PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w sobote

  • 1. Data: 2007-04-03 12:52:46
    Temat: praca w sobote
    Od: "kasia27" <k...@o...pl>

    Mam takie pytanie
    Pracuje od poniedziałku do piątku po 8 godz. niestey trzeba było raz przyjśc
    w sobotę na 8 godz Jaki powinno byc naliczone wynagrodzenie za sobote 100 %
    ??

  • 2. Data: 2007-04-03 13:22:57
    Temat: Re: praca w sobote
    Od: "Larsoden" <p...@w...acn.waw.pl>

    > Mam takie pytanie
    > Pracuje od poniedziałku do piątku po 8 godz. niestey trzeba było raz
    > przyjśc w sobotę na 8 godz Jaki powinno byc naliczone wynagrodzenie za
    > sobote 100 % ??

    Czytałem różne interpretacje doktorów profesorów inżynierów habilitowanych
    specjalistów od prawa pracy i część pisze tak a część inaczej. Osobiście
    uważam, że 100% za pierwsze 8 godzin pracy w sobotę a za kolejne 50% - tak
    mi wychodzi z literalnego stosowania zapisów KP. Ktoś może twierdzić inaczej
    i sprzeczać się nie zamierzam.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 3. Data: 2007-04-03 13:38:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Larsoden napisał(a):

> [...]
    > za kolejne 50% - tak mi wychodzi z literalnego stosowania zapisów KP.
    > Ktoś może twierdzić inaczej i sprzeczać się nie zamierzam.

    Art. 1511.

    § 1. Za pracę w godzinach nadliczbowych, oprócz normalnego
    wynagrodzenia, przysługuje dodatek w wysokości:

    1) 100% wynagrodzenia - za pracę w godzinach nadliczbowych przypadających:

    a) w nocy,

    b) w niedziele i święta niebędące dla pracownika dniami pracy, zgodnie z
    obowiązującym go rozkładem czasu pracy,

    c) w dniu wolnym od pracy udzielonym pracownikowi w zamian za pracę w
    niedzielę lub w święto, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy,

    2) 50% wynagrodzenia - za pracę w godzinach nadliczbowych przypadających
    w każdym innym dniu niż określony w pkt 1.

    § 2. Dodatek w wysokości określonej w § 1 pkt 1 przysługuje także za
    każdą godzinę pracy nadliczbowej z tytułu przekroczenia przeciętnej
    tygodniowej normy czasu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym, chyba
    że przekroczenie tej normy nastąpiło w wyniku pracy w godzinach
    nadliczbowych, za które pracownikowi przysługuje prawo do dodatku w
    wysokości określonej w § 1.

    Czyli wystarczy zajrzec do kodeksu pracy....
    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2007-04-03 15:08:09
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    kasia27 wrote:

    > Mam takie pytanie
    > Pracuje od poniedziałku do piątku po 8 godz. niestey trzeba było raz
    > przyjśc w sobotę na 8 godz Jaki powinno byc naliczone wynagrodzenie za
    > sobote 100 % ??
    (wynagrodzenie podstawowe brutto/ilość godzin normalnie w miesiącu)*ilość
    nadgopdzin*1.5=wynagrodzenie za nadgodziny
    (uwaga za nadgodziny w nocy zamiast *1.5 to *2)

  • 5. Data: 2007-04-03 15:18:51
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Larsoden napisał(a):

> [...]
    > za kolejne 50% - tak mi wychodzi z literalnego stosowania zapisów KP.
    > Ktoś może twierdzić inaczej i sprzeczać się nie zamierzam.

    Potwierdzam. Ostatnio specjalnie prosiłem panią z MP o interpretację. Za
    8h dodatek 100%, za pozostałe dodatek 50%. Ale faktycznie też spotkałem
    się z interpretacjami, że za wszystko 100%.

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/

  • 6. Data: 2007-04-03 16:56:49
    Od: "seba" <s...@g...com>

    Użytkownik "Herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości

    > (wynagrodzenie podstawowe brutto/ilość godzin normalnie w miesiącu)*ilość
    > nadgopdzin*1.5=wynagrodzenie za nadgodziny
    > (uwaga za nadgodziny w nocy zamiast *1.5 to *2)

    Ilość godzin normalnie w miesiącu to ilość zwykłych (dni robocze * 8) godzin
    w tym konkretnym miesiącu? Czy jakaś średnia?

  • 7. Data: 2007-04-04 08:30:13
    Od: "Larsoden" <p...@w...acn.waw.pl>

    > Potwierdzam. Ostatnio specjalnie prosiłem panią z MP o interpretację. Za
    > 8h dodatek 100%, za pozostałe dodatek 50%. Ale faktycznie też spotkałem
    > się z interpretacjami, że za wszystko 100%.

    O jak miło, to uprawdopodabnia moje przemyślenia.
    Co nie zmienia faktu, że pani z MP (Min. Pracy?) też może być w błędzie.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 8. Data: 2007-04-04 15:31:48
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Larsoden napisał(a):

    > O jak miło, to uprawdopodabnia moje przemyślenia.
    > Co nie zmienia faktu, że pani z MP (Min. Pracy?) też może być w błędzie.

    Generalnie Ministerstwo Pracy i PIP nie zawsze myślą w ten sam sposób :)

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/