PracaGrupypl.praca.dyskusjeokulary-dofinansowanie › okulary-dofinansowanie
  • Data: 2006-10-02 08:10:07
    Temat: okulary-dofinansowanie
    Od: "E. Fiedor" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam,
    większość osób pracujących w mojej firmie spędza przed komputerem większość
    dnia pracy. Firma jest mała, zatrudnia kilka osób, nie ma regulaminów
    wewnętrznych, zatem dotychczas wszelkie kwestie regulowały tylko oficjalne
    przepisy-kp i rozporządzenia.
    ostatnio pojawił się w firmie temat okularów-w wyniku czego szefostwo
    wystosowało rozporządzenie wewnętrzne, w którym informuje że dofinansowanie
    do okularów wynosi 120 zł na podstawie faktury wystawionej na firmę.
    zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 01.12.1998r.
    (Dz.U. 148 poz. 973) przy pracy powyżej 4 godzin pracodawca powinien pokryć
    koszta szkieł i częściowo oprawek ( w wersji- uśredniona cena).

    w związku z tym mam cztery pytania:
    1. obecnie koszt szkieł z antyrefleksem (do pracy przy komputerze) wynosi
    ok. 200 zł. Czy kwota dofinansowania nie jest za małą, skoro nie pokrywa
    nawet kosztu szkieł?
    2.czy skoro to rozporządzenie-mogę się na nie nie zgodzić, czy mogę tylko
    przyjąć do wiadomości?
    3.czy pracodawca może wymagać, faktury na firmę w wysokości dajmy na to 350
    zł (koszt okularów), gdy pokrywa tylko 120?
    4. czy jeśli noszę soczewki kontaktowe mogę oczekiwać takiego samego
    dofinansowania?

    z góry dzięki za odpowiedź
    Ewa