PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na 2 etatach- czy można?

  • 21. Data: 2007-08-17 09:55:52
    Temat: Re: praca na 2 etatach- czy można?
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:fa3r1r$76t$1@inews.gazeta.pl...

    > Dzięki za info. Nie jest tak źle jak napisałeś. :)

    Przepis brzmi dokladnie tak.

    Art. 131.

    § 1. Tygodniowy czas pracy łącznie z godzinami nadliczbowymi nie może
    przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym.

    § 2. Ograniczenie przewidziane w § 1 nie dotyczy pracowników zarządzających
    w imieniu pracodawcy zakładem pracy.

    Pytanie jak rozumiec ten punkt 2.

    pozdrawiam
    MarkX

  • 22. Data: 2007-08-17 09:57:36
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Jezeli nie przekraczasz 48 godzin w tyg.

    48h pracy w tygodniu nie mogę przekroczyć u jednego pracodawcy czy łącznie u
    wszystkich?

  • 23. Data: 2007-08-17 10:01:07
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    > 48h pracy w tygodniu nie mogę przekroczyć u jednego pracodawcy czy łącznie
    > u wszystkich?

    Nie jestem znawca przepisow, ale na bank u jednego.
    http://www.kodeks-pracy.com.pl/

    Dział szósty czas pracy.

    pozdrawiam
    MarkX

  • 24. Data: 2007-08-17 13:20:35
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Ja przez pełny etat rozumiem porządny zapier....

    Etat etatowi nierówny.

    Porządny zapier... to kojarzy mi się z czasami komunizmu gdzie wypracowywało się
    500% normy. W dzisiejszych czasach wykorzystywany przez pracowników do robienia
    ściemy przed pracodawcami.

  • 25. Data: 2007-08-17 14:24:34
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Pytanie jak rozumiec ten punkt 2.

    Chodzi o kierowników mistrzów itp...
    Tylko czemu polski parlament uznał że oni mają mieć bardziej "przerąbane"?

  • 26. Data: 2007-08-17 20:06:04
    Od: andy <i...@i...pl>

    Waldek M. napisał(a):
    > O czasie 2007-08-17 07:52, taki ktos jak Gienek napisac raczyl:

    > Mówię o standardowym etacie, na którym pracuje większość zatrudnionych
    > na umowę o pracę. Czyli - 40 godzin w tygodniu.
    >
    > Skoro więc nie znasz nikogo, kto pracuje na 8 pełnych etatach, to po co
    > właściwie był ten komentarz:
    >
    > "A tam. To zależy co jeszcze robisz na tych etatach." ?
    >
    > Waldek
    A czy nie moze byc pelny etat np. praca zdalna na etacie programisty,
    grafika, admina itp ? Jezeli tak to teoretycznie mozna miec 8 etatow.
    Wszystkie w domu , nigdzie nie rejestrujesz godzin pracy itp. Ale tylko
    teoretycznie. W praktyce mysle ze jak ktos faktycznie pracuje na 3
    etatach to ma dosc i prawie wszystkiego.
    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2007-08-19 19:10:07
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    O czasie 2007-08-17 11:23, taki ktos jak Gienek napisac raczyl:

    > Nie każdy etat to 40h w tygodniu. A może każdy a ja żyję w błogiej
    > nieświadomości i łamię prawa mego pracodawcy? Jak to jest naprawdę?

    Cytując z "Misia" - "To JA się pytam!"
    Nigdzie nie twierdziłem, że każdy etat to 40h/tydzień.
    Pytam Cię o to, po co piszesz o realności ośmiu pełnych etatów,
    a Ty tymczasem uciekasz od odpowiedzi...

    Ech.

    Waldek

  • 28. Data: 2007-08-19 19:15:15
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    O czasie 2007-08-17 11:39, taki ktos jak Jotte napisac raczyl:
    > Ale, widzisz - nie ma czegoś takiego, jak "standardowy etat". Z tymi
    > 40h/tydz. też nie całkiem tak.
    > Szczegóły dotyczące czasu pracy znajdziesz w Dziale 6 KP (od art. 128).

    Jasne. Mi chodziło po prostu - dla uproszczenia - dość typową sytuację,
    zgodnie z

    Art129, § 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i
    przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w
    przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z
    zastrzeżeniem § 2 oraz art. 135-138, 143 i 144.

    Dowolne "inne" 8 jednoczesnych, pełnych etatów też bym przyjął. Gienek
    niestety jednak uciekł od odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 29. Data: 2007-08-19 19:16:13
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    O czasie 2007-08-17 08:17, taki ktos jak cef napisac raczyl:

    > A gdzie jest zdefiniowany taki standardowy etat?
    > To tylko Twoje wyobrażenie.

    Czy ja napisałem, że żaden inny wymiar czasu pracy nie istnieje
    w przyrodzie? Spytano mnie, co rozumiem przez "standard" -
    i tak też odpisałem (Art. 129, $1 KP). Dowolny inny przykład
    w tym konkretnym przypadku przyjąłbym za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 30. Data: 2007-08-19 19:29:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:faa4kn$dqi$1@srv.cyf-kr.edu.pl Waldek M.
    <w...@l...localdomain> pisze:

> [...]
    > zastrzeżeniem § 2 oraz art. 135-138, 143 i 144.
    > Dowolne "inne" 8 jednoczesnych, pełnych etatów też bym przyjął.
    KP reguluje stosunki pracy pomiędzy pracodawcą a pracownikiem (a w pewnych
    kwestiach -pracownikami). Nie zajmuje się kwestiami pracownik-pracodawcy. To
    znaczy, że obowiązuje tak samo dla każdego stosunku pracy, ale ich nie
    łączy.
    Połączy je znakomicie Urząd Skarbowy. ;))
    W artykule stoi wyraźnie: "nie może przekraczać...". minimalnej liczby czasu
    nie ma. Możesz mieć i 10 etatów po 1h dziennie.

    > Gienek niestety jednak uciekł od odpowiedzi.
    To mnie nie dziwi.
    Lepiej byłoby wszakże, aby uciekał od _wypowiedzi_ ...

    --
    Jotte