PracaGrupypl.praca.dyskusje › pl.praca.oferowana

  • 11. Data: 2004-05-18 18:18:05
    Temat: Re: pl.praca.oferowana
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Kania <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Mnie tez to wszystko irytuje... i dyskusje z moderatorem, z ktory z powodu
    > jakichs dupereli odrzucil ogloszenie.

    Taaaak. To jest właśnie stosunek do FAQ i zasad - "z powodu jakichś
    dupereli". Ktoś chce jeszcze podyskutować o tym na co moderatorzy tracą
    czas, którzy mogliby poświęcić na moderowanie grupy?
    Na bezsensowne dyskusje z 'niezadowolonymi' użytkownikami ppo, którym nie
    chciało się przeczytać FAQ :/

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 12. Data: 2004-05-18 18:51:55
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    Przemyslaw Maciuszko <s...@h...pl> wrote in

    > Na bezsensowne dyskusje z 'niezadowolonymi' uzytkownikami ppo, którym
    > nie chcialo sie przeczytac FAQ :/

    A czemu tak ostro, dlaczego tak szeroko? Jeszcze gorace ogloszenie, jak
    nizej, jawnie naklania do lamania Ustawy o swiadczeniu uslug droga
    elektroniczna.

    Subject: Osoba do pracy biurowej w internecie [praca zdalna]
    From: Maciej Markowski <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    "Do obowiazkow nalezaloby rozsylanie emaili do uzytkownikow serwisow
    internetowych, szukanie ogloszen na internecie [...]".

    Klania sie rowniez Ustawa o jezyku polskim. Mimo to szanuje trud i cenie
    Wasza prace, jednak dyskusja z uzytkownikami przynosi wiele dobrego. Teraz
    ogloszenia pojawiaja sie na biezaco i nikt nie moze narzekac. Konstruktywna
    krytyka nie jest zla. :)

    /silver

  • 13. Data: 2004-05-18 19:00:13
    Od: Tomasz Kopacz <t...@n...idg.com.pl>

    On Tue, 18 May 2004 18:18:05 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko wrote:

> [...]
    > czas, którzy mogliby poświęcić na moderowanie grupy?
    > Na bezsensowne dyskusje z 'niezadowolonymi' użytkownikami ppo, którym nie

    A ja zadam pytanie - dlaczego np. ogłoszenie ma być poprawnie zakodowane?

    Czy - jeżeli nie jest poprawnie zakodowane to na pewno jest "niesolidne"?

    FAQ ma kilka punktów istotnych, ale bez przesady. Jest ogólnym zwyczajem że
    w hierarchii pl nie przesyła się postów w HTML - ok, ale to jest zwyczaj -
    patrz konik bujany itp..

    Ja bym FAQ skrócił do minimum, np.:
    - ma być podany opis pracy/stanowiska/zlecenia
    - ma być podany sposób kontaktu
    - w temacie ma być miasto + krótkie określenie stanowiska (ale tu też bym
    dyskutował)

    I już - reszta nie jest z punktu widzenia _OGŁOSZENIA_ o pracę istotna.

  • 14. Data: 2004-05-18 19:34:43
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-05-18 20:51, osoba przedstawiająca się jako "/silver" napisała
    co następuje:

> [...]
    >
    > "Do obowiazkow nalezaloby rozsylanie emaili do uzytkownikow serwisow
    > internetowych, szukanie ogloszen na internecie [...]".

    A skąd taki wniosek? Bardzo łatwo jest oskarżać kogoś kto się bronić nie
    może. To że treść ogłoszenia sugeruje spam nie znaczy że to spam będzie.
    A może ogłoszeniodawca ma bazę kilku tysięcy adresów i zgodę na
    wykorzystywanie tych adresów do celów marketingowych. Może tylko szyka
    reklamodawców, którzy zapłacą za przesłanie legalnej reklamy do setek
    czy też tysięcy internautów. To ogłoszenie do niczego nie nakłania (a
    już napewno nie jawnie) więc ostrożniej z takimi oskarżeniami.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 15. Data: 2004-05-18 19:45:26
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in news:

    > A mo?e og?oszeniodawca ma baz? kilku tysi?cy adresów i zgod? na
    > wykorzystywanie tych adresów do celów marketingowych. Mo?e tylko szyka
    > reklamodawców, którzy zap?acą za przes?anie legalnej reklamy do setek
    > czy te? tysi?cy internautów. To og?oszenie do niczego nie nak?ania (a
    > ju? napewno nie jawnie) wi?c ostro?niej z takimi oskar?eniami.

