PracaGrupypl.praca.dyskusje › pl.praca.oferowana - moderowana

  • 1. Data: 2004-10-14 07:36:50
    Temat: pl.praca.oferowana - moderowana
    Od: "rutekp" <r...@m...com.pl>

    Witam,

    Czy ktos sie orientuje dlaczego tak tragicznie pl.praca.oferowana jest
    moderowana? Tzn. nie chodzi mi o to ze smieci tam trafiaja, tylko wrecz
    przeciwnie sporo ogloszen w ogule tam nie trafia. Jezeli tak to ma byc
    zrobione to moze lepiej zeby wogule jej nikt nie moderowal

    Dzieki
    Pawel

  • 2. Data: 2004-10-14 07:42:02
    Temat: Re: pl.praca.oferowana - moderowana
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 14 paź 2004 w liście [news:cklac0$jv2$1@atlantis.news.tpi.pl]
    rutekp [r...@m...com.pl] napisał(a):

> [...]
    > wrecz przeciwnie sporo ogloszen w ogule tam nie trafia. Jezeli tak
    > to ma byc zrobione to moze lepiej zeby wogule jej nikt nie

    Poczytaj może archiwum z ostatniego tygodnia i wcześniej. Pytanie jest
    stawiane co drugi dzień.

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki

  • 3. Data: 2004-10-14 10:01:37
    Od: "Rob59" <R...@g...pl>

    > Poczytaj może archiwum z ostatniego tygodnia i wcześniej. Pytanie jest
    > stawiane co drugi dzień.

    Widocznie to ważkie pytanie i należy coś wreszcie zrobić z p.p.o lub
    utworzyć alt.p.p.o niemoderowaną.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-10-14 15:04:01
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Rob59 w news:cklir8$jed$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

    > Widocznie to ważkie pytanie i należy coś wreszcie zrobić
    > z p.p.o lub utworzyć alt.p.p.o niemoderowaną.

    No właśnie - jest jak jest, bo zawsze na "coś trzeba zrobić" się kończy.

    pozdrawiam
    Greg

  • 5. Data: 2004-10-14 15:13:21
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    Rob59 napisał(a):

    > Widocznie to ważkie pytanie i należy coś wreszcie zrobić z p.p.o lub
    > utworzyć alt.p.p.o niemoderowaną.
    >
    > pozdrawiam

    Wystarczyło by zmienić ten fragment FAQ aby wyglądał następująco

    Aby Państwa ogłoszenie pojawiło się na grupie pl.praca.oferowana, musi
    spełniać następujące wymagania:
    1. musi to być oferta pracy - dla szukających pracy istnieje
    grupa pl.praca.szukana
    2. w jednym artykule może znajdować się TYLKO jedna oferta pracy
    3. w treści musi znajdować się nazwa firmy i kontakt do pracodawcy
    (koniecznie email, ewentualnie adres pocztowy, telefon)
    4. nie może zawierać żadnych zbędnych dodatków np. ms-tnef, vcard, gif
    - zarówno w treści, jak i w załączniku
    5. nie może być napisany w HTML-u.
    6. ogłoszenie z daną ofertą pracy może zostać wysłane ponownie nie
    wcześniej niż po 2 tygodniach od ostatniej publikacji na grupie
    7. zabronione jest wysyłanie ogłoszeń dotyczących tylko i wyłączenie
    współpracy firm
    8. w treści musi znajdować się opis stanowiska pracy, a także
    wymagań i propozycji pracodawcy odnośnie danego stanowiska pracy

    *Ponadto zaleca się:*
    1. w temacie (ang. subject) określenia miejsce pracy
    2. w temacie (ang. subject) określenia charakteru pracy np. umowa
    o pracę, umowa o dzieło)
    3. w treści określenie formy zatrudnienia (np. umowa o pracę,
    umowa o dzieło)
    4. poprawne zakodowanie polskich litery zgodnie z normą
    ISO-8859-2 (o ile ogłoszenie zawiera polskie litery) - lub
    ustawienie kodowania ISO-8859-1 lub US-ASCII w przypadku braku
    polskich liter w ogłoszeniu

    --
    Mariusz Rzepkowski - www.mariuszr.idu.pl - GG 966498 - ICQ 134628796
    "Internet Explorer to program, który służy do przeglądania internetu

  • 6. Data: 2004-10-14 18:13:19
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Rob59 napisał(a):

    > Widocznie to ważkie pytanie i należy coś wreszcie zrobić z p.p.o lub
    > utworzyć alt.p.p.o niemoderowaną.

    W archiwum wielokrotnie było też mówione "No to się weź i zrób."

    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl
    http://42.pl/ppo/ - interfejs do wysyłania ogłoszeń na ppo.

