PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca dla księgowego

  • 1. Data: 2005-09-07 11:49:25
    Temat: praca dla księgowego
    Od: "forest" <g...@w...pl>

    mam pytanie - jak jest z pracą dla księgowych, jestem księgowym i pracy szukam
    od dłuższego czasu,

    słyszałem opinie, że wszystkie tego typu stanowiska( tzn te lepsze) są
    pozajmowane ( np dla swoich), mało tego, w gazecie przeczytałem opis przypadku
    księgowego, który po utracie pracy bezskutecznie przez trzy lata szukał nowej,
    czyżbym więc źle wybrał zawód ?

    słyszałem też opinie, że księgowy jest potrzebny w każdej firmie i praca
    prędzei czy później w zawodzie się znajdzie

    co wy na to ?

    czy są tu jacyś księgowi ?

    podzielmy się doświadczeniami w szukaniu pracy

  • 2. Data: 2005-09-07 12:02:10
    Temat: Re: praca dla księgowego
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    tak samo mozna powiedziec ze w kazdej fabryce potrzebny jest elektryk
    no jest potrzebny ale pamietaj ze ludzi to nie gumki i sie nie zuzywaja
    szybko
    jest nadmiar mlodych z wyksztalceniem a jest bardzo malo pracy
    mozna powiedziec ze i na ksiegowych jest zapotrzebowanie
    niestety zyjesz w kraju absurdow czyli w Polsce a tutaj jak wiadomo jest
    roznie

    "Najlepszym doświadczeniem po skończeniu studiów jest szukanie pracy"
    :]

  • 3. Data: 2005-09-07 15:12:51
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: forest [7 Sep 2005 13:49:25 +0200]:

    > słyszałem też opinie, że księgowy jest potrzebny w każdej
    > firmie i praca prędzei czy później w zawodzie się znajdzie

    To jest tak: dobry ksiegowy, ze smykalka do tego czym sie zajmuje,
    z bardzo dobra znajomoscia przepisow -- a przede wszystkim tego,
    co z tych przepisow wynika z punktu widzenia podatku placonego przez
    firme -- z zatrudnieniem nie ma i nie bedzie mial problemu.

    Natomiast srednich ksiegowych, takich co wiedza tylko jak papierki
    powypelniac zeby bylo zgodnie z przepisami, po najmniejszej linii
    oporu, to jest na peczki -- ale ci z kolei dla malych firemek nie
    sa bardzo uzyteczni, bo tam ksiegowosc stosunkowo prosta jest, dla
    wiekszych firm z kolei maja zbyt mala wartosc zeby sobie nimi glowe
    w ogole zaprzatac.

    Jesli nie jestes ta pierwsza kategoria, to ucz sie, ucz, i kombinuj
    z roznymi sytuacjami. Ewentualnie na jakiegos pomocnika ksiegowego
    sprobuj sie przyjac, ale dobrego ksiegowego, i przy nim sie ucz. To
    chyba najlepsza metoda bedzie.

    Kira

  • 4. Data: 2005-09-07 15:22:12
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > z roznymi sytuacjami. Ewentualnie na jakiegos pomocnika ksiegowego
    > sprobuj sie przyjac, ale dobrego ksiegowego, i przy nim sie ucz. To

    popieram; trzeba wziąść pod uwagę że większość małych firm już a w najbliższynm
    czasie wszystkie włącznie ze średnimi połkną biura rachunkowe. na zachodzie 50%
    u nas 5%

  • 5. Data: 2005-09-07 15:27:30
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: b...@o...pl [7 Sep 2005 17:22:12 +0200]:

    > popieram; trzeba wziąść pod uwagę że większość małych firm
    > już a w najbliższynm czasie wszystkie włącznie ze średnimi
    > połkną biura rachunkowe. na zachodzie 50% u nas 5%

    Doladnie. Nie ma sensu trzymac na etacie ksiegowego, jesli sie
    ma pare faktur na krzyz i deklaracje do zrobienia co miesiac.
    Spokojnie mozna wziac kogos z zewnatrz, 100-200zl to kosztuje
    -- czyli w porownaniu z etatowym ksiegowym, grosze.

    Kira

  • 6. Data: 2005-09-07 17:50:10
    Od: "forest" <g...@w...pl>

    dzięki za odpowiedzi

    na razie jestem tym średnim księgowym - mam 3 lata doświadczenia, biorąc pod
    uwagę to, że jestem absolwentem, to nieźle

    ale jak się wybić na experta ?

    czy to głupie pytanie ?

    ma ktoś jakieś pomysły ?

  • 7. Data: 2005-09-07 18:21:25
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: forest [7 Sep 2005 19:50:10 +0200]:

    > ale jak się wybić na experta ?

    Uczyc sie i uczyc -- po pierwsze teoria, po drugie praktyka.
    Jak pisalam, najlepiej z kims, kto faktycznie sie na tym zna.

    Kira