PracaGrupypl.praca.dyskusje › pomocy

  • 1. Data: 2003-01-16 06:17:19
    Temat: pomocy
    Od: "Andrzej" <p...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczów.

    Czy ktoś spotkał się ze sprzedażą prasy, która straciła okres "aktualności"
    (tzn. zwrotów)?
    Interesuje mnie skąd brane są te gazety. Czy zawierane są umowy z wydawcami,
    a może to jest poprostu nielegalne.
    Jeśli ktoś orientuje się w tym temacie proszę o info. Pozdtrawiam i dziękuję
    Andrzej

  • 2. Data: 2003-01-16 08:04:18
    Temat: Odp: pomocy
    Od: "Maryś" <m...@i...pl>

    z tego co wiem, to kolporter (jego pracownik) zabierają te gazety z powrotem
    do siebie. Cześć najprawdopodobniej wraca do wydawcy a część rozdaje się zna
    jomym...
    słowo !!!
    mam kumpla, który pracuje w Ruchu.

    pozdr, Maryś

  • 3. Data: 2003-01-16 08:19:00
    Temat: Re: pomocy
    Od: "Agnieszka" <a...@f...com.pl>

    Chyba raczej nie można w tym temacie liczyć na współpracę z Wydawcami, bo
    dla nich to nie jest opłacalne. Te wszystkie gazetki lekko przeterminowane
    sprzedawane po obniżonych cenach to raczej nielegalna sprawa.
    Kilka miesięcy temu ciekawie pisał o tym PRESS.

    Aga

  • 4. Data: 2003-01-16 09:37:02
    Od: wer <w...@w...pl>

    Andrzej wrote:
> [...]
    > a może to jest poprostu nielegalne.
    > Jeśli ktoś orientuje się w tym temacie proszę o info. Pozdtrawiam i dziękuję

    Wydawcy przeciez sami sprzedaja takie gazety przez redakcje.

    Sprawa byla na tyle powazna, ze redakcje podjely kroki prawne wobec
    takich sprzedawcow. Wg redakcji jest to nielegalne. Wystarczy porownac
    ceny pism archwiwalnych w redakcji, a na takim stoisku. W dodatku obniza
    to sprzedaz nowych numerow. Dla czesci gazet motorem sprzedazy sa
    dodawane gratisy. Aktualnosc wiadomosci w magazynach nie jest tak wazna,
    a np pelna wersja programu na plycie moze kogos przyciagnac po 2
    miesiacach. Kiedy numer jest wycofany ze sprzedazy.

    A egzemplarze sprzedawane na takich stoiskach pochodza od pracownikow
    kolporterow. Teoretycznie powinny isc na przemial, o ile nie ma w umowie
    z wydawnictwem, ze nie sprzedane egzemplarze sa zwracane (uwaga, wtedy
    kolporter bierze wieksza marze). Pracownicy moga wiec spokojnie brac
    paczki z gazetami i sprzedawac je do takich punktow.

    wer

  • 5. Data: 2003-01-17 03:11:46
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Agnieszka" <a...@f...com.pl> writes:

> [...]
    > sprzedawane po obniżonych cenach to raczej nielegalna sprawa.
    > Kilka miesięcy temu ciekawie pisał o tym PRESS.

    dlaczego nielegalna?

    w wydawnictwach, z ktorymi mialam do czynienia, kazde sprzedawalo
    "numery archiwalne" po znacznie nizszej cenie niz detaliczna.

    nie widze w tym nic zlego.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 6. Data: 2003-01-17 09:51:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Nina M. Miller napisał:

    >dlaczego nielegalna?
    >
    >w wydawnictwach, z ktorymi mialam do czynienia, kazde sprzedawalo
    >"numery archiwalne" po znacznie nizszej cenie niz detaliczna.

    WYDAWNICTWA! Sprzedawały swoje numery. Jak tu ktoś napisał, wydawnictwo
    ma z dystrubutorem umowę, że niesprzedane numery (wycofane z kiosków) są
    niszczone! Skoro dystrybutor ich nie niszczy, ale sprzedaje pokątnie to
    OKRADA wydawnictwo.

    >nie widze w tym nic zlego.

    A ja tak. Zwykła kradzież.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 7. Data: 2003-01-17 22:24:58
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > ma z dystrubutorem umowę, że niesprzedane numery (wycofane z kiosków) są
    > niszczone! Skoro dystrybutor ich nie niszczy, ale sprzedaje pokątnie to

    jesli nie ma umowy z wydawnictwem i nie odprowadza do nich zysku, to
    tak.

    > A ja tak. Zwykła kradzież.

    w poscie, ktory zainicjowal watek, nie bylo nic na temat na jakiej
    zasadzie to jest robione, wiec sie zapytalam bo wydalo mi sie dziwne.

  • 8. Data: 2003-01-21 11:41:37
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Thu, 16 Jan 2003 10:37:02 +0100, wer <w...@w...pl> wrote:

    >Wg redakcji jest to nielegalne. Wystarczy porownac
    >ceny pism archwiwalnych w redakcji, a na takim stoisku.

    I własnie ceny pisma archiwalnych są dla mnie chore. Potrzebowałem
    numer Chipa z roku 1999. Napisałem do redakcji i owszem - przysłali -
    ale w cenie takiej jak wydrukowana była na gazecie - 11.50.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 9. Data: 2003-01-24 04:34:55
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    jerzu <j...@i...pl> writes:

    > I własnie ceny pisma archiwalnych są dla mnie chore. Potrzebowałem
    > numer Chipa z roku 1999. Napisałem do redakcji i owszem - przysłali -
    > ale w cenie takiej jak wydrukowana była na gazecie - 11.50.

    no to bandytyzm.
    zwykle redakcje (uczciwe) oferuja numery arvchiwalne za grosze,
    jedna/ktorastam ceny.