales nie ma zadnego znaczenia dla Twoich zobowiazan wynikajacych z
    umowy i KP, wzglednie KC.

  • 9. Data: 2006-05-29 08:13:52
    Od: Mariusz Kropiwnicki <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 May 2006 21:22:00 +0200, Kapsel napisał(a):

    > Niesmialo zapytalem kadrowa, czy te dni to mi sie wliczaja w jakis urlop
    > czy cokolwiek takiego, ale zaraz uslyszalem, ze "minister zarzadzil" i nie
    > ma o czym rozmawiac - dzien pracy jak codzien.

    Źle. Jesteś w wojsku, tu się nie pyta nieśmiało. Tu się albo drze jape
    albo zapie... z kałasza :)... amerykańskich filmów nie oglądałeś?

    A na poważnie: spytaj tą księgową jakim cudem jej się zgodzi ewidencja
    twojego czasu pracy przy takim podejściu, i czy księgowość prowadzi
    równie kreatywnie ;)

    --
    Mariusz Kropiwnicki
    email: s...@g...pl

  • 10. Data: 2006-05-29 16:15:25
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 29 May 2006 10:13:52 +0200, Mariusz Kropiwnicki napisał(a):

    > Źle. Jesteś w wojsku, tu się nie pyta nieśmiało. Tu się albo drze jape
    > albo zapie... z kałasza :)... amerykańskich filmów nie oglądałeś?

    No w szacownym urzedzie wszystkie panie z kawa i papieroskiem w dloni juz
    mnie nie lubia.

    > A na poważnie: spytaj tą księgową jakim cudem jej się zgodzi ewidencja
    > twojego czasu pracy przy takim podejściu, i czy księgowość prowadzi
    > równie kreatywnie ;)

    Dzis rozmawialem znow o tym. Wyszlo, ze jeden z tych dni zostal ustawowo
    przeniesiony na sobote i o tym nie mamy w ogole co rozmawiac, zas drugi
    odpracowywany zostal ustalony przez sam urzad, stad faktycznie zrobilem
    nadgodziny i mam ponoc z tego tytulu dzien urlopu.

    Czyli wynik taki sobie, ale cos wywalczylem.
    Ale jak nie dostane kasy za caly miesiac (choc marna ona strasznie, ale
    chodzi o fakt), to na pewno zrobie z tego kolejny urzedowy problem ze
    wszelkimi ladnymi pismami i czym sie tylko da :]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net