    Ogloszeniodawca jest wiarygodny - wystepuje pod adresem i telefonem - Nowy
    Jork i Wroclaw. Nie ma w ofercie takiej uslugi, co prawda zdaje sobie
    sprawe ze po prostu moze sie tym nie chwalic (pol roku). Do uzytkownikow,
    wiec faktycznie podchodzi pod regulaminy, promocje itp.

    /silver

  • 16. Data: 2004-05-18 20:08:14
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Tomasz Kopacz <t...@n...idg.com.pl> wrote:

    > A ja zadam pytanie - dlaczego np. ogłoszenie ma być poprawnie zakodowane?

    Bo takie są wymogi techniczne. Przedyskutowane notabene na tej grupie. Nie
    rozumiem (to moje własne prywatne zdanie), dlaczego ppo akurat ma być grupą,
    na której nikt nie może szanować netykiety.

    > Czy - jeżeli nie jest poprawnie zakodowane to na pewno jest "niesolidne"?

    Nie. To po prostu zawiera krzaki.

    > FAQ ma kilka punktów istotnych, ale bez przesady. Jest ogólnym zwyczajem że
    > w hierarchii pl nie przesyła się postów w HTML - ok, ale to jest zwyczaj -
    > patrz konik bujany itp..

    Jaki to ma związek z ppo?

> [...]
    > dyskutował)
    > I już - reszta nie jest z punktu widzenia _OGŁOSZENIA_ o pracę istotna.

    Ale jest istotna jeśli chodzi o formę i sposób korzystania z Usenetu.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 17. Data: 2004-05-19 10:16:31
    Od: Tomasz Kopacz <t...@n...idg.com.pl>

    On Tue, 18 May 2004 20:08:14 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko wrote:

    > Bo takie są wymogi techniczne. Przedyskutowane notabene na tej grupie.

    I co skutkuje (skutkowało?) permanentnym "zatwardzeniem" przy publikacji
    ogłoszeń.
    Wiesz - grupa ma być użyteczna. Jak się szuka osoby do jakiegoś drobiazgu -
    to zwykle potrzebna odpowiedź szybko ... Jeżeli robi poważną rekrutację -
    to wtedy newsy są jednym z kanałów poszukiwań... Ale generalnie - cechą
    grup jest _szybkość_ publikacji. Co PPO straciło...

    Ja rozumiem "trudności obiektywne" moderatorów - tylko nie bardzo rozumiem
    dlaczego sobie chcą komplikować życie. Dobrze że odsiewają spam i zostają
    ogłoszenia - ale po co bawić się w sprawdzanie kodowania, nagłówków itp...
    Jak się nie da tego zautomatyzować - a pisali(ście) tu że się nie da - to
    IMHO strata Waszego czasu...

    > Nie
    > rozumiem (to moje własne prywatne zdanie), dlaczego ppo akurat ma być grupą,
    > na której nikt nie może szanować netykiety.

    Nie - ale tak samo na innych grupach mogą być posty niezgodne z zasadami -
    i to czytający decyduje czy ważniejsza treść czy forma. Po co do tego kogoś
    zmuszać?

    > Nie. To po prostu zawiera krzaki.

    No ale _większość_ przeglądarek sobie z tym radzi. I czytający sobie
    poradzi. A to naprawdę nie jest istotne przy ogłoszeniu - przy okazji
    świadczy trochę o ogłoszeniodawcy - ale to poszukujący pracy decyduje czy
    bawi go zwracanie uwagi na formę.

    > Jaki to ma związek z ppo?

    Przykład - że to się "samo" steruje.

    > Ale jest istotna jeśli chodzi o formę i sposób korzystania z Usenetu.

