PracaGrupypl.praca.dyskusje › pozwać pracodawcę

  • 1. Data: 2004-01-22 17:22:42
    Temat: pozwać pracodawcę
    Od: "Magdalena" <m...@w...pl>

    Witajcie!
    Będzie długo:-)
    Postanowiłam jednak pozwać mojego pracodawcę.
    Zostałam zwolniona poprzez likwidacje stanowiska. Jestem w stosunku pracy do
    końca lutego, ma mi zostac wypłacona odprawa.
    Tymczasem w tym miesiacu moje dwie kolezanki z działu złozyły wypowiedzenia.
    Jedna z nich jest zatrudniona na dokładnie takim samym stanowisku, jak moje.
    A mnie nikt nie zaproponował powrotu do pracy. Ukazało się w sieci i prasie
    ogłoszenie rekrutacyjne na moje/koleżanki stanowisko, którego wymagania
    spełniam z nawiązką.
    Nie chce wracac do pracy, bo przez to co sie działo mam problemy ze zdrowiem
    (dlatego "jednak" na poczatkku).
    I w związku z tym mam parę pytań:
    1. Co jest konieczne do złożenia pozwu do sądu pracy?
    2. Czy muszę być obecna na rozprawie?
    3. Jaka jest maksymalna kwota odszkodowania w takiej sytuacji?
    4. Czy są jakieś ustawowe terminy na złożenie pozwu?
    5. Czy ktoś zna prawnika, który pomógłby mi napisac pozew i przygotowac do
    rozprawy? (W Wawie, za rozsadna cenę...)

    Będe wdzięczna za szybkie i konkretne odpowiedzi.
    Dziękuję i pozdrawiam
    Magda

  • 2. Data: 2004-01-22 18:45:52
    Temat: Re: pozwać pracodawcę
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 22 Jan 2004 17:22:42 GMT, "Magdalena"
    <m...@w...pl> zakodował:

    >A mnie nikt nie zaproponował powrotu do pracy. Ukazało się w sieci i prasie

    Bo nie musi. To Ty masz złożyć oświadczenie o gotowości podjęcia
    pracy.

    >Nie chce wracac do pracy, bo przez to co sie działo mam problemy ze zdrowiem

    To o co chcesz pozwać, jak nie o przywrócenie do pracy?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2004-01-22 19:02:28
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Magdalena" <m...@w...pl> wrote in message

    > 1. Co jest konieczne do złożenia pozwu do sądu pracy?

    Podstawa prawna. Masz takową?

    Tomek Z.