PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracownicy

  • 21. Data: 2006-10-20 10:32:59
    Temat: Re: pracownicy
    Od: "Rico" <r...@a...pl>

    entroper napisał(a):
    > Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No i potem ktoś na tej kwocie opiera swój biznesplan, a na końcu jest płacz,
    > że nie ma ludzi. Bazowanie na sytuacji że ktoś (pracownik) "nie ma wyjścia"
    > jest stąpaniem po cienkim lodzie, opierającym się na naiwnym przekonaniu, że
    > taki ktoś nigdy lepszego wyjścia nie znajdzie.
    >
    > e.

    10 tys zl na godzine mam i sie ciesze hehehe

  • 22. Data: 2006-10-20 12:02:57
    Od: "RobertM" <r...@w...pl>

    Tomek P. napisał:
    > Za mało płacisz.

    A może wyjść z drugiej strony? - pokaż co potrafisz, że jesteś wart tego co
    oczekujesz a dostaniesz więcej.
    Czytając powyższe i poniższe wypowiedzi można zauważyć, że wymagania
    stawiane są bardzo wysokie natomiast gwarancji skuteczności i bycia dobrym
    pracownikiem nie ma.
    Postawcie się w roli pracodawcy. zatrudniając "nowego" pracownika na etat i
    minimalną pensję krajową to miesięczny koszt 900PLN z czego "nowy" dostaje
    650 na rękę i żeby pracownik był skuteczny należałoby go przeszkolić->co
    trwa i kosztuje.
    Jeżeli po okresie "próbnym" nasz "nowy" okaże się leniem, nierobem (mimo
    dobrego wrażenia na rozmowach i zapewnianiu jaki to on nie jest super) to
    pracodawca jest w plecy 900x ilość miesięcy jaką ten człowiek pracował.
    Więc darujcie sobie gadanie typu "Wystarczy mi 25.00PLN/godz. i abyś
    przestrzegał KODEKSU PRACY,
    wówczas i ja i ty będziesz zadowolony, czy to jest dla ciebie jasne?"

    Może warto pokazać co potraficie i udowodnić, że potraficie zarobić na swoje
    koszta, koszta firmy, jej właściciela a wtedy stawka 50PLN/h będzie
    osiągalna... Większość pracodawców daje podstawę + prowizję, dzięki której
    są szanse na zarobki nieograniczonej kasy - ale komu by się chciało
    pracować ->lepiej mieć od razu dużo..

    pomyślcie nad tym a z pewnością znajdziecie to czego szukacie w Polsce bez
    konieczności wyjazdu za obcą walutą

    Pozdrawiam
    robert

  • 23. Data: 2006-10-20 12:17:23
    Od: " mlecz" <m...@N...gazeta.pl>

    > Raczej Twoi rodzicie lub ...

    Przeciwnie, mam żal do rodziców, że nie uczyli mnie kraść.
    Pracodawcy zaś naprawili ten błąd:
    Pierwszy wydawało mi się , że nie kradnie,
    drugi mnie okradł,
    trzeci też,
    gdy pracowałam u czwartego zorientowałam się, że pierwszy też mnie okradł.
    Ten czwarty mnie obrabował.
    Piąty też mnie okradł.
    Szustemu nie dałam się okraść, bo stosunek pracy trwał 3 dni.

    No cóż , wolno się uczę, ale jednak.

  • 24. Data: 2006-10-20 12:31:18
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 20-10-2006 o 14:02:57 RobertM <r...@w...pl> napisał(a):

    > Tomek P. napisa?:
    >
    > A mo?e wyj?ae z drugiej strony? - poka? co potrafisz, ?e jeste? wart tego
    > co
    > oczekujesz a dostaniesz wi?cej.
    > Czytaj?c powy?sze i poni?sze wypowiedzi mo?na zauwa?yae, ?e wymagania
    > stawiane s? bardzo wysokie natomiast gwarancji skuteczno?ci i bycia
    > dobrym
    > pracownikiem nie ma.

    Potrzebujesz jakichś umiejętności. Chcesz zapłacić X. Nikt Ci nie chce ich
    sprzedać za X. Zaproponuj więcej.

    > Postawcie si? w roli pracodawcy. zatrudniaj?c "nowego" pracownika na
    > etat i
    > minimaln? pensj? krajow? to miesi?czny koszt 900PLN z czego "nowy"
    > dostaje
    > 650 na r?k? i ?eby pracownik by? skuteczny nale?a?oby go przeszkoliae->co
    > trwa i kosztuje.

    Och, jak współczuję... Łzami się zalałem niemalże.

    > Je?eli po okresie "próbnym" nasz "nowy" oka?e si? leniem, nierobem (mimo
    > dobrego wra?enia na rozmowach i zapewnianiu jaki to on nie jest super) to
    > pracodawca jest w plecy 900x ilo?ae miesi?cy jak? ten cz?owiek pracowa?.

    To przyłóż się do sprecyzowania oczekiwań, włóż wysiłek umysłowy w
    znalezienie metod wstępnej weryfikacji oraz postaraj się, by okres próbny
    nie trwał [ilość miesięcy], tylko [ilość tygodni].

    > Wi?c darujcie sobie gadanie typu "Wystarczy mi 25.00PLN/godz. i aby?
    > przestrzega? KODEKSU PRACY,
    > wówczas i ja i ty b?dziesz zadowolony, czy to jest dla ciebie jasne?"

    Bardzo rozsądne podejście ('gadanie") ze strony pracownika. Nie mówię o
    kwocie, bo przecież 10PLN i 70PLN to równie rozsądne kwoty (w zależnosci
    od tego, jaka to robota).
    A Ty powiedz, czego ze swojej strony oczekujesz. I też mozesz skończyć
    zwrotem "czy to jest dla ciebie jasne?".

