PracaGrupypl.praca.dyskusje › panowie pomocy bo Urząd wisi nade mną

  • 1. Data: 2008-04-20 19:23:30
    Temat: panowie pomocy bo Urząd wisi nade mną
    Od: "mietek" <n...@o...pl>

    witam
    nie dostałem pitów od poprzednich pracodawców (2, bo firma się zmieniła),
    obecnie tam nie pracuję i nie mam pojęcia, co mam zrobić:
    1. Napisać wniosek/zawiadomienie do Urzędu Skarbowego, że nie mogę
    dostarczyć im pita bo nie mam danych od pracodawców.
    2. Napisać jakieś podania do pracodawców o wydanie zaległych pitów?
    dzięki za info.

  • 2. Data: 2008-04-20 20:00:34
    Temat: Re: panowie pomocy bo Urząd wisi nade mną
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-04-20 21:23 [mietek] napisał(a):

> [...]
    > 1. Napisać wniosek/zawiadomienie do Urzędu Skarbowego, że nie mogę
    > dostarczyć im pita bo nie mam danych od pracodawców.

    Tak napisać nie możesz ;-) Musisz złożyć deklarację roczną ale możesz do
    niej dołączyć informację, że nie ujmujesz dochodów z firm takiej i
    takiej (ewentualnie że ujmujesz je wg własnej wiedzy - np. jak masz
    paski z wypłat) w związku z nie otrzymaniem PIT-11. Deklaracja może być
    nawet zerowa. Ważne żebyś wypełnił terminowo obowiązek podatnika. Jak
    już US sobie z płatnikami pogada to złożysz korektę najwyżej :-)

    > 2. Napisać jakieś podania do pracodawców o wydanie zaległych pitów?
    > dzięki za info.

    Szybciej będzie zadzwonić i przypomnieć. Ale czemu teraz a nie miesiąc temu?

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 3. Data: 2008-04-20 20:09:43
    Od: "mietek" <n...@o...pl>

  • 4. Data: 2008-04-20 20:13:24
    Od: "mietek" <n...@o...pl>

> [...]
    > zerowa. Ważne żebyś wypełnił terminowo obowiązek podatnika. Jak już US
    > sobie z płatnikami pogada to złożysz korektę najwyżej :-)
    ------------
    właśnie nie dostałem od nich żadnych ZUS ZUA, czy też ZMUA, a wypłaty były
    przelewem na konto i żadnych dokumentów innych nie dawali nikomu ani żadnych
    pasków wypłat ani tych ZUS ZUA, więc chyba będzie mi ciężko samodzielnie
    rozbić wypłatę na składki rentowo-emerytalne itd.

    Właśnie czy pracodawca ma obowiązek dawać co miesiąc formularz ZUS ZUA?

  • 5. Data: 2008-04-20 20:23:01
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-04-20 22:13 [mietek] napisał(a):

    > Właśnie czy pracodawca ma obowiązek dawać co miesiąc formularz ZUS ZUA?

    To formularz zgłoszeniowy dla ZUS. Ty powinieneś dostawać informację o
    podstawach składek na formularzu RMUA (ewentualnie pasek wypłaty
    spełniający wymagania przewidziane dla RMUA).

  • 6. Data: 2008-04-23 17:09:19
    Temat: Re: panowie pomocy bo Urz?d wisi nade mn?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 20 Apr 2008 21:23:30 +0200, "mietek" <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    >dostarczyć im pita bo nie mam danych od pracodawców.
    >2. Napisać jakieś podania do pracodawców o wydanie zaległych pitów?

    3. Oszacować dochody ze znanych Ci źródeł, złożyć PIT-a, wraz z
    oświadczeniem, że składasz go zgodnie ze swoja najlepszą wiedzą, a
    pracodawcy zaniedbali swoich obowiązków.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 7. Data: 2008-04-23 17:59:04
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Sun, 20 Apr 2008 21:23:30 +0200, "mietek"
    <n...@o...pl> zakodowal:

    >nie dostałem pitów od poprzednich pracodawców (2, bo firma się zmieniła),

    Pracodawca, gdy stosunek pracy ulega rozwiązaniu w trakcie roku, ma
    obowiązek wystawić PITa do 15 dnia następnego miesiąca po miesiącu, w
    którym wypłacił ostatnie wynagrodzenie.

    No, trochę późno się obudziłeś.
    Ja wysłałbym pisemko poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru do
    pracodawcy z wezwaniem do wystawienia PITa (a oprócz tego, jak masz
    możliwość to zadzwonił i/lub się przeszedł).

    Do tego zawiadomił od razu US o nie otrzymaniu PITa (swoimi kanałami
    US może "ponaciskać" pracodawcę).

    Jak będzie zbliżał się termin ostateczny składania PITa - oszacuj wg
    najlepszej wiedzy i złóż PITa szacunkowego (jak nie masz RMUA - to
    może racowałeś na czarno? Do ZUSu też może warto coś napisać).

    http://pit.dobry.pl/2005/forum1/index.php?akc=show&t
    h=4131
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 8. Data: 2008-04-27 08:11:38
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > 3. Oszacować dochody ze znanych Ci źródeł, złożyć PIT-a, wraz z
    > oświadczeniem, że składasz go zgodnie ze swoja najlepszą wiedzą, a
    > pracodawcy zaniedbali swoich obowiązków.

    Ciekawe jakby US zareagowal na Fuzzy Logic w PIT-ie ;)

    pozdr