PracaGrupypl.praca.dyskusje › podatki dla pracownika

  • 21. Data: 2009-06-11 13:29:00
    Temat: Re: podatki dla pracownika
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    Jackare pisze:

    > Nie-e. To są pieniądze pracownika

    To nie są pieniądze pracownika.
    Swoją własnością można dysponować swobodnie. Skoro pracownik nie może
    dysponować tymi pieniędzmi to znaczy, że nie są jego.

    > i on je płaci.

    Kiedy i w jaki sposób płaci je pracownik?

    > Pracodawca jest tylko
    > ustawowo ustanowionym "kanałem transferowym" tych pieniędzy.

    To kto w końcu je płaci? Pracownik czy pracodawca?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2009-06-11 13:33:48
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > On 2009-06-11, Baloo <b...@o...eu> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Stratny w porównaniu do umowy o pracę, tak? :>

    Dlaczego w porównaniu?
    Odniosłem się po prostu do stwierdzenia, że "VAT przez Ciebie przepływa".
    Otóż jedynie częściowo.
    Zazwyczaj więcej się z tego powodu traci, niż zyskuje.

  • 23. Data: 2009-06-11 13:36:09
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał w wiadomości

    > To nie są pieniądze pracownika.
    > Swoją własnością można dysponować swobodnie. Skoro pracownik nie może
    > dysponować tymi pieniędzmi to znaczy, że nie są jego.

    Odpowiedz sobie najpierw na pytanie kim jest płatnik, a kim podatnik i że
    fakt dysponowania składkami lub nie, nie ma tu nic do rzeczy.
    Gdyby to nie były pieniądze pracownika, to nie on rozliczałby się PIT'em, a
    pracodawca.

  • 24. Data: 2009-06-11 14:15:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-11, Baloo <b...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Dlaczego w porównaniu?

    Bo wątek porównuje warunki pracownika i DGowca.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2009-06-11 14:19:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-11, Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:

    [...]

    > od podstawy a nie od podatku!:O(

    _NFZ_.
    7.75% podstawy się odejmuje od podatku. Nie od podstawy.
    1.25% idzie faktycznie jako Twoja strata.

    > zdaje się ze tylko niewielką część zuzu odliczasz od podatku i to tylko
    > maksymalnie w wysokości 143.84zł:O(

    Źle Ci się zdaje.

    > to nie są tylko pseudo ulgi istniejące tylko po to żeby maksymalnie
    > zagmatwać system podatkowy, więc jeśli w DG zarabiasz marne grosze to

    DG się nie zakłada żeby zarabiać marne grosze.

    > wiec dalejk się pytam gdzie te niby oszczędności dla DG? chyba że w
    > ogromnych możliwościach przekrętów na podatkach?:O)

    W liniowej stawce podatku 19% i ryczałtowym ZUS.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2009-06-11 14:24:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-11, Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> wrote:

    [...]

    > To nie są pieniądze pracownika.
    > Swoją własnością można dysponować swobodnie. Skoro pracownik nie może
    > dysponować tymi pieniędzmi to znaczy, że nie są jego.

    To znaczy sugerujesz, że pracodawca może swobodnie nie płacić
    tych podatków? Bo skoro to jego pieniądze...

    > Kiedy i w jaki sposób płaci je pracownik?

    W rozliczeniu rocznym PIT np.

    > To kto w końcu je płaci? Pracownik czy pracodawca?

    Pracodawca jest płatnikiem przekazującym w imieniu podatnika pieniądze.
    To taki myk, żeby nie było przypadków że "pan zdzisio" wziął i przepił
    całą wypłatę i teraz na podatki nie ma.

    Po prostu łatwiej jest kontrolować mniejszą grupę pracodawców niż
    sprawdzać każdego z pracowników z osobna i co miesiąc.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2009-06-11 14:27:08
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Bo wątek porównuje warunki pracownika i DGowca.

    No dobrze, ale pracownika VAT w ogóle się nie tyczy.

  • 28. Data: 2009-06-11 14:28:54
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Czy masz DG, czy nie masz - i tak byś to kupił. A tak płacisz o 22%
    > mniej a do tego obniża Ci to podatek.

    Płaci mniej do czasu wystawienia faktury.
    Faktycznie żyć nie umierać ;-)

  • 29. Data: 2009-06-11 14:30:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-11, Baloo <b...@o...eu> wrote:

    [...]

    > No dobrze, ale pracownika VAT w ogóle się nie tyczy.

    Tyczy obu. Tylko jeden może, a drugi nie może odliczyć.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2009-06-11 14:31:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-11, Baloo <b...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Płaci mniej do czasu wystawienia faktury.
    > Faktycznie żyć nie umierać ;-)

    To zacznij świadczyć usługi za granicą. Lepiej? :P

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl