PracaGrupypl.praca.dyskusje › IT- znajomosc baz MSSQL i ORACLE

  • 1. Data: 2005-01-26 00:51:19
    Temat: IT- znajomosc baz MSSQL i ORACLE
    Od: marxio <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Tak sie zastanawiam co pracodawcy maja na mysli piszac w ogloszeniach o prace
    "Znajomosc MSSQL" czy Oracle'a.

    Jaki to ma byc poziom wiedzy ? Czy chodzi o utrzymanie bazy/serwera "w kupie",
    czy moze jakies zagadnienia....no wlasnie :)

    PS
    Z MSSQL'em pracowalem, Oracle'a nie dotykalem :)

  • 2. Data: 2005-01-26 12:36:00
    Temat: Re: IT- znajomosc baz MSSQL i ORACLE
    Od: marxio <a...@p...onet.pl>

    > Uzytkownik "marxio" <a...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > prace

    > Ci pracodawcy sami nie wiedza co to jest, a pisza to bo cos napisac musza :)
    > Zreszta ich wymagania zawsze sa wygurowane, a tak naprawde na to stanowisko
    > wystarczyl by i srednio inteligetny szympans.

    tez mi sie tak wydaje, bo inaczej napisaliby - programowanie baz danych :)
    Co prawda nawet program Płatnik tez jest oparty na "MSDE" czyli MSSQL i chyba
    nie trzeba byc takim proff, zeby zrobic kopie bazy platnika.

    Ok, dzieki. Od dzis znam Oracle'a, tylko musze sie zastanowic ktora wersje ;)

  • 3. Data: 2005-01-26 12:43:54
    Od: "Michail GawlOFF" <h...@y...com>

  • 4. Data: 2005-01-26 12:59:05
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Wed, 26 Jan 2005 13:36:00 +0100, na pl.praca.dyskusje, marxio napisal(a):

    > Co prawda nawet program Płatnik tez jest oparty na "MSDE" czyli MSSQL i chyba
    > nie trzeba byc takim proff, zeby zrobic kopie bazy platnika.

    To juz zalezy jak do tego podejsc - trzeba wiedziec ze w MSDE jest takie
    narzedzie jak OSQL (command-line do MS SQL'a) i jak je uzyc by sie polaczyc
    z wybranym serwerem (>osql.exe -S nazwa_maszyny\nazwa_serwera) + jeszcze
    inne opcje jak np. wskazanie uzytkownika, no a potem trzeba wiedziec jakie
    komendy wklepac (BACKUP DATABASE nazwa_bazy ............) itd. Wiec jesli
    raz komus napisac na kartce to zrobi to i pismienny szympans - ale najpierw
    trzeba zdobyc troche wiedzy o MS SQL'u i roznicach w wersji MSDE by moc
    komus te instrukcje napisac.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 5. Data: 2005-01-26 18:26:46
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Jan 2005 01:51:19 +0100, marxio <a...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >
    >Jaki to ma byc poziom wiedzy ? Czy chodzi o utrzymanie bazy/serwera "w kupie",
    >czy moze jakies zagadnienia....no wlasnie :)

    Myślę, że wynika to z nazwy stanowiska, którego dotyczy ogłoszenie. Jeśli jest
    to programista to powinien oprócz SQL-a język proceduralny stosowany w bazie,
    orientować się w metodach dostępu do bazy i znać przynajmniej jedną z nich.
    Jeśli administrator - ma znać architekturę bazy, potrafić ją utrzymywać i
    tuningować, itd. Jeśli stanowisko jest w jakiś sposób związane z projektowaniem
    systemu to trzeba znać zalety i wady danej bazy, jej możliwości, współpracę z
    innym oprogramowaniem itp.
    Handlowiec powinien orientować się w kruczkach licencyjnych, znać dobrze ofertę
    producenta bazy...

  • 6. Data: 2005-01-26 21:48:47
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Michail GawlOFF; <ct82l0$2ssk$1@node1.news.atman.pl> :

> [...]
    > Zreszta ich wymagania zawsze sa wygurowane, a tak naprawde na to stanowisko
    > wystarczyl by i srednio inteligetny szympans.

    Tia - to dlaczego ja nie mogę dostać roboty ani jako "psychiczny" ani
    fizyczny? - jako "psychiczny" mam za mało atutów, jako fizyczny za dużo.

    Flyer