PracaGrupypl.praca.dyskusje › Fundusz socjalny - kontrowersje

  • 1. Data: 2007-04-03 12:45:53
    Temat: Fundusz socjalny - kontrowersje
    Od: Tomek <a...@s...w.stopce.pl>

    Witam!

    W firmie, w której pracuje członek mojej rodziny ;) przygotowywane są
    paczki wielkanocne. Paczki są opłacane z funduszu socjalnego i w związku
    z tym, księgowość zażądała wypełnienia oświadczeń o dochodach.

    Parę osób się postawiło, bo - co tu wiele mówić - panie z księgowości
    mają długie języki i te osoby nie życzą sobie, aby pół firmy plotkowało,
    o tym, jak to się Kowalskim powodzi itp.

    Nie wydaje się Wam, że to jest jakieś naruszenie prywatności? Może u was
    jakoś rozsądniej jest to zorganizowane?

    Na dodatek zrobiła się mała awantura, telefon z góry z groźbami
    pominięcia "buntowników" przy paczkach wigilijnych i wejściem na pensje
    "skoro się im tak dobrze powodzi".

    Czy fundusz socjalny jest w ogóle obowiązkowy?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2007-04-03 14:34:26
    Temat: Re: Fundusz socjalny - kontrowersje
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Nie wydaje się Wam, że to jest jakieś naruszenie prywatności? Może u was
    > jakoś rozsądniej jest to zorganizowane?

    oswiadczenie pod odpowiedzialnoscia karna
    oczywiscie jak ktos jest na granicy progowto moze sie nico pomylic, ale coz
    imho to jest najlepsze, bo wg nowej ustawy trzeba skladac dochody wszystkich
    osob zameldowanych pod danym adresem
    a nie tylko prowadzacych gospodartwo domowe

    Jean

  • 3. Data: 2007-04-04 11:25:42
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@s...w.stopce.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "buntowników" przy paczkach wigilijnych i wejściem na pensje
    > "skoro się im tak dobrze powodzi".
    >
    > Czy fundusz socjalny jest w ogóle obowiązkowy?

    Wszystko zalezy jak wyglada regulamin funduszu. Jezeli jest w nim napisane
    ze swiadczenia sa uzaleznione od dochodow pracownikow to albo niech skladaja
    zaswiadczenia=dostaja paczki albo nie. To nie jest naruszenie prywatnosci, w
    koncu wg jakis kryteriow trzeba te paczki przyznawac, wg przepisow wydatki z
    funduszu nie moga isc po rowno dla wszystkich tylko wg potrzeb.
    Co innego dlugie jezyki pan z ksiegowosci - moze mala kocowa? ;-)

    Iwona

  • 4. Data: 2007-04-04 12:14:40
    Od: "Larsoden" <p...@w...acn.waw.pl>

    > Czy fundusz socjalny jest w ogóle obowiązkowy?

    W sensie że musisz złożyć to oświadczenie i dostać paczkę - nie.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/