PracaGrupypl.praca.dyskusje › Studia z informatyki dziennie czy wieczorowo

  • 1. Data: 2005-04-15 10:13:50
    Temat: Studia z informatyki dziennie czy wieczorowo
    Od: "M" <k...@o...pl>

    Planuję rozpocząć naukę informatyki na wieczorywych studiach na Politechnice
    Warszawskiej. Moje pytanie brzmi. Jak mają się studia wieczorowe do dziennych?
    Czy kończąć wieczorowo nauczę się fachu czy PW traktuje wieczorówkę raczej jak
    źródło dużych dochodów?

  • 2. Data: 2005-04-15 11:29:48
    Temat: Re: Studia z informatyki dziennie czy wieczorowo
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik "M" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dziennych?
    > Czy kończąć wieczorowo nauczę się fachu czy PW traktuje wieczorówkę raczej
    Zawsze wieczorowe studia są przynajmniej nieco gorsze od dziennych, więc to
    jak gdyby z założenia rozstrzyga sprawę.

  • 3. Data: 2005-04-15 11:51:19
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > Zawsze wieczorowe studia są przynajmniej nieco gorsze od dziennych, więc to
    > jak gdyby z założenia rozstrzyga sprawę.

    Na studiach dziennych jest więcej &#8222;wypełniaczy&#8221; i niewątpliwie
    teoretykiem
    jest się lepszym. Mi bardziej chodzi o te same przedmioty będące na studiach
    dziennych i wieczorowych np. Czy kończąc przedmiot &#8222;Wprowadzenie do baz
    danych&#8221; wiedza studenta dziennego i wieczorowego będzie podobna?

  • 4. Data: 2005-04-15 11:56:12
    Od: "Darek" <d...@p...edu.pl>

> [...]
    > dziennych?
    > Czy kończąć wieczorowo nauczę się fachu czy PW traktuje wieczorówkę raczej

    Na pewno mozesz liczyc na dobry sprzet, kompetencje pracownikow i w miare
    wysoki poziom. Ale do dziennych nie ma zadnego porownania. Po prostu na
    dzienne dostaja sie najlepsi, wiec wykladowcy moga sobie pozwolic na
    trzymanie wysoko poprzeczki. Gdyby taka sama poprzeczka byla dla zaocznych
    to musieliby wywalac co roku 90% studentow. A wiadomo ze studenci zaoczni to
    czysta kasiora.

  • 5. Data: 2005-04-15 12:06:17
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Na studiach dziennych jest więcej &#8222;wypełniaczy&#8221; i niewątpliwie
    teoretykiem
    > jest się lepszym.
    No więc student dzienny ma jeszcze wolny wieczór, żeby szlifować i pogłębiać
    to co, go interesuje w kierunku studiów. Mam wrażenie, że na kierunkach
    takich jak architektura, sztuki piękne, muzyka i informatyka, każdy kto
    studiuje bez pasji będzie kiepski bez względu na to czy skończył dzienne czy
    wieczorowe.

> [...]
    baz
    > danych&#8221; wiedza studenta dziennego i wieczorowego będzie podobna?
    Myślę, że w tym wypadku to wiedza będzie taka sama. Z prostej przyczyny - są
    to podstawy na temat baz danych. A bez podstaw trudno pójść z wiedzą
    alej - najpierw tabliczka mnożenia, potem całki :) nigdy odwrotnie.

    W skali całych studiów mam 100%, że lepiej wyedukowany będzie student
    dzienny. Wypełniacze też są cenne - choćby umacniają w człowieku pewne dobre
    nawyki - logicznego myślenia, analizy i syntezy (w tej kolejności) etc.

  • 6. Data: 2005-04-15 12:13:34
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > to musieliby wywalac co roku 90% studentow. A wiadomo ze studenci zaoczni to

    Panie Darek, jesteś studentem dziennym czy wykładowcą ??

  • 7. Data: 2005-04-15 12:31:57
    Od: Maciek <d...@g...pl>

    M wrote:

> [...]
    > wieczorowe do dziennych? Czy kończąć wieczorowo nauczę się fachu czy PW
    > traktuje wieczorówkę raczej jak źródło dużych dochodów?

    1. Szkola i tak cie nie nauczy jezeli nie bedziesz sam chcial sie nauczyc.

    2. Dzienne, wiecej zajec ale nie koniecznie potrzebnych, sa w planie
    wzorcowym trzeba robic a pewno i tak z nich w zyciu nie spkorzystasz. Np.
    Podstawy miernictwa itp. Ale plan jest w miare elastyczny im wyzej tym
    wiecej mozesz sobie wybrac sam i sam ksztaltowac to czego chcesz sie uczyc.

    a) Oczywiscie jezeli jest sporo chetnych, a jak przedmiot popularny to
    niestty wiecej niz moze pomiscic realizacja przedmiotu, wtedy decyduje
    srednia z ocen wiec mozesz sie nie dostac, skutek: nie nauczysz sie tego co
    bys chcial, a cos musisz wziac.
    b) Wiecej projektow i ogolnie b. rozudowane. Lepiej sie wycwiczysz.

