PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w fastfoodach

  • 31. Data: 2007-04-18 05:31:38
    Temat: Re: praca w fastfoodach
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > albo w Szwecji program studiów ściśle się wiąże z praktyką. (automatyka) Np.
    > u nas uczą sztucznej inteligencji w sterowaniu a u nich jak wysterować ramię
    > robota w fabryce Volvo. W skrócie u nas w studentów wtłaczają suchą teorię
    > czasami z elementami praktyki na 30 letnim sprzęcie, a u nich przygotowują
    > specjalistów do rozwiązywania współczesnych, rzeczywistych problemów. To
    > prawda, że przez okres studiów poznałem przynajmniej 5 razy tyle teorii, co
    > taki Szwed, ale co z tego przecież ja i tak bezpośrednio po studiach nie

    Ale prawda jest taka, że sterowanie ramieniem robota jest umiejętnością
    czysto zawodową i jako takie powinno być raczej nauczane w zawodówkach,
    ew. jako jakaś forma praktyki na studiach - ale absolutnie nie powinno
    ono zastępować teorii, dzięki której nasi studenci są jednymi z
    najlepszych na świecie, co udowadniają w licznych konkursach.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 32. Data: 2007-04-18 07:18:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Any User napisał(a):

> [...]
    > ono zastępować teorii, dzięki której nasi studenci są jednymi z
    > najlepszych na świecie, co udowadniają w licznych konkursach.

    Taa... Podaj proszę jakieś konkretne przykłady bo myślę, że znowu mylisz
    poziom kształcenia z umiejętnością zdawania testów, rozwiązywania
    konkursów etc. i to też tylko na pewnym poziomie ;)

    j.

  • 33. Data: 2007-04-18 07:46:48
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    januszek napisał(a):

    > Taa... Podaj proszę jakieś konkretne przykłady bo myślę, że znowu mylisz
    > poziom kształcenia z umiejętnością zdawania testów, rozwiązywania
    > konkursów etc. i to też tylko na pewnym poziomie ;)

    tu akurat się zgadzam z Any Userem i nauka obsługi ramienia robota to
    jest pierdoła której powinni w zawodówkach uczyć. Studia powinny nauczyć
    myśleć dać solidne postawy teoretyczne nie ograniczające sie do wąskiej
    specjalizacji + praktyczne wykorzystanie. Ale o praktykę studenci mogą
    sami zabiegać i się starać a nawet powinni.

  • 34. Data: 2007-04-18 08:31:40
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Och... To "ramie robota" nalezy traktowac jako pewnego rodzaju
    > slowo-klucz a nie opis czynnosci. Pod tym pojeciem zapewne kryje sie
    > programowanie robotow przemyslowych, zasady ich dzialania, technologia
    > uzywania, projektowanie etc a nie wciskanie guzika "start-stop"...

    No projektowanie to jeszcze, ale zwykłe programowanie robotów
    przemysłowych i zasady ich działania, to jednak zalatuje zawodówką.

    > Zgadzam sie - nauka myslenia! Czy Polskie szkoly ucza myslec?
    > Obiektywnie?

    Niestety nie wszystkie. Ale generalnie tak.

  • 35. Data: 2007-04-18 08:41:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

  • 36. Data: 2007-04-18 09:01:45
    Od: "jack" <j...@o...antyspam.pl>

    > Przykład pochodzi z Krakowa. Aha, podobno lepiej jest w McDonaldach
    > połozonych w centrach handlowych, czy przy autostradach, bo jest w
    > nich mniejszy ruch i nieco spokojniesza praca. Tam gdzie jest wielu
    > turystów i jeszcze więcej wycieczek szkolnych podobno jest prawdziwy
    > Sajgon.

    wniosek jest jeden - olewamy Mc i idziemy do kurczaków ;):):)

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek - jacolus [at] orange.pl

  • 37. Data: 2007-04-18 09:12:43
    Od: Daniel Rychcik <m...@s...w.google.pl>

    On 2007-04-18, Any User <z...@u...pl> wrote:
    > zwykłe programowanie robotów przemysłowych i zasady ich działania,
    > to jednak zalatuje zawodówką.

    Nie "zalatuje". Skonczylem technikum o takim profilu :)

    Daniel
    --
    photosite.pl

  • 38. Data: 2007-04-18 09:13:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Any User napisał(a):

    > No projektowanie to jeszcze, ale zwykłe programowanie robotów
    > przemysłowych i zasady ich działania, to jednak zalatuje zawodówką.

    Prawda? ;) A u nas absolwenci wyzszych uczelni tego nie potrafia ;)
    Krotko mowiac doktor matematyki z Bialegostoku daje sobie dobrze
    rade w Londynie bo szybko macha mopem ;))))

    > Niestety nie wszystkie. Ale generalnie tak.

    I tu sie nie zgadzam bo moim zdaniem polskie szkolnictwo ma tendencje do
    zabijania pasji i rownania wszystkich do jednego poziomu, coraz nizszego
    z reszta.

    j.

  • 39. Data: 2007-04-18 09:23:17
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Daniel Rychcik napisał(a):

    > Nie "zalatuje". Skonczylem technikum o takim profilu :)
    i tak powinno być. Powinno być więcej szkół średnich dających solidny
    zawód. Czemu nie ma zawodówek przyzakładowych? Dlaczego technika mają
    tak małe wsparcie od lokalnego przemysły? Kiedyś to było ale niektórzy
    uznali ze to jest be bo postkomunistyczne i nawet warsztaty w technikach
    pozamykali. Szczyt szczytów głupoty.

  • 40. Data: 2007-04-18 09:24:25
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    winetu wrote:

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Bardziej myslalem o tym, ze polskie dzieci przenoszac sie na Zachod nie maja
    > absolutnie zadnych problemow a wrecz przeciwnie przewyzszaja swoich
    > rowiesnikow. Oczywiscie generalizuje i nie biore pod uwage jezyka. Opinie
    > taka wyrazaja polscy emigranci i to nagminnie. Troche drazni mnie potepianie
    > w czambul wszystkiego w naszym kraju a szczegolnie tego co jest ponoc na
    > niezlym poziomie. Mysle, ze lepiej wypowiedza sie na ten temat emigranci,
    > ktorych na grupie nie brakuje.

    Ja sie moge wypowiedziec na temat szkolnictwa podstawowego i sredniego,
    bo chodzilam do podstawowki na Zachodzie (i w Polsce rowniez), a metody
    nauczania w zachodnim ogolniaku moglam poobserowac podczas wymian.
    Otoz w polskich szkolach (wylaczajac jakies bardziej autorskie programy
    nauczania), zwlaszcza w podstawowce, nie ma prezentacji oraz prawdziwej
    pracy w grupach. W zachodnim stylu nauczania tego jest mnostwo. Przez
    prezentacje rozumiem wyklad albo przedstawienie swojej argumentacji
    odnosnie jakiejs sprawy wykonywane przez ucznia wobec klasy, dla klasy i
    oceniane m.in. przez klase, czasem z dyskusja z klasa. W polskiej szkole
    jedyne wyjscie na srodek to bycie odpytywanym przez nauczyciela, uczen
    nie ma okazji wejsc w role dominujaca i skonfrontowac sie z grupa
    sluchaczy. Jesli chodzi o prace w grupach, to w mojej niemieckiej
    podstawowce wykonywalismy w ten sposob bardzo duzo zadan, ocena byla
    wspolna dla calej grupy, a grupy czesto dobierano losowo, wiec mozna
    bylo musiec pracowac z ludzmi, ktorych sie malo zna lub nie lubi, jak w
    zyciu. Zadanie do wykonania czesto bylo takiego rodzaju, ze wymagalo
    zrobienia kilku zadan skladowych o roznym charakterze i ich poskladania
    do kupy, wiec dzieciaki samodzielnie dokonywaly podzialu rol wedlug
    tego, co kto robi najlepiej.

    Obciazenie wiedza encyklopedyczna do wkucia bylo rzeczywiscie znacznie
    mniejsze. Ale dzieciaki juz w podstawowce byly pewne siebie, nie bojace
    sie przedstawic swojego zdania, wyluzowane. W Polsce zastalam przerazona
    klase siedzaca cichutko w rzedach, wszyscy twarzami do nauczyciela,
    interakcje klasa-nauczyciel wzglednie nauczyciel-uczen jako jedyna
    "oficjalnie uznana" i brak mozliwosci popisywania sie w sposob, ktory
    bylby dobra i pouczajaca rozrywka dla wszystkich obecnych oraz niechetne
    podejscie do partnerskiego dyskutowania, na przyklad tego, jaki jest
    sens i cel pisania "Lekcja... Temat..." w zeszycie - bylam gotowa to
    zrobic tylko wtedy, jak mnie ktos przekona :). Niemal calkowity brak
    zaplanowanego i akceptowanego, a nawet swiadomie podowowanego przez
    nauczyciela smiechu podczas lekcji. Konfrontacja z polska szkola po
    nauczeniu sie troche innej postawy niz przez nia wymagana byla jednym z
    moich najciezszych doswiadczen w zyciu, kosztujacym mnie lata
    nieprzyjemnych objawow psychosomatycznych o podlozu nerwicowym. Mowa o
    podstawowce, do szkol srednich chodzilam do klas autorskich usilujacych
    wprowadzac niektore zachodnie wzorce, ale nawet w tych roznica byla
    olbrzymia. Bylam wedlug polskich kryteriow buntownikiem sprawiajacym
    problemy i pewnie tylko dzieki uczestniczeniu z sukcesami w olimpiadach
    tolerowano moje niektore zachowania, jak otwarte kwestionowanie
    wszystkiego, co wydawalo mi sie bez sensu.

    Zaleta polskiego stylu edukacji jest wyrobienie wiekszej dyscypliny i
    wycwiczenie czlowieka do opanowywania wiekszych ilosci materialu - jesli
    ktos ma za soba taki trening i jednoczesnie dzieki rodzinie czy
    samodzielnemu rozwojowi opanuje spoleczne i praktyczne umiejetnosci, na
    ktore jest nacisk na Zachodzie, to bedzie lepszy od "zachodniaka".
    Problem w tym, ze o ile wiedze encyklopedyczna da sie spokojnie zakuc w
    czasie wolnym, to trudno sobie w samodzielny sposob uzupelniac
    umiejetnosci spoleczne, asertywnosc, inicjatywe, umiejetnosc
    przemawiania do grupy itp.

    Ech, mam jeszcze sporo do powiedzenia o uniwersytetach i o postawie
    polskich emigrantow przekonanych, ze sa lepsi, ale nie bede przesadzac z
    dlugoscia postu. Jak ktos jest ciekawy reszty, to niech zapyta.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533