PracaGrupypl.praca.dyskusjepomocy › Re: pomocy
    From: wer <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pomocy
    Date: Thu, 16 Jan 2003 10:37:02 +0100

    Andrzej wrote:
    > Witam szanownych grupowiczów.
    >
    > Czy ktoś spotkał się ze sprzedażą prasy, która straciła okres "aktualności"
    > (tzn. zwrotów)?
    > Interesuje mnie skąd brane są te gazety. Czy zawierane są umowy z wydawcami,
    > a może to jest poprostu nielegalne.
    > Jeśli ktoś orientuje się w tym temacie proszę o info. Pozdtrawiam i dziękuję
    > Andrzej

    Wydawcy przeciez sami sprzedaja takie gazety przez redakcje.

    Sprawa byla na tyle powazna, ze redakcje podjely kroki prawne wobec
    takich sprzedawcow. Wg redakcji jest to nielegalne. Wystarczy porownac
    ceny pism archwiwalnych w redakcji, a na takim stoisku. W dodatku obniza
    to sprzedaz nowych numerow. Dla czesci gazet motorem sprzedazy sa
    dodawane gratisy. Aktualnosc wiadomosci w magazynach nie jest tak wazna,
    a np pelna wersja programu na plycie moze kogos przyciagnac po 2
    miesiacach. Kiedy numer jest wycofany ze sprzedazy.

    A egzemplarze sprzedawane na takich stoiskach pochodza od pracownikow
    kolporterow. Teoretycznie powinny isc na przemial, o ile nie ma w umowie
    z wydawnictwem, ze nie sprzedane egzemplarze sa zwracane (uwaga, wtedy
    kolporter bierze wieksza marze). Pracownicy moga wiec spokojnie brac
    paczki z gazetami i sprzedawac je do takich punktow.

    wer