PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okres wypowiedzenia umowy o pracę (sumowanie czasu umów)

  • 1. Data: 2006-05-27 12:25:54
    Temat: Okres wypowiedzenia umowy o pracę (sumowanie czasu umów)
    Od: r...@g...com

    Art. 36 Kodeksu Pracy:
    § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy
    i wynosi:
    -2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6
    miesięcy,
    -1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6
    miesięcy,
    -3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    I teraz taka sytuacja:
    Miałem dwie umowy o pracę. Najpierw na czas określony, potem na czas
    nieokreślony. Czy licząc czas pracy u danego pracodawcy uwzględniam
    datę zawarcia ostatniej umowy o pracę, czy sumujemy czas pracy od
    podpisania pierwszej wiążącej umowy z pracodawcą?

    Z góry dzięki za sugestie.
    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2006-05-27 14:40:41
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    r...@g...com napaskudził na ekranie:
> [...]
    > datę zawarcia ostatniej umowy o pracę, czy sumujemy czas pracy od
    > podpisania pierwszej wiążącej umowy z pracodawcą?

    Wszystkie, nawet jeżeli między nimi były i lata przerwy. Liczy się _staż
    pracy_ u danego pracodwcy a nie okres trwania (nieprzerwanie) umów.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-05-27 18:42:39
    Temat: Re: Okres wypowiedzenia umowy o prace (sumowanie czasu umów)
    Od: r...@g...com

    Serdeczne dzieki... Czyli tak jak myslalem...
    W sumie jest to nawet bardziej oczywiste i logiczne ;)

    Nawet slowa "uzalezniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy"
    mówia, ze chodzi o ogólny czas pracy a nie czas ostatniej umowy...
    ;)

    Pozdrawiam
    Robert