PracaGrupypl.praca.dyskusjeopieka na d zdrowym dzieckiem › opieka na d zdrowym dzieckiem
    From: "Marek" <s...@z...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: opieka na d zdrowym dzieckiem
    Date: Thu, 10 Jan 2002 09:39:42 +0100

    Witam wszystkich.
    Mam taki problem:
    Moja żona nie pracuje zawodowo. Czy przysługuje mi opieka nad zdrowym
    dzieckiem?
    Mój pracodawca opierając się na art. 188 i 189 Kodeksu pracy twierdzi, że
    nie. Według mnie te przepisy mówią, że tak.
    Czy ktoś zna prawidłową interpretację? A może ktoś się wypowie, jak rozumie
    te przepisy?
    Marek

    Przytaczam przepisy:
    Art. 188. Pracownicy wychowującej przynajmniej jedno dziecko w wieku do 14
    lat przysługuje w ciągu roku zwolnienie od pracy na 2 dni, z zachowaniem
    prawa do wynagrodzenia.
    Art. 1891. § 1. (31) Przepisy art. 1295 pkt 3, art. 178 § 2, art. 186 i 188
    stosuje się także do pracownika, z tym że jeżeli oboje rodzice lub
    opiekunowie są zatrudnieni, z uprawnień określonych w tych przepisach może
    korzystać jedno z nich.
    Pełny tekst Kodeksu pracy jest na
    http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?comm=spistr&akt=n
    r22144&ver=-1