  • 7. Data: 2004-10-14 18:27:03
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    MariuszR napisał(a):

    > Wystarczyło by zmienić ten fragment FAQ aby wyglądał następująco

    > 6. ogłoszenie z daną ofertą pracy może zostać wysłane ponownie nie
    > wcześniej niż po 2 tygodniach od ostatniej publikacji na grupie

    [...]

    > *Ponadto zaleca się:*
    > 1. w temacie (ang. subject) określenia miejsce pracy

    Pozwolę sobie zadać zagadkę. Dlaczego, (zakładając że takie FAQ byłoby
    obowiązujące), czas moderowania _jednego_ artykułu prawdopodobnie wzrósłby
    do kilku godzin (jak nie więcej)?

    Dla ułatwienia pozostawiłem powyżej wskazówkę w postaci dwóch kluczowych
    dla uzyskania takiego stanu punktów.

    [...]

    > 3. w treści określenie formy zatrudnienia (np. umowa o pracę,
    > umowa o dzieło)

    Co do tego, to należałoby chyba najpierw zmienić ten stan rzeczy w opisie
    grupy. A dopiero później w FAQ.

  • 8. Data: 2004-10-14 21:38:08
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    Ja się nie upieram przy dokładnie taką formą jak podałem, ja tylko
    uważam że są w FAQ punkt które można by uznać za wymagane oraz takie
    które można uważać tylko za zalecane.

    --
    Mariusz Rzepkowski - www.mariuszr.prv.pl - GG 966498 - ICQ 134628796

  • 9. Data: 2004-10-15 08:06:32
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    (...ciach...)
    > *Ponadto zaleca się:*
    (....ciach...)

    > 4. poprawne zakodowanie polskich litery zgodnie z normą
    > ISO-8859-2 (o ile ogłoszenie zawiera polskie litery) - lub
    > ustawienie kodowania ISO-8859-1 lub US-ASCII w przypadku braku
    > polskich liter w ogłoszeniu

    Z dyskusji jakie sie tu toczyły, oraz własnego (niezbyt bodatego)
    doświadzcenia wynika, że niepoeprawne kodowanie było najczęstszą przyczyną
    odrzucania ogłoszeń. Dlatego raczej nalezy to uznawać, za wymóg, a nie
    "zalecenie" - chyba, że coś się zmieniło ostatnio...
    Co do czasu moderowaia, to jak już kiedyś pisałem, modereatorzy poświęcają
    na to swój prywatny czas. Dlatego fakt, że czasami trochę to trwa jest dla
    mnie dość oczywisty.
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2004-10-15 13:40:09
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    Pawel A. napisał(a):
> [...]
    > odrzucania ogłoszeń. Dlatego raczej nalezy to uznawać, za wymóg, a nie
    > "zalecenie" - chyba, że coś się zmieniło ostatnio...

    Z dyskusji jakie tu były prowadzone tu wynika również że wielu osobom
    jest wszystko jedno czy wiadomość jest poprawnie zakodowana jeśli jest
    to przyzwoita oferta pracy, na grupy w hierarchi pl.* codziennie
    trafiają setki wiadomości które mają nie poprawne kodowanie i żadna
    krzywda się z tego powodu nikomu nie dzieje, no może poza autorami tych
    wiadomości którzy zamiast odpowiedzi na swoje pytania otrzymują uwagi
    aby poprawnie skonfigurować czytnik. Jeśli takie posty trafią na ppo to
    ci którzy są przewrażliwieni na tym punkcie mogą uznać ofertę za
    niepoważną i nie odpowiadać na nią nawet jeśli byli by nią potencjalnie
    zainteresowani
    Okres automoderacji pokazał że dzięki złagodzeniu zasad na grupę
    trafiało by więcej ogłoszeń przeznaczonych dla przeciętnego kowalskiego
    a nie tylko wąskiej grupy specjalistów najczęściej z branży IT. Należy
    sobie zadać pytanie czy grupa ta ma służyć szerokiemu gronu internautów
    czy też ma być przeznaczona dla małej grupki ludzi uważających się za
    elitę polskiego internetu.
    Zgadzam się natomiast z głosami że można by spróbować stworzyć grupę w
    hierarchi alt.pl.* i nie rozumiem czego się obawiają ci którym to
    rozwiązanie nie odpowiada, funkcjonuje tam wiele grup które w miarę
    szybko stały się popularne i tętnią życiem.
    Oba rozwiązania są moim zdaniem ok, gdyby powstała grupa w hierarchi
    alt.pl.* i odciążyła ppo od drobnych ogłoszeń typu "szukam murarza od
    zaraz" to i na ppo moderatorzy mogli by przymknąć oko na część nie do
    końca poprawnych ale ciekawych ofert.