PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca za granica

  • 1. Data: 2003-12-18 18:06:27
    Temat: praca za granica
    Od: "Jamez" <j...@o...pl>

    Czesc, czy ktos z Was pracowal; kiedys w Szwecji badz w Norwegii?
    Jak sobie zalatwialiscie prace i jakie macie koncowe wrazenia?
    Prosze o wpisy :-)
    Albo na gg : 2963459
    Dzieki z gory

    Jamez

  • 2. Data: 2003-12-19 07:34:15
    Temat: Re: praca za granica
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@T...WYTNIJ.GDY.PISZESZ.interia.pl>

    Użytkownik "Jamez" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czesc, czy ktos z Was pracowal; kiedys w Szwecji badz w Norwegii?
    > Jak sobie zalatwialiscie prace i jakie macie koncowe wrazenia?
> [...]

    wpisy wpisy poprosimy... innych też to interesuje !

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018
    pytania?:--> k...@i...pl

  • 3. Data: 2003-12-19 10:59:18
    Od: "Stachu" <staccu[nie_spamuj]@gazeta.pl>

    Witam!

    Znajomy był w Norwegii, szukal pracy. Pierwsze co zrobil to poszedl na
    policje i zapytal czy nie wiedza, gdzie jest jakas praca - dostal pieczatke
    do paska i krzyz na droge. Na podstawie tej pieczeci mogl pracowac przez
    wakacje na terenie Norwegii. prace (fizyczna u rolnika) znalazl w 2 dni.

    Taka historie mi opowiedzial - nie chcialo mi sie wierzyc w takie "cuda" ale
    nigdy gosc bajek nie opowiadal wiec teraz tez nie widze powodu by zmyslal.

    pzdr Stachu

  • 4. Data: 2003-12-19 11:42:21
    Od: "Art" <i...@i...com>

    Użytkownik "Stachu" <staccu[nie_spamuj]@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do paska i krzyz na droge. Na podstawie tej pieczeci mogl pracowac przez
    > wakacje na terenie Norwegii. prace (fizyczna u rolnika) znalazl w 2 dni.

    Tak rzeczywiście jest w Norwegii - tzn na miejsu Policja wydaje zezwolenie
    na pracę a przed wyjazdem można je załawić w ambasadzie tylko trzeba wtedy
    mieć pracodawcę już tutaj znalezionego.
    Info jest na stronie ambasady Norwegii.
    Lepiej zacząć szukać pracę stąd np. podzwonić ale to jest trudne. Generalnie
    nie ma problemów z zezwoleniem na pracę sezonową np w rolnictwie w wakacje.
    Ale jest coraz większa konkurencja ze strony Rosjan, Litwinów, Łotyszy
    którzy mają tam bliżej niż my więc znalezienie tam pracy może być nie takie
    proste.