PracaGrupypl.praca.dyskusje › orzeczenie o niepełnosprawności - konsekwencje zawodowe?

  • 1. Data: 2005-04-15 15:39:11
    Temat: orzeczenie o niepełnosprawności - konsekwencje zawodowe?
    Od: "R.A.M." <r...@p...onet.pl>

    Mam być podmiotem komisji lekarskiej która ma ew. orzec o mojej
    niepełnosprawności w związku z podejrzewanymi zaburzeniami osobowości typu
    borderline (sprawa jest dyskusyjna).
    Proszę o pomoc w następującej kwestii:
    Jakie to może mieć konsekwencje dla moich spraw zawodowych? I czy muszę o tym
    informować ew. pracodawcę?
    Dziękuję.
    R.A.M.

  • 2. Data: 2005-04-15 20:49:01
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    R.A.M. <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Proszę o pomoc w następującej kwestii:
    > Jakie to może mieć konsekwencje dla moich spraw zawodowych? I czy muszę o

    Nie wiem czy musisz informować pracodawcę - podejrzewam, że jest to
    uzależnione od charakteru wykonywanej pracy. Jeżeli komisja orzeknie
    niepełnosprawność, to o ile te zaburzenia osobowości nie będą zbytnio
    komplikować życia, to twoja pozycja na rynku pracy się poprawi, bo w tym
    chorym kraju pracodawcy mają ulgi za zatrudnianie niepełnosprawnych (nawet
    wtedy, gdy komisja nie przyzna renty), a pełnosprawni siedzą na bezrobociu
    (w tym bez zasiłku), bo pracodawca za nich żadnej ulgi nie dostanie.
    Zdecydowanie nie polecam w takim przypadku (ze względów oczywistych) firmy
    ochroniarskiej. Wbrew pozorom nie robię sobie jaj w tym momencie. Firmy
    ochroniarskie od dłuższego już czasu zamieszczają ogłoszenia skierowane
    wyłącznie do rencistów i emerytów - i to też jest chore.

    Marek