PracaGrupypl.praca.dyskusje › pierwsza praca, jakie obowiazki ?

  • 1. Data: 2002-06-27 00:08:29
    Temat: pierwsza praca, jakie obowiazki ?
    Od: "Maciej Szczygielski" <s...@f...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczow.
    Wlasnie sie obronilem i nalezy isc do pracy, a jako ze moje rece nie skalaly
    sie jeszcze zadna (legalna) praca mam kilka pytan, moze ktos przechodzil
    przez cos podobnego i mi pomoze. Do 30 wrzesnia jestem jeszcze oficjalnie
    studentem, takze ubezpieczenie mam (chyba). Co musze zrobic ze swojej strony
    w przypadku zdobycia pracy ? Bo o ZUS martwi sie chyba pracodawca w obu
    przypadkach (w gre wchodza tylko umowe o prace i umowa zlecenie). Poza tym,
    chyba nalezy wybrac jakis fundusz emerytalny i to musze zrobic juz sam -
    tylko ile mam czasu od momentu zawarcia pierwszej umowy? NIP juz mam, takze
    pozostaje tylko rozliczyc sie z USem do konca kwietnia przyszlego roku...Czy
    to wszystko, czy jeszcze cos trzeba zalatwic ?

    To takie niby stwierdzenia, ale gdyby ktos rozeznany ustosunkowal sie do
    nich to bede wdzieczny.

    BTW: na 1praca.gov.pl tyle zachwytow na temat programu a nic praktycznego...

    z gory dziekuje i pozdrawiam
    Maciek Szczygielski

  • 2. Data: 2002-06-27 05:29:49
    Temat: Re: pierwsza praca, jakie obowiazki ?
    Od: "Agnieszka" <a...@n...pl>

    > czy jeszcze cos trzeba zalatwic ?

    Znalezc ta prace....

  • 3. Data: 2002-06-27 07:01:58
    Od: "Marcin Oździński" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Znalezc ta prace....

    Sadząc po doświadczeniu kolegi , będzie to bułka z masłem ;)

  • 4. Data: 2002-06-27 07:16:48
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Agnieszka" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Sadząc po doświadczeniu kolegi , będzie to bułka z masłem ;)

    :)))))))))))) Ja to po studiach musialem gesto sie tlumaczyc Pelnomocnikowi
    Ministra Do Spraw Zatrudnienia (tak to sie chyba nazywalo..)dlaczego niebiore
    zadnej z przyslanych na uczelnie ofert, tylko sam sobie prace (lepsza)
    znalazlem:)))))))).

    Nie chwale tamtych czasow, tylko tak kontrastowo mi sie przypomnialo:).
    Bo sposobem na przetrwanie i godziwa egzystencje byla wtedy jakakolwiek fucha
    fizyczna na zachodzie lub praca za "prawdziwe" pieniadze u "prywaciarza".

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-06-27 08:08:09
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    fucha
    > fizyczna na zachodzie lub praca za "prawdziwe" pieniadze u "prywaciarza".

    Ja się nie znam na historii, ale podobno były nakazy pracy - znaczy
    skonczyłeś szkołe - czy kurs, i dostawałeś prace, niejednokrotnie z
    mieszkaniem. Mowa tu o latach 50 tych ...
    :)
    Wojtek

  • 6. Data: 2002-06-27 08:40:08
    Temat: Odp: pierwsza praca, jakie obowiazki ?
    Od: "=slupek=" <s...@p...pl>

    > Wlasnie sie obronilem i nalezy isc do pracy,
    jeszcze jeden bezrobotny mgr

    > a jako ze moje rece nie skalaly sie jeszcze zadna (legalna) praca
    na razie sie jeszcze nie skala( skaleja???) nie martw sie

    a tak powaznie to jak zaczniesz pracowac to o zus sie nie musisz martwic ,
    jezeli zadne funusz sie o ciebie nie upomni to sam musisz wybrac
    ubiezpiecznie jest przewaznie uzgadniane przy umowie o prace takze dobrze
    przeczytaj i wybierz jakis wiekszy pakiet ,zwykle nieduzo to wiecej kosztuje
    ,a czasami moze byc bardz przydatne