    A dlaczego biedny moderator ma to pilnować????
    Wiesz - niech sprawdza czy są podstawowe "elementy" pozwalające uznać że
    jest to ogłoszenie i już...

    Chyba że woli "edukować" postujących - ale uważam że to nie ma sensu -
    chociażby dlatego że niezbyt często (poza HR-em) osoba będzie puszczać
    ogłoszenia cyklicznie. A jak duży odstęp czasowy i nie korzysta z grup na
    codzień - to i tak zapomni ;)

  • 18. Data: 2004-05-19 10:28:03
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Tomasz Kopacz <t...@n...idg.com.pl> wrote:

    > I co skutkuje (skutkowało?) permanentnym "zatwardzeniem" przy publikacji
    > ogłoszeń.

    Z takimi problemami, to do lekarza się idzie.

> [...]
    > to wtedy newsy są jednym z kanałów poszukiwań... Ale generalnie - cechą
    > grup jest _szybkość_ publikacji. Co PPO straciło...

    Bez przesady. Grupa jest moderowana od zawsze. Nie widzę natomiast powodu do
    robienia z ppo słupa ogłoszeniowego 'dla wszystkich'. Dla mnie te zasady są
    minimum poziomu technicznego jaki powinien spełnić _każdy_ użytkownik grup
    dyskusyjnych niezależnie od tego jak zamierza z nich korzystać.

    > dlaczego sobie chcą komplikować życie. Dobrze że odsiewają spam i zostają
    > ogłoszenia - ale po co bawić się w sprawdzanie kodowania, nagłówków itp...

    Już powiedziałem. Bo tak zostało to przedyskutowane na tej grupie.

    > Nie - ale tak samo na innych grupach mogą być posty niezgodne z zasadami -

    Ale ta grupa jest moderowana.

    > i to czytający decyduje czy ważniejsza treść czy forma. Po co do tego kogoś
    > zmuszać?

    Kiedy ostatni raz zastanawiałeś się nad instytucją moderacji?

    > poradzi. A to naprawdę nie jest istotne przy ogłoszeniu - przy okazji
    > świadczy trochę o ogłoszeniodawcy - ale to poszukujący pracy decyduje czy
    > bawi go zwracanie uwagi na formę.

    j.w.

    > A dlaczego biedny moderator ma to pilnować????

    Bo jest moderatorem?

    > Wiesz - niech sprawdza czy są podstawowe "elementy" pozwalające uznać że
    > jest to ogłoszenie i już...

    Tia. I zaraz zaleje nas spam tych, którzy myślą tak jak Ty - że wystarczy
    napisać 2 słowa, nieważne jak i gdzie - a pracownicy się znajdą.

    > chociażby dlatego że niezbyt często (poza HR-em) osoba będzie puszczać
    > ogłoszenia cyklicznie. A jak duży odstęp czasowy i nie korzysta z grup na
    > codzień - to i tak zapomni ;)

    Mylisz się. Z reguły taka osoba jednak wynosi te informacje i przy
    korzystaniu z newsów robi to już we właściwy sposób.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 19. Data: 2004-05-19 10:38:34
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czas, którzy mogliby poświęcić na moderowanie grupy?
    > Na bezsensowne dyskusje z 'niezadowolonymi' użytkownikami ppo, którym nie

    FAQ przeczytalam, na wszystkie uwagi moderatora odpowiedzialam podajac
    SENSOWNE powody odstepstwa, ale ogloszenie nie poszlo, bo po co.

    Nie w kazdej sytuacji da sie stworzyc ogloszenie w 100% zgodne z FAQ. I jak
    juz pisalam, moderator powinien brac to pod uwage, skoro FAQ tego pod uwage
    nie bierze.

    Kania

  • 20. Data: 2004-05-19 10:39:54
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > Nie. To po prostu zawiera krzaki.

    A komu przeszkadzaja krzaczki? To po prostu znak, ze osoba wysylajaca
    ogloszenie nie radzi sobie z konfiguracja oprogramowania.

    > Ale jest istotna jeśli chodzi o formę i sposób korzystania z Usenetu.

    Z tym, ze to nie moderator ma narzucac komu wolno korzystac z Usnetu.

    Kania