PracaGrupypl.praca.dyskusje › płaca minimalna

  • 1. Data: 2005-05-17 17:56:16
    Temat: płaca minimalna
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Piętnuję nową kiełbasę wyborczą z jadem od "władzy ludowej":

    (...)
    Co najmniej ćwierć miliona Polaków dostaje nie wypłatę, ale ochłap. Za
    40-godzinny tydzień pracy, często na zmiany, po miesiącu dostaje 617
    złotych. To niewiele więcej, niż ma bezrobotny na zasiłku. Jednak pomysły
    podniesienia płacy minimalnej zostały skrytykowane, bo zdaniem ekspertów
    podreperują kasę głównie... ZUS-owi i fiskusowi, a nie pracownikom z
    ustawową płacą minimalną.

    Obecnie ustawowa minimalna płaca w Polsce wynosi 849 złotych. Po koniecznych
    potrąceniach na rzecz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i fiskusa pracownik
    dostaje na rękę 617 złotych. Tymczasem zasiłek dla bezrobotnych wynosi 531
    zł netto. Sejmowa Komisja Polityki Społecznej i Rodziny wymyśliła więc, że
    trzeba podnieść płacę minimalną, by ludziom opłacało się pracować.
    Intencją nowelizacji jest m.in. zwiększenie różnic między wynagrodzeniem
    minimalnym, a zasiłkiem dla bezrobotnych czy rentą - tłumaczy przewodnicząca
    komisji, Anna Bańkowska (SdPl).
    (...)

    Źródło:
    http://finanse.wp.pl/POD,17,wid,7216246,prasa.html?r
    fbawp=1116352307.566

  • 2. Data: 2005-05-18 09:55:13
    Temat: Re: płaca minimalna
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 17 May 2005 19:56:16 +0200, vertret <vertret@@@op.pl> napisał:

    > z? netto. Sejmowa Komisja Polityki Spo?ecznej i Rodziny wymy?li?a wi?c,
    > ?e
    > trzeba podnie?? p?ac? minimaln?, by ludziom op?aca?o si? pracowa?.
    > Intencj? nowelizacji jest m.in. zwi?kszenie ró?nic mi?dzy wynagrodzeniem
    > minimalnym, a zasi?kiem dla bezrobotnych czy rent? - t?umaczy
    > przewodnicz?ca
    > komisji, Anna Ba?kowska (SdPl).
    > (...)
    >
    > ?ród?o:
    > http://finanse.wp.pl/POD,17,wid,7216246,prasa.html?r
    fbawp=1116352307.566

    Ale bzdura,
    Pracodawcy przeniasa pracownikow na niepelne etaty a najbardziej
    skorzystaja na tym funkcyjni w budzetowce, ktorych dodatki sa liczone jako
    % placy minimalnej.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##