    3. Wieczorowe, mniej zajec, ale jak nie pracujesz to chyba glupi pomysl, raz
    ze to koszt, po drugie troche duzo wolnego czasu CI zostaje, a w sumie jak
    nie utrwalasz wiedzy, to po pewnym czasi ci sie ulatnia, resumujac moze za
    wiele Ci nie zostac w glowie po kilku latach studiowania. Bo raczej sa to
    zagadnienia wprowadzajace do wlasnego zglebiania wiedzy, niz zglebianie jej
    podczas studiow.

    a) brak praktycznie mozliwosci wybierania sobie innych zajec, wiec uczysz
    sie tego co Ci kaza sie uczyc, a na co moze nie byc zapotrzebowania na
    rynku. I odnosze wrazenie ze troche jest to zorganizowane dla ludzi ktorzy
    juz pracuja a moze ne koniecznie mieli stycznosc ze wszyskim, lub wogole
    czymkolwiek np, sa takie zajecia gdzie uczysz sie obslugi Word, Office-a,
    excela, Powerpointa, Poczty elektronicznej (I semestr). No i troche NIX-a,
    ale raczej mniej niz wiecej.

    Jak jestes dobry i sie dostaniesz na dzienne, to raczej sie utrzymasz, jak
    poswiecisz troche czasu na nauke. NIe bedzie moze latwo, ale da sie to
    jakos po zaliczac.
    Jak masz robote i mozesz jeszcze zainteresowania rozwijac w pacy, to ja
    raczej polecalbym wieczorowe, poniewaz masz, doswiadczenie, a w tej branzy
    chyba b. doswidczenie sie liczy niz samo wyksztalcenie.

    Co do poziomu, to wydaje mi sie ze na wieczorowych troche lepiej wykladaja.
    Znaczy sie jak w szkole sredniej, na dziennych b. skupiaja sie na wymaganiu
    niz na przekazaniu wiedzy. Ale to moze sie teraz zmienilo. Bo wydaje mi sie
    ze jest jednak taka tendencja.

  • 8. Data: 2005-04-15 14:53:25
    Od: "Szacho" <s...@W...pl>

    Użytkownik "Darek" napisał

    > to musieliby wywalac co roku 90% studentow. A wiadomo ze studenci zaoczni
    > to czysta kasiora.

    studiuje na zaocznych na PW mniejsza o wydział :) ilość przewidzianych
    miejsc
    to 120 co roku są dwie grupy czyli około 60 osób po pierwszym semestrze
    zostaje już około 45 osób na drugim roku jest już tyko jedna grupa
    czyli około 26 przy czym co roku kolejne osoby odpadają ponieważ
    mają ogony z 1i 2 roku. Dla porównania na dziennych studiach
    na tym samym wydziale nie ma niektórych specjalności:), poza tym
    mamy krócej wykładane niektóre przedmioty: tzn dzienne 1 semestr zaoczne
    0.5 przy czym wymagany materiał jest identyczny.
    Co więcej, uważam iż większość osób wybierających studia zaoczne
    jest bardziej zmobilizowana w porównaniu do dziennych
    (czytaj ambitniejsze), mam zajęcia co tydzień czyli
    sobota i niedziela po 8 - 9 h nie mam przedmiotów zbędnych
    czyli humanistycznych, natomiast w planie studiów jest pare
    ekonomicznych czyli makro-mirko ekonomia, zarządzanie firma.
    Studia zaoczne całkowicie zajmują mi wolny czas. tzn
    pon-pt praca sobota i niedziela szkoła _co tydzień_
    przez to zmuszony byłem nauczyć sie organizować swój czas
    oraz rezygnować z wielu przyjemności :| czyli zupełne przeciwieństwo
    większości studentów dziennych :)

    --
    szacho

  • 9. Data: 2005-04-15 16:26:59
    Od: "Darek" <d...@p...edu.pl>

    Użytkownik "Szacho" <s...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zostaje już około 45 osób na drugim roku jest już tyko jedna grupa
    > czyli około 26 przy czym co roku kolejne osoby odpadają ponieważ

    Jesli chodzi o studia zaoczne to PW trzyma w miare dobry poziom, czego nie
    mozna powiedziec o wiekszosci uczelni niepanstwowych, gdzie studia zaoczne
    to maszynki do wydawania dyplomow.

> [...]
    > przez to zmuszony byłem nauczyć sie organizować swój czas
    > oraz rezygnować z wielu przyjemności :| czyli zupełne przeciwieństwo

    Studenci zaoczni dobrze zorganizowani, ambitni, a dzienni to imprezowicze i
    lenie. Ciekawe uogolnienie. Prawda jest taka, ze na studia zaoczne ida w
    wiekszosci nie przyjeci na studia dzienne. Czyli defacto mniej ambitni i
    gorzej zorganizowani.

  • 10. Data: 2005-04-15 16:56:20
    Temat: Odp: Studia z informatyki dziennie czy wieczorowo
    Od: "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > lenie. Ciekawe uogolnienie. Prawda jest taka, ze na studia zaoczne ida w
    > wiekszosci nie przyjeci na studia dzienne. Czyli defacto mniej ambitni i

    A po tych kilku latach sytuacja się odwraca:
    Zaoczni stają się świetnie zorganizowani, bo ich życie tego nauczyło. Mają
    praktykę, co jest cenione na rynku pracy. Braki teorii w stosunku do
    ambitnych i nadętych "dziennych" z nawiązką nadrobili większą dojrzałością,
    co również jest bardziej cenione na rynku pracy.