    > Mo?e warto pokazaae co potraficie i udowodniae, ?e potraficie zarobiae na
    > swoje
    > koszta, koszta firmy, jej w?a?ciciela a wtedy stawka 50PLN/h b?dzie
    > osi?galna..

    Pracownik ma w d... swoje koszta i koszta firmy. Dlatego jest
    PRACOWNIKIEM, a nie UDZIAŁOWCEM.

    > Wi?kszo?ae pracodawców daje podstaw? + prowizj?, dzi?ki której
    > s? szanse na zarobki nieograniczonej kasy - ale komu by si? chcia?o
    > pracowaae ->lepiej mieae od razu du?o..

    Z "prowizji" żyje przedsiębiorca (którym de facto jest również
    przedstawiciel handlowy), a nie pracownik.
    A większość pracowników nie wierzy w czcze obietnice "prowizji" - chyba,
    że są wystarczająco jasno spisane w umowie, a wyniki są osiągalne i
    wystarczająco słabo zależne od czynników, na które pracownik nie ma wpływu.
    Mało kto będzie pracował za śmieszną podstawę + minimalna prowizję, bo np.
    Ty przegrałeś jakiś przetarg.

    > pomy?lcie nad tym a z pewno?ci? znajdziecie to czego szukacie w Polsce
    > bez
    > konieczno?ci wyjazdu za obc? walut?

    Pomyśl, ze rynek pracy jest mniej więcej wolny (co oznacza zmiany cen w
    zaleznosci od popytu i podaży), a że ostatnio w niektórych branżach podaż
    siły roboczej jest niewielka, to sorry, Winnetou...

    > Pozdrawiam
    > robert

    Również,

    --
    kilka bezsensownych słów poprzedzających link do strony
    http://tomaszplokarz.wordpress.com - już nie tylko La Linea ;)

  • 25. Data: 2006-10-20 13:12:28
    Od: herakles <h...@b...pl>

    Paweł wrote:

    > Dlaczego tak trudno znaleźć dobrych pracowników, co się porobiło z tym
    > krajem?
    > Pzdr
    napisz w ogłoszeniu konkretną kwotę zarobków, i dość wysoką, od razu
    znajdziesz!

  • 26. Data: 2006-10-20 13:47:05
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > napisz w ogłoszeniu konkretną kwotę zarobków, i dość wysoką,
    > od razu
    > znajdziesz!

    albo "praca w telekominukacji" to samo, od razu...

  • 27. Data: 2006-10-20 13:51:30
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Dnia Fri, 20 Oct 2006 12:17:23 +0000, mlecz napisał(a):

> [...]
    > Ten czwarty mnie obrabował.
    > Piąty też mnie okradł.
    > Szustemu nie dałam się okraść, bo stosunek pracy trwał 3 dni.

    pracodawcy kradną, pracownicy kradną, państwo kradnie

    wniosek:
    albo nauczysz się kraść, albo możesz sobie stąd wyjeżdżać na zmywak :(

  • 28. Data: 2006-10-20 13:52:41
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Dnia Fri, 20 Oct 2006 11:25:56 +0200, Herbi napisał(a):

    > śląsk

    spokojnie, tam się to też skończy

  • 29. Data: 2006-10-20 15:14:18
    Od: "Paweł" <p...@g...3000.pl>

    Użytkownik "herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości

    > napisz w ogłoszeniu konkretną kwotę zarobków, i dość wysoką, od razu
    > znajdziesz!

    Napisałem w ogłoszeniu wszystko co potrzeba i oto jedna z odpowiedzi:

    "Witam, na czym mialaby dokladniej polegac praca? Czy firma zapewnia
    samochod?jakie sa płace?
    POzdrawiam."

    nawet nie wiem czy to bezrobotny czy bezrobotna.
    i teraz się już nie dziwie, że mamy drugą Japonię u nas. rewelacja .
    pzdr.

  • 30. Data: 2006-10-20 15:36:08
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertM" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A może wyjść z drugiej strony? - pokaż co potrafisz, że jesteś wart tego
    > co oczekujesz a dostaniesz więcej.

    A dlaczego to ja mam pokazać??
    Skoro nie wiem czego tak naprawdę ty oczekujesz.

    > Czytając powyższe i poniższe wypowiedzi można zauważyć, że wymagania
    > stawiane są bardzo wysokie natomiast gwarancji skuteczności i bycia dobrym
    > pracownikiem nie ma.

    A to nie ty powinieneś ocenić skuteczność, a jakich gwarancji
    oczekujesz??

> [...]
    > i minimalną pensję krajową to miesięczny koszt 900PLN z czego "nowy"
    > dostaje 650 na rękę i żeby pracownik był skuteczny należałoby go

    Szukasz supermena za 1000 zł??brutto

    > Jeżeli po okresie "próbnym" nasz "nowy" okaże się leniem, nierobem (mimo
    > dobrego wrażenia na rozmowach i zapewnianiu jaki to on nie jest super) to
    > pracodawca jest w plecy 900x ilość miesięcy jaką ten człowiek pracował.

    A gdzie ty jesteś bo to widać w ciągu jednego dnia!

> [...]
    > osiągalna... Większość pracodawców daje podstawę + prowizję, dzięki której
    > są szanse na zarobki nieograniczonej kasy - ale komu by się chciało

    Bzdura, to ty sie nie znasz na tym co robisz i szukasz kogoś
    co będzie robił za siebie i za ciebie za grosze.

    Józek