PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezzasadna dyscyplinarka a odszkodowanie

  • 1. Data: 2006-10-19 09:35:17
    Temat: Bezzasadna dyscyplinarka a odszkodowanie
    Od: w...@w...pl

    Witam,niemoge znalesc informacjei na ten temat i bardzo prosze o
    rade.Pracodawca wreczyl mi zwolnienie z art 52.1i2 ,w ,którym
    stawiane zarzuty sa nieprawdziwe i latwo dowiode tego przed sadem.
    Chodzi mi o to jak uzyskac odszkodowanie za bezzasadne rozwiazanie
    umowy ,bo niechce dluzej tam pracowac.Sytuacje komplikuje to ,ze w
    toku jest jeszcze sprawa o ustalenie mojego rzeczywistego czasu pracy
    .Na umowie mam 1/4 na czas nieokreslony a ja dochodze ustalenie ,ze
    byl to caly etat.
    Mam watpliwosci czy:
    1/ Zadac uznania rozwiazania umowy za bezzasadne i odszkodowania w
    jednym pismie?(ponoc nie jest to dla pracownika korzystne)

    2/ Wystapic o odszkodowanie w wysokosci 3 miesiecznych
    poborów(tych jakie sa na umowie czyli 1/4? czy rzeczywistych?caly
    etat?)

    3/ Jezeli sad uzna zwolnienie za bezzasadne ,a ja nie wyrazam checi
    kontynuowania pracy to jak bedzie wygladalo moje swiadectwo pracy?

  • 2. Data: 2006-10-19 10:18:16
    Temat: Re: Bezzasadna dyscyplinarka a odszkodowanie
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 19 Oct 2006 02:35:17 -0700, w...@w...pl <w...@w...pl>
    w <1...@i...googlegroups.c
    om> napisał:

> [...]
    > 1/ Zadac uznania rozwiazania umowy za bezzasadne i odszkodowania w
    > jednym pismie?(ponoc nie jest to dla pracownika korzystne)

    Ja bym wystąpił o zmianę na porozumienie stron...

    > 2/ Wystapic o odszkodowanie w wysokosci 3 miesiecznych
    > poborów(tych jakie sa na umowie czyli 1/4? czy rzeczywistych?caly
    > etat?)

    ...i jakbym potrafił udowodnić, że dostawałem kasę za cały etat, to 3x
    pensja jako odprawę.

    > 3/ Jezeli sad uzna zwolnienie za bezzasadne ,a ja nie wyrazam checi
    > kontynuowania pracy to jak bedzie wygladalo moje swiadectwo pracy?

    Patrz 1/.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 3. Data: 2006-10-19 11:56:19
    Od: Schwester <j...@c...com>

    w...@w...pl napisał(a):
> [...]
    >
    > 3/ Jezeli sad uzna zwolnienie za bezzasadne ,a ja nie wyrazam checi
    > kontynuowania pracy to jak bedzie wygladalo moje swiadectwo pracy?

    Pracuję obecnie w miejsce gości, który został bezpodstawnie zwolniony.
    Wystąpił on do sądu o przywrócenie do pracy. Sprawa ciągnęła się 2 lat i
    w końcu gość wygrał, został przywrócony do pracy i sąd dodatkowo
    zasądził mu zaległa pensję na te dwa lata (mimo iż człowiek w
    międzyczasie pracował już gdzie indziej).
    Pierwszego dnia po przywróceniu do pracy rozwiązał umowę za
    porozumieniem stron.

  • 4. Data: 2006-10-22 08:37:25
    Od: w...@w...pl

    Tak ,więc zakładając ,ze sprawa będzie sie ciągła ponad trzy
    mieciące ,korzystniejsze dla pracownika jest żądanie przywrócenia
    do pracy i ew,pózniejsze rozwiązanie za porozómieniem stron.