PracaGrupypl.praca.dyskusje › zakaz konkurencji

  • 1. Data: 2005-09-07 10:26:52
    Temat: zakaz konkurencji
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    pracodawca chce ze mna podpisac umowe o zakazie konkurencji. Jestem
    informatykiem, firma rowniez informatyczna. Na moje nieszczescie firma
    dodatowo ma bardzo szeroki zakres dzialalnosci (handel, programowanie,
    serwis, sieci, hosting, szkolenia, doradztwo i jeszcze kilka innych). Ja zas
    zajmuje sie bardzo waskim zakresem dzialalnosci, tzn. programowaniem w malo
    popularnym srodowisku.

    Zalezy mi, aby zakaz konkurecji dotyczyl jedynie tej dziedziny, ktora sie
    zajmuje. Jezeli mialby obejmowac caly zakres dzialalnosci strace mozliwosc
    wykonywania wszystkich prac dorywczych zwiazanych z moim zawodem. Zeby bylo
    zabawniej nawet z kilkoma innymi, gdyz firmie przytrafilo sie organizowac
    wycieczki zagraniczne dla kontrahentow i w rejestrze ma nawet wpis o takim
    zakresie dzialalnosci. Co zatem idzie obszar jej dzialania obejmuje nie
    tylko Polske, lecz potencjalnie wszystkie kraje.

    Zatem moje pytanie - czy umowa o zakazie musi dotyczyc calego zakresu
    dzialalnosci firmy, czy tez mozna okreslic wezszy zakres i obszar?

  • 2. Data: 2005-09-07 10:47:24
    Temat: Re: zakaz konkurencji
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 07-09-2005 o 12:26:52 Piotrek <p...@p...onet.pl> napisał:

    > Zatem moje pytanie - czy umowa o zakazie musi dotyczyc calego zakresu
    > dzialalnosci firmy, czy tez mozna okreslic wezszy zakres i obszar?

    Wszystko to jest dość dowolnie określone przez strony w umowie. Lewaccy
    idioci jeszcze nie "uregulowali" tego dokładnie.

    Nie będę Ci streszczał, ale wpisanie "zakaz konkurencji" w Gógla daje w
    odpowiedzi bardzo ciekawe artykuły (ale nie ten z gazeta.pl) - z wzorami
    umów włącznie.

    Na przykład tu: http://www.jobuniverse.pl/artykuly/6715_1.html

    Strony umowy powinny w umowie określić, jakiej działalności nie może
    pracownik prowadzić w czasie trwania stosunku pracy i z jakim pracodawcą
    nie wolno mu zawierać umowy o pracę (zakres przedmiotowy). Im
    dokładniejsze jest wyliczenie zachowań pracownika uznanych za
    konkurencyjne, tym łatwiejsze będzie rozwiązanie ewentualnego sporu.

  • 3. Data: 2005-09-08 07:18:13
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Tomasz Płókarz wrote:
> [...]
    > Im dokładniejsze jest wyliczenie zachowań pracownika uznanych za
    > konkurencyjne, tym łatwiejsze będzie rozwiązanie ewentualnego sporu.

    A czy pracodawca ma prawo domagac sie ode mnie zobowiazania, ze nie bede
    dodatkowo zarabial w jakiejkolwiek firmie? Niezaleznie od zakresu jej
    dzialalnosci i moich obowiazkow w niej.

  • 4. Data: 2005-09-08 10:56:32
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > A czy pracodawca ma prawo domagac sie ode mnie zobowiazania, ze nie bede
    > dodatkowo zarabial w jakiejkolwiek firmie? Niezaleznie od zakresu jej
    > dzialalnosci i moich obowiazkow w niej.

    To zalezy.... Minimum w tej sprawie stanowi KP ktory nie zabrania pracy na
    kilku etatach jednoczesnie, wiec nie moze tego takze zabronic pracodawca (KP
    stanowi minimum i odrebne przepisy nie moga byc gorsze niz ustanowione przez
    KP)
    --
    Jackare