PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracodawca a kategoria wojskowa

  • 1. Data: 2007-09-02 13:52:38
    Temat: pracodawca a kategoria wojskowa
    Od: "moj_kawalek_podlogi" <k...@m...podlogi.pl>

    Mam kategorie D i nie posiadam jakichś widocznych objawów kalectwa. Czy
    pracodawca ma prawo pytać z jakiego powodu przyznano mi tę kategorię? w
    dokumentach wpisuje: uregulowany stosunek do służby wojskowej.

  • 2. Data: 2007-09-02 14:31:21
    Temat: Re: pracodawca a kategoria wojskowa
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbefh5$g2i$2@nemesis.news.tpi.pl moj_kawalek_podlogi
    <k...@m...podlogi.pl> pisze:

    > Mam kategorie D i nie posiadam jakichś widocznych objawów kalectwa. Czy
    > pracodawca ma prawo pytać z jakiego powodu przyznano mi tę kategorię? w
    > dokumentach wpisuje: uregulowany stosunek do służby wojskowej.
    Ma takie samo prawo pytać jak każdy. Ty nie masz obowiązku odpowiadać.
    Jakich informacji ma prawo wymagać pracodawca (raczej: przyszły pracodawca)
    określa art. 22^1 KP.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-09-04 22:13:39
    Od: "zlotawy" <s...@w...NO_SPAM.pl>

    Użytkownik "moj_kawalek_podlogi" <k...@m...podlogi.pl> napisał w
> [...]
    > pracodawca ma prawo pytać z jakiego powodu przyznano mi tę kategorię? w
    > dokumentach wpisuje: uregulowany stosunek do służby wojskowej.

    bylo sie sprytnym na komisji wojsowej. teraz jest przykro.

    zlotawy

  • 4. Data: 2007-09-04 22:17:08
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > bylo sie sprytnym na komisji wojsowej. teraz jest przykro.

    A w czym problem, aby powiedzieć pracodawcy, skąd się to D wzięło?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 5. Data: 2007-09-04 22:22:15
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    zlotawy napisał(a):

    > bylo sie sprytnym na komisji wojsowej. teraz jest przykro.

    Ale wiesz, że niektórzy mają D uzyskaną nie przez "spryt", a przez faktyczną
    niezdolność, z powodów zdrowotnych?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2007-09-05 06:05:02
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    moj_kawalek_podlogi wrote:

    > Mam kategorie D i nie posiadam jakichś widocznych objawów kalectwa. Czy
    > pracodawca ma prawo pytać z jakiego powodu przyznano mi tę kategorię? w
    > dokumentach wpisuje: uregulowany stosunek do służby wojskowej.

    He, to jeszcze nic! Ja mam E, a zdrów jestem. Walczyłem, bo z początku dali
    mi A.

    W każdym razie jak dotąd w życiu mam z tego same profity. Moi koledzy
    pieprzą się w bankach z jakimiś wpisami do rezerwy(niektórym nie chcą
    wpisać i każą czekać po roku), niektórzy nie skończyli jeszcze studiów i o
    kredycie mogą sobie jedynie pomarzyć, a niektórych wywalili ze szkoły i
    poszli w kamasze. Kiepsko im się teraz żyje, chociaż mówią, że było fajnie.

    A w pracy wpisałem tylko na kwestionariuszu osobowym, że uregulowany, numer
    książeczki wojskowej adres WKU i wsio. A jak mnie ktoś spyta, to powiem, że
    mam E bo jestem sprytny.

  • 7. Data: 2007-09-05 15:25:40
    Od: sz <s...@b...no>

    moj_kawalek_podlogi wrote:
    > Mam kategorie D i nie posiadam jakichś widocznych objawów kalectwa. Czy
    > pracodawca ma prawo pytać z jakiego powodu przyznano mi tę kategorię? w
    > dokumentach wpisuje: uregulowany stosunek do służby wojskowej.

    a ja slyszalem o takim przypadku ze na rozmowie o prace kandydat uslyszal:
    "o, pan byl w wojsku? widac ze nie potrafi pan sobie radzic w zyciu,
    takich nie potrzebujemy"

    :-)