PracaGrupypl.praca.dyskusje › pomocy urlop

  • 11. Data: 2005-02-09 14:24:35
    Temat: Re: pomocy urlop
    Od: "Anna_M" <n...@w...pl>

    co najważniejsze to ja właśnie tak robiłam ale on się śmieje prosto w nos i
    mówi żebym sobie taki papierek to wsadziła w nos a poniewaz jestem tylko
    jednym pracownikiem w tej firmie ( cała firma to szef plus ja) to boję się
    że on moze mnie zwolnić z pracy.A sam mnie nie zastąpi bo na niczym się nie
    zna umie podpisać fakturę
    dzięki. i co ja mam robić?

  • 12. Data: 2005-02-09 14:32:41
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Anna_M" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > dzięki. i co ja mam robić?

    Zwolnij się.

    vertret

  • 13. Data: 2005-02-09 14:35:03
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Ania, ja jakiś czas temu wyleczyłam się z poddawania bez słowa woli szefa. I
    Tobie polecam to samo. Naprawde. Jeśli faktycznie jest taki kłopot jak
    mówisz: idz do Inspekcji Pracy, powiedz jaka jest sprawa. Gwarantuje ci ze
    sie zdziwia ze nie dostajesz urlopu, ale coś co doradzą.
    Miałam podobną sytuacje, nie chciano mnie puszczać na urlopy, bo byłam
    jedynym pracownikiem w "tej" dziedzinie i b. ciezko było mnie zastąpić
    (Chociaż tak naprawde nic wielkiego nie robiłam, ale nie wazne). Wiec
    siedzialam w pracy nie chcac sie narazac. Az raz, drugi powiedzialam dosc.
    Fakt ze mój pracodawca to duza firma wiec tak do końca to sie bali ze IP
    moze im koło tyłka narobić, i ostatecznie chodziłam na te urlopy (pomijajac
    fakt ile upokozen musialam zniesc przy proszeniu sie o te urlopy). Ale
    zaczelo sie od tego ze zadzownilam do IP i tam mi doradzono.
    Dowiedz sie kiedy mozesz przyjsc do prawnika do IP, wez jeden dzien
    chorobowego (ew. na rzadanie) i idz powiedz co jest. Jesli masz szanse na
    inna prace, to podaj pracodawce do sądu, bedzie ci musial naprawde kupe kasy
    wypłacić.
    Aha.. a skad jestes? Bo ja mam znajomego prawnika, zajmuje sie takimi
    sprawami wlasnie jak łamanie prawa pracy, mobbing itd...

  • 14. Data: 2005-02-09 14:36:01
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    To jest rada tzw. bezsensu.

  • 15. Data: 2005-02-09 14:53:52
    Od: "Anna_M" <n...@w...pl>

    serdecznie dziękuję

  • 16. Data: 2005-02-09 14:56:32
    Od: "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl>

> [...]
    > że on moze mnie zwolnić z pracy.A sam mnie nie zastąpi bo na niczym się

    Dałaś się zdominować, i wykształciłaś w szefie przekonanie, że może Cię
    bezkarnie wykorzystywać. Trzeba było już od początku walczyć o należny
    urlop. Teraz ciężko Ci będzie zmieniać przyzwyczajenia szefa, którego
    odzyczaiłaś od liczenia sie z Twoją potrzebą odpoczynku i w ogóle z prawami
    pracowniczymi. Każdy krok zmierzający do zmiany tego stanu rzeczy, może
    doprowadzić do utraty pracy - tu nie ma dobrego rozwiazania. Spróbuj może
    nawiązać jakiś kontakt z znajomymi szefa, ze zdaniem których się liczy.
    Niech się wstydzi przed nimi, że tak Cię traktuje... Nie wiem czy jest to do
    zrealizowania i jacy to ludzie. Ot taki pomysł :)

    Oczywiście jeżeli zdecydujesz się na ryzyko utraty pracy (ja bym się nie
    zastanawiał, ale są różne sytuacje) to możesz wnieść skargę do Państwowej
    Inspekcji Pracy. Ryzyko przy takim szefie jest spore, ale masz silną kartę
    przetargową. Szef jest w pewnym stopniu uzależniony od Ciebie. Przez te lata
    przyzwyczaił się do współpracy z Tobą, a nastepcy - z tego co widzę - nie
    będzie miał kto wdrażać do pracy.

    Najlepszym rozwiązaniem by było jednak znalezienie innej pracy. I dopiero
    później walka o ekwiwalent za urlop w Sądzie Pracy.

    pozdr
    Andrzej

  • 17. Data: 2005-02-09 15:03:31
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > serdecznie dziękuję

    HEhe, króko i zwięźle :) Informuj jak się toczy sprawa, bo ja jak słysze o
    takim traktowaniu pracowików to mi się noż w kieszeni otwiera!

  • 18. Data: 2005-02-09 15:04:52
    Od: "Anna_M" <n...@w...pl>

    dziękuję serdecznie ale jest właśnie tak jak napisałeś

  • 19. Data: 2005-02-09 15:13:23
    Od: uzdrowiciel <n...@p...swego.maila>

    Shady napisał :

> [...]
    > Albo prosze o udzielenie 4 dni urlopu na rządanie. I masz to gdzies czy
    > sie zgodzi czy nie. Skłądasz i nie przychodzisz do pracy.
    no to za rok pracy dostaniesz na odchodnym bonusa!!
    --
    _____________________________
    Kąpilator w oku, parser w lewym boku

  • 20. Data: 2005-02-09 15:29:05
    Od: uzdrowiciel <n...@p...swego.maila>

    Anna_M napisał :

    > pracuję w firmie od 10 lat i jak do tej pory jeszcze nie byłam na urlopie
    > wypoczynkowym ani na zwolnieniu lekarskim.nie wiem jak to załatwić z moim
    > szefem nie tracąc pracy ( pracuję w biurze - prac. umysłowy)

    Ale Cię nagabują abyś szefa zbeształa! ojej, ale sprawę spróbuj załatwić
    normalnie po co się awanturować! ale pamiętaj o tym, że masz w kieszeni rok
    urlopu, który Ci się należy! Nie zgadzaj się na ekwiwalent pieniężny niższy
    niż twoja pensja(np. masz 100 dni urlopu. w 4 miesiącach jest 100 dni
    pracujących, to domagaj się ekwiwalentu za w wysokości 4 miesięcznych
    pensji). To ci się od niego należy i jak nie chce inaczej, to wal do sądu
    pracy, to jest sprawa na jedną rozprawę. Jeżeli zależy Ci na tej pracy, to
    zrób mu zniżkę maks 10% pamiętaj nie jesteś po to aby mu robić prezenty, to
    on jest po to aby CIę za pracę wynagradzać.

    Jeżeli masz wykształcenie i 10 lat doświadczenia, wiek poniżej 35 lat to:
    bez zastanowienia zerwij umowę, zarządaj na piśmie ekwiwalentu za zaległy
    urlop. Jeżeli w ciągu tygodnia nie dostaniesz pisemnej odpowiedzi idź do
    sądu, na pewno wygrasz. Zrób se 2 mies wakacji i szukaj dalej pracy. I
    kolejne 10 lat.
    Jeżeli nie spełniasz w/w warunków wyślij 10 ofert pracy, jak dwie odpowiedzą
    to zrób tak jakbyś spełniała w/w warunki.

    To jest moja RADA nie odpowiadam, za konsekwencje poradzonych czynności.

    --
    Kąpilator w oku, parser w lewym boku