PracaGrupypl.praca.dyskusje › okres wypowiedzenia a ciąża

  • 1. Data: 2003-07-05 12:13:53
    Temat: okres wypowiedzenia a ciąża
    Od: "Jaga" <j...@n...o2.pl>

    Witam,
    Kolejny prplem, który mnie nurtuje to okres wypowiedzenia a ciąża, i tak
    załóżmy dostałam wypowiedzenie (okres 3 miesiące) i w tym czasie zachodzę w
    ciąże ....
    Czy ma to jekieś skutki prawne dla pracodawcy czy nic to nie zmienia i po
    tych trzech miesiącach tracę pracę.
    Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi
    Pozdrawiam Jaga

  • 2. Data: 2003-07-05 16:22:59
    Temat: Re: okres wypowiedzenia a ciąża
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > ciąże ....
    > Czy ma to jekieś skutki prawne dla pracodawcy czy nic to nie zmienia i po

    Witam.
    Temat rzeka, omawiany tyle razy na grupie. Jak nie podasz szczegółów dot.
    Twojego aktualnego stosunku pracy oraz czy jesteś w ciąży i w którym miesiącu ,
    sytacji w zakładzie pracy ( dlaczego zwalnia ), to bedziemy rozmawiać o
    wszystkim. Genaralna zasada kobieta w ciązy podlega szczególnej ochronie ale są
    pewne wyjątki.Najpierw zapoznaj się z art 176 i następne kp.Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-07-05 17:09:59
    Od: "Jaga" <j...@n...o2.pl>

    Dzięki za odpowiedź. Wiem, że pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać
    umowy o pracę w okresie ciąży... ale, przykladowo:
    pracuję w firmie 3,5 roku. Dostaję wypowiedzenie 3 miesięczne. I w trakcie
    tego wypowiedzenia (np. z wrugim miesiącu) zachodzę w ciąże.... i co
    wówczas?
    Dodam że firma zatrudnia 8 osób, nie bankrutuje tylko mnie zwalnia bo "już
    mu się znudziłam" (ma na moje miejsce córkę kolegi) itp.
    Pozdrawiam i jeszcze raz proszę o odp.

  • 4. Data: 2003-07-06 08:21:55
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Dodam że firma zatrudnia 8 osób, nie bankrutuje tylko mnie zwalnia bo "już
    > mu się znudziłam" (ma na moje miejsce córkę kolegi) itp.

    Witam
    Art. 177. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o pracę w
    okresie ciąży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego pracownicy, chyba że
    zachodzą przyczyny uzasadniające rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z jej winy
    i reprezentująca pracownicę zakładowa organizacja związkowa wyraziła zgodę na
    rozwiązanie umowy.
    § 2. Przepisu § 1 nie stosuje się do pracownicy w okresie próbnym, nie
    przekraczającym jednego miesiąca.
    § 3. Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania określonej
    pracy albo na okres próbny przekraczający jeden miesiąc, która uległaby
    rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega przedłużeniu do dnia
    porodu.
    § 31. Przepisu § 3 nie stosuje się do umowy o pracę na czas określony zawartej
    w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w
    pracy.
    § 4. Rozwiązanie przez pracodawcę umowy o pracę za wypowiedzeniem w okresie
    ciąży lub urlopu macierzyńskiego może nastąpić tylko w razie ogłoszenia
    upadłości lub likwidacji pracodawcy. Pracodawca jest obowiązany uzgodnić z
    reprezentującą pracownicę zakładową organizacją związkową termin rozwiązania
    umowy o pracę. W razie niemożności zapewnienia w tym okresie innego
    zatrudnienia, pracownicy przysługują świadczenia określone w odrębnych
    przepisach. Okres pobierania tych świadczeń wlicza się do okresu zatrudnienia,
    od którego zależą uprawnienia pracownicze.
    § 5. Przepisy § 1, 2 i 4 stosuje się odpowiednio także do pracownika-ojca
    wychowującego dziecko w okresie korzystania z urlopu macierzyńskiego.
    POzdrawiam.