PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na stacji paliw - kilka pytan

  • 1. Data: 2005-01-26 10:55:51
    Temat: praca na stacji paliw - kilka pytan
    Od: jacmx <j...@i...pl>

    Pracuje na stacji paliw, mam kilka pytan dot. wynagrodzenia i warunkow
    pracy.
    1. gdzie znalezc informacje ile wynosi minimalna placa okreslona przez
    ministra pracy;
    2. jak obliczyc stawke za nadgodziny jezeli w umowie o prace nie mam stawki
    godzinowej tylko zapis ze wynagrodzenie za wykonywana prace jest
    wynagrodzeniem minimalnym okreslonym przez ministra pracy i polityki
    socjalnej;
    3. jaki jest dodatek za prace w godzinach nocnych;
    4. czy przez ustawodawce jest przewidziany dodatek za godziny przepracowane
    w niedziele i swieta;
    5. jaki jest miesieczny limit nadgodzin;
    6. czy syanowisko kasowe moze byc pozbawione krzesla (12h przy kasie na
    stojaco!!!);
    7. jak wyegzekwowac zaplate za godziny "przeciagniete" w pracy 12h pracy
    + 1/2h w oczekiwaniu az szef przyjedzie na zmiane, w ciagu miesiaca
    nazbiera sie 12-14 takich przeciagnietych godzin.
    8. czy jest jakis limit godzn przepracowanych w nocy? przy 190-200h
    miesiecznie jes to czesto 75-80% przepracowanego czasu.

    z gory dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2005-01-26 11:05:23
    Temat: Re: praca na stacji paliw - kilka pytan
    Od: "bukers" <w...@p...NOSPAM.wsiz.rzeszow.pl>

    nie wiem niczego z tego co napisales ponizej, ale chyba lepiej zebys
    podpisal umowe zlecenie a nie o prace.

    --
    bukers

  • 3. Data: 2005-01-26 12:23:12
    Od: "Tapio" <t...@g...pl>

    a na jakiej stacji pracujesz?
    BO ja na orlenie i jak bym w nocy nie musial gazu tankowac i liczyc towaru
    to bylo by calkiem calkie. (obecnie sie zastanawiam czy do hipermarketu sie
    nie pzreniesc))

  • 4. Data: 2005-01-26 16:02:02
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Np. na stronach Zus http://www.zus.pl/niusy/minwyn.htm

> [...]
    > stawki godzinowej tylko zapis ze wynagrodzenie za wykonywana prace
    > jest wynagrodzeniem minimalnym okreslonym przez ministra pracy i

    Zgodnie z KP lub stosownym rozporzedeniem.

    > 3. jaki jest dodatek za prace w godzinach nocnych;

    Zalezy czy sa dla Ciebie normalne godziny pracy czy nie.

    > 4. czy przez ustawodawce jest przewidziany dodatek za godziny
    > przepracowane w niedziele i swieta;

    Tak.

    > 5. jaki jest miesieczny limit nadgodzin;

    Zalezy od radzaju czasu pracy.

    > 6. czy syanowisko kasowe moze byc pozbawione krzesla (12h przy kasie
    > na stojaco!!!);

    Nie wiem.

    > 7. jak wyegzekwowac zaplate za godziny "przeciagniete" w pracy 12h
    > pracy + 1/2h w oczekiwaniu az szef przyjedzie na zmiane, w ciagu
    > miesiaca nazbiera sie 12-14 takich przeciagnietych godzin.

    Przed sadem pracy (ale mozesz sie spodziewac rozwiazania umowy).

    > 8. czy jest jakis limit godzn przepracowanych w nocy? przy 190-200h
    > miesiecznie jes to czesto 75-80% przepracowanego czasu.

    Nie ma.

    P.S. Na wiekszosc tych pytan znajdziesz odpowiedz w Kodeksie Pracy, z ktorym
    polecam sie zapoznac.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-01-26 21:48:41
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Tapio; <ct824a$n9t$1@atlantis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > to bylo by calkiem calkie. (obecnie sie zastanawiam czy do hipermarketu sie

    A jak można się zgłosić do roboty na stacjach orlenowskich?

    Flyer