PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca za granica

  • 1. Data: 2003-06-27 14:40:23
    Temat: praca za granica
    Od: "Sławek" <s...@i...pl>

    Czy ktos bylby mi w stanie wytlumaczyc jak zabrac sie za szukanie pracy za
    granica?
    Niby jest duze zapotrzebowanie na informatykow w wielu krajach europy,
    ale gdy probowalem przeszukac oferty Arbeitsamtu to nie znalazlem nic.
    Zreszta nie mam za bardzo zaufania do szukania pracy przez siec ... nikt za
    to nie dostaje kasy wiec po co komus szukac pracy (przynajmniej ja tak to
    widze)
    Wiem ze ludzie szukajacy pracy przez jakies biura (tylko fakt pracy nie
    wymagajacej
    jakichs szczegolnych kwalifikacji) te prace znajduja ...
    Ale czy sa biura szukajace pracy dla programistow albo administratorow
    sieci?
    Jak tacy zagraniczni pracodawcy uwierzytelniaja kwalifikacje pracownika?
    ... i czy te kwalifikacje musza byc jakies niebotyczne?

    Poza tym czy to bylby problem gdybym do takiej pracy chcial wyjechac z zona?

    Ew. jesli to wszystko powyzsze nie ma sensu, to moze jak szukac telepracy w
    zagranicznej firmie?

    Jestem po informatyce na AGH
    Mam kilka lat doswiadczenia w pracy jako informatyk w banku
    Kilka lat doswiadczenia w programowaniu ale nie pracowalem jeszcze jako
    programista
    Niemiecki i Angielski

    Pomozcie PLZZZZZZ!

  • 2. Data: 2003-06-29 21:41:47
    Temat: Re: praca za granica
    Od: "tomek" <o...@o...com>

    a czy Ty chociaz raz sprobowales wyslac swoj CV na takie ogloszenie
    z arbeitsamtu??

    czy czytales ogloszenia internetowe
    www.hamburgerabendblatt.de
    www.faz.de
    www.computerwoche.de

    i tam wyslales swoje cv??

    tylko siedziec i krzyczec pomocy to troche za latwe,
    szczegolnie ze w niemczech "po znajomosci" mozna troche mniej zalatwic
    niz w polsce, a polak polakowi ....

    ok, jeszcze mozesz rzucic okiem na www.polonia-it.org
    tylko zanim poprosisz o pomoc,
    to najpierw poczytaj co tam